آرامگاه شیخ حسن عالی کوهیج در بستک بازسازی می گردد

به گزارش مجله چایی، رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی بستک از بازسازی آرامگاه شیخ حسن عالی کوهیج با همکاری شهرداری کوهیج و افراد خیر اطلاع داد.

آرامگاه شیخ حسن عالی کوهیج در بستک بازسازی می گردد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی هرمزگان، ماشاءالله خنجی روز شنبه 25 مرداد با بیان این مطلب گفت: طرح مطالعات بازسازی این بنا در حال اجرا است و به زودی عملیات بازسازیی شروع می گردد.

او با اشاره به اینکه قدمت آرامگاه شیخ حسن عالی کوهیجی به دوره صفوی تا قاجاریه می رسد، اضافه نمود: این بنای تاریخی با مصالح سنگ و ساروج و پوشش گچ محلی ساخته شده که آخرین بار در سال 72 بازسازی شده است.

رئیس اداره میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی بستک تأکید کرد: آرامگاه شیخ حسن عالی کوهیجی در سال 1385 به شماره 15398 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

شیخ حسن عالی کوهیجی از علمای با زهد و تقوی ساکن کوهیج شهرستان بستک بوده که ارادت کاملی به شیخ حسن بستکی و پسرش شیخ عبدالقادر داشته و از او اخذ طریقت می نموده است. او در سال 1086 هجری قمری وفات نموده و در بقعه سید عامر بن سید احمد سید منصور در دست جنوبی کوهیج که به دست خودش ساخته بود، به خاک سپرده شد.

منبع: میراث آریا
انتشار: 18 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 564

به "آرامگاه شیخ حسن عالی کوهیج در بستک بازسازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آرامگاه شیخ حسن عالی کوهیج در بستک بازسازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید