چگونه با پولیش مبلمان خود را براق کنیم؟

به گزارش مجله چایی، آیا مبلمانی که دارید و مطابق با سلیقه شخصی و دکوراسیون منزل خود انتخاب نموده اید خراشیده یا فرسوده شده است؟ اگر چنین است ، لازم نیست نگران باشید. زیرا می توانید به جای خرید مبلمان تازه برای مبلمان فرسوده خود ، فرآیند پولیش مبلمان را امتحان کنید تا مانند قبل با شکوه بدرخشد. چگونه می توان مبلمان خانه را با پولیش براق کرد؟ برای پاسخ این سوال با ما همراه باشید.

چگونه با پولیش مبلمان خود را براق کنیم؟

درک این نکته مهم است که تمام وسایلی که در خانه ما به جای مانده است ، به ویژه مبلمان ، باید به خوبی نگهداری شوند.

این کاملا طبیعی است که مبلمان شما در نقاط مختلف به علت استفاده طولانی مدت ، ضربه خوردگی یا به دلایل دیگر فرسوده شوند. در این صورت می توانید مبلمان جدیدی متناسب با بودجه خود برای منزل خود بخرید و یا با چند مرحله ساده پولیش مبلمان خود را جلا داده و به آنها یاری کنید تا درخشش قدیمی خود را به دست آورند.

اگرچه این یک فرآیند بسیار ساده بوده که همه می توانند به راحتی آن را اعمال نمایند ، اما بهتر است پولیش مبلمان را مرحله به مرحله انجام دهید تا خطاهایی که ممکن است زودهنگام ایجاد شود را شناسایی و از آن جلوگیری کنید. مراحلی را که باید به ترتیب در فرآیند پرداخت که معمولاً روی مبلمان چوبی انجام می شود را به صورت زیر لیست می کنیم.

ایجاد منطقه مناسب برای پرداخت مبلمان

قبل از آغاز پولیش مبلمان در خانه ، اولین و مهمترین قدم شما باید این باشد که ناحیه ای را که قرار است پولیش کنید برای این فرآیند مناسب کنید. در غیر این صورت می توانید هم به وسایل دیگر در محل پولیش و هم به پارکت آسیب بزنید. به همین علت توصیه می کنیم قبل از پولیش کردن مبلمان ، سایر وسایل را در محلی نگهداری کنید که آسیبی به آن وارد نشود.

اگر چنین فرصتی ندارید ، می توانید آنها را با نایلون پهن بپوشانید تا از آسیب تماشا مبلمان جلوگیری کنید. علاوه بر این ، می توانید با گذاشتن یک پارچه پهن روی زمین که دیگر از آن استفاده نمی کنید ، از پاشیدن یا ریختن لاک روی کف خانه در حین پولیش مبلمان جلوگیری کنید.

آماده سازی مبلمان برای پرداخت

پس از آماده سازی قسمتی که مبلمان را بر اساس آن پولیش می دهید ، باید مبلمانی را که در مرحله بعد پولیش می دهید برای این فرآیند آماده کنید. برای این کار به جای مانده گرد و غبار روی مبلمانی که قرار است پولیش شود را باید با یاری یک پارچه تمیز پاک کنید.

اگر سطح مبلمانی که قرار است پولیش شود کثیف بماند ، ذرات گرد و غبار و لکه ها ممکن است به پولیش بچسبد که از قبل یک ماده چسبنده است.

این لکه ها و گرد و غبار که بعدا فقط با تراشیدن از شر آنها خلاص می شوید باعث می شود فرآیند پولیش مبلمان معنای خود را از دست بدهد. این نکته را نیز متذکر شویم که اگر لکه های سخت و دائمی روی مبلمان وجود دارد ، می توانید به راحتی با استفاده از روغن سقز کاج آنها را پاک کنید.

فرآیند سنباده کاری قبل از پولیش مبلمان

برای از بین بردن زبری روی مبلمان چوبی که به دلایل مختلف آسیب دیده یا ضربه خورده ، سنباده زدن قبل از پرداخت به شما یاری می نماید تا نتیجه بسیار موثرتری داشته باشید. بعد از تمیز کردن و خشک کردن مبلمان می توانید آن را با سنباده مناسب که مطمئن هستید به چوب آسیبی نمی رساند سنباده بزنید.

توصیه می کنیم در صورت امکان برای پولیش مبلمان از دستکش و عینک بهره ببرید تا در هنگام سنباده زدن مبلمان از موقعیت هایی که ممکن است سلامت شما را به خطر بیندازند جلوگیری کنید.

به این ترتیب هنگام سنباده زدن دست شما درد نمی نماید و گرد و غبار روی مبلمان چشم شما را آزار نمی دهد. پس از آن باید گرد و غبار مبلمان را با یک پارچه تمیز یا برس با نوک نرم پاک کنید و سطح مبلمان را برای فرآیند پولیش مبلمان مناسب کنید.

انتخاب برس مناسب برای پولیش مبلمان

شاید یکی از مهم ترین نکاتی که در خصوص پولیش مبلمان باید بدانید این است که چه نوع برس را در حین پولیش انتخاب کنید. جزئیات اساسی که باید در انتخاب برس ها در نظر گرفته شود را می توان به توضیح زیر لیست کرد؛

قلم موهایی که انتخاب نموده اید باید تا حد امکان نرم باشد که از ایجاد اثری بر روی مبلمان در حین پرداخت جلوگیری کند و در نتیجه به ایجاد ظاهری صاف یاری نماید.

یکی دیگر از جزئیات اساسی که هنگام انتخاب برس برای جلا دادن مبلمان باید در نظر گرفت این است که مطمئن شوید برس انتخابی شما حاوی فلز نباشد.

اگر قصد دارید مبلمانی را با حفره های متراکم و بزرگ و کوچک براق کنید ، می توانید یک برس پولیش کوچک و نازک تهیه کنید.

انجام پولیش مبلمان

اگر مراحل قبلی را در این فرآیند با موفقیت پشت سر گذاشته اید ، باید در این مرحله پولیش مبلمان را آماده کنید. برای این کار می توانید با خرید یک ماده پولیش با کیفیت و مناسب با متریال به کار رفته در مبلمان تان آغاز کنید.

از طرفی باید توجه داشت که ریختن پولیش مستقیم روی مبلمان یکی از بزرگترین اشتباهاتی است که برگشت آن سخت است. زیرا اگر بیش از حد لازم از پولیش بهره ببرید ، ممکن است بافت مبلمان شما از بین برود و به حالت صاف درآید.

درعوض ، می توانید فقط به مقدار ای که از مواد پولیش استفاده می کنید ، در یک کاسه بزرگ بریزید و تا زمانی که احتیاج دارید ، برس خود را روی آن بمالید.

در این مرحله باید پولیش را که در یک کاسه تمیز ریخته اید، به یاری برس مناسب، به گونه ای بزنید که به طور مساوی در تمام قسمت های مبلمان پخش شود. اجرای آهسته و با دقت برنامه ، حاشیه خطا را به حداقل می رساند و به درخشش و پولیش مبلمان شما یاری می نماید.

محافظت از مبلمان تا مرحله خشک شدن

اکنون تنها یک مرحله به جای مانده و آن محافظت از مبلمانی است که جلا داده اید. اگر می خواهید لاکی که به صورت یکنواخت روی مبلمان زده اید ماندگارتر باشد ، می توانید پس از فرآیند پولیش مبلمان ، پرایمینگ را نیز انجام دهید. پس از اطمینان از خشک شدن کامل پولیش ، می توانید آغاز به استفاده از مبلمان خود کنید.

نکات لازم در فرآیند پولیش مبلمان

یکی از مهم ترین نکاتی که برای موفقیت آمیز بودن فرآیند پولیش مبلمان باید به آن توجه کنید ، خواص موادی است که انتخاب نموده اید. شفاف بودن پولیش مبلمان باعث ایجاد آثار و لکه هایی می شود. به همین علت ، قلم مویی که انتخاب می کنید تا حد ممکن دارای موهای نرم باشد تا از ایجاد لک روی مبلمان در حین پولیش جلوگیری شود.

از طرفی نکته دیگری که فکر می کنیم در نظر گرفتن آن برای شما مفید خواهد بود این است که فرآیند پولیش در تمام قسمت ها و به یک مقدار انجام شود. به این ترتیب می توانید از ایجاد ظاهر لایه ای جلوگیری کنید و شاهد موفقیت آمیز بودن فرآیند پولیش مبلمان باشید.

در نهایت این را هم اضافه کنیم که فرآیند پولیش مبلمان روی مبلمان چوبی بیشترین تاثیر را دارد. با این حال ، اگر می خواهید به جای محصولات شیمیایی روش های طبیعی تری را برای درخشش مبلمان خود انتخاب کنید ، می توانید مبلمان را با محصولات طبیعی مانند لیمو و سرکه که درخشنده هستند پاک کنید.

منبع: اتاق
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1534

به "چگونه با پولیش مبلمان خود را براق کنیم؟" امتیاز دهید

2 کاربر به "چگونه با پولیش مبلمان خود را براق کنیم؟" امتیاز داده اند | 3 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه با پولیش مبلمان خود را براق کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید