پروژه بازسازی گراند هتل قزوین وارد فاز جدید می گردد

به گزارش مجله چایی، مدیرعامل شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران (سمگا) گفت: با خاتمه مرحله استحکام بخشی بنای گراندهتل قزوین، پروژه سامان دهی و بازسازی این بنای تاریخی از اواسط مردادماه وارد فاز جدید خواهد شد.

پروژه بازسازی گراند هتل قزوین وارد فاز جدید می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین، اسفندیار حیدری پور مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران روز یکشنبه 5 مرداد 1399 در بازدید از پروژه بازسازی گراند هتل اظهار کرد: عملیات اجرایی پروژه ساماندهی و بازسازی گراند هتل قزوین با مشارکت صندوق توسعه و واگذاری این پروژه به شرکت سمگا به عنوان مجری طرح از اوایل آبان ماه سال گذشته شروع شد.

حیدری پور اضافه نمود: اقدام های نجات بخشی اضطراری برای جلوگیری از تخریب و حفاظت از بنا در گذشته توسط اداره کل میراث فرهنگی اجرا شده بود ولی با توجه به آسیب های وارد شده به این بنا طی سال های اخیر استحکام بخشی برای برطرف نگرانی در مورد سازه پروژه و اجرای اقدامات اولیه بازسازیی در دستور کار نهاده شد و عملیات اجرایی آن در اردیبهشت ماه گذشته به خاتمه رسید.

مدیر عامل شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران با بیان اینکه طرح بازسازی این پروژه در مرحله نهایی قرار گرفته است، گفت: در طرح بازسازی پروژه سازه الحاقی کنار پروژه از موضوعاتی بود که احتیاج به آنالیز بیشتر داشت که با توجه به تصمیمات اتخاذ شده تخریب سازه الحاقی که تاریخی نیست و نیز اقدامات تکمیلی بازسازی بنا شامل استحکام بخشی پوشش سقف اجرا خواهد شد و در نهایت با خاتمه عملیات سازه ای در امسال ساماندهی تزئینات بنا شروع می گردد.

حیدری پور اظهار کرد: در حال حاضر 10 هتل در داخل و خارج از کشور توسط شرکت سرمایه گذاری سمگا در حال احداث است و امیدواریم طبق برنامه ریزی های اجرا شده پروژه گرند هتل در سال 1400 به بهره برداری برسد و به زنجیره هتلی این شرکت اضافه گردد تا بتوانیم خدمات ارزنده ای به گردشگران ورودی به استان و دوستداران میراث فرهنگی ارائه دهیم.

علیرضا خزائلی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: گراند هتل از بناهای ارزشمند به یادگار مانده از دوره قاجار در قزوین است که طرح سامان دهی و بازسازی آن به دلیل مسائل حقوقی طی سال های گذشته متوقف شده بود.

او اضافه نمود: به دنبال سفر دکتر مونسان وزیر محترم میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به استان در تیرماه سال گذشته و تاکید ایشان بر اجرای پروژه بازسازی این بنا، خوشبختانه با پیگیری های این اداره کل و مشارکت صندوق توسعه عملیات اجرایی آن توسط شرکت گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و گردشگری ایران شروع شد و فرایند بازسازی آن ادامه دارد که امیدواریم بر اساس برنامه ریزی های اجرا شده به زودی شامل بهره برداری از بخش هایی از این بنا و ارائه خدمات به گردشگران ورودی به استان باشیم.

منبع: میراث آریا
انتشار: 12 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 551

به "پروژه بازسازی گراند هتل قزوین وارد فاز جدید می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پروژه بازسازی گراند هتل قزوین وارد فاز جدید می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید