آسفالت ریزی 300 هزار تنی در بزرگراه های کشور در دستور کار است ، برطرف مسائل اساسی 22 بزرگراه شهر در 6 ماهه اول

به گزارش مجله چایی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: برنامه ریزی ما این است که در شش ماهه اول سال، 300 هزار تن آسفالت در بزرگراه های تهران بریزیم. اعتبار این میزان اسفالت که در کارخانه های خودمان فراوری می گردد هم بیش از هزار میلیارد تومان است.

آسفالت ریزی 300 هزار تنی در بزرگراه های کشور در دستور کار است ، برطرف مسائل اساسی 22 بزرگراه شهر در 6 ماهه اول

به گزارش خبرنگاران، عباس شعبانی در جریان بازدید اهالی رسانه از آسفالت ریزی در اتوبان آزادگان با حضور در جمع خبرنگاران گفت: طول عمومی بزرگراه آزادگان 38 کیلومتر است، اما اگر تندروها را در نظر بگیریم طول بزرگراه دو برابر حساب می گردد.

او با بیان اینکه براساس برداشت های سنوات گذشته پیش بینی کردیم که برای اصلاح این محور به 135 هزار تن اسفالت احتیاج است، اعلام کرد: به دلیل عبور ماشین های سنگین درصد خرابی های این محور زیاد است و بعضی از نقاط زیرساخت مناسبی ندارد. تا به امروز 50 هزار تن آسفالت در این محدوده ریخته ایم و دلیل کندی کار این است که باید بستر زیر اسفالت را با بتن غلطکی و ریختن خاک بستر و سیمان تحکیم کنیم.

شعبانی با بیان اینکه در 22 بزرگراه شهر تهران عملیات روکش آسفالت در حال اجرا است و حجم اسفالت ریزی در 6 بزرگراه تهران باید به 300 هزار تن برسد، توضیح داد: از ابتدای سال، 100 هزار تن اسفالت در بزرگراه ها ریخته ایم. البته باید در مواقع خلوتی و شب ها عملیات را اغاز کنیم تا بار ترافیکی به مردم تحمیل نگردد.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه مسائل اساسی این 22 بزرگراه در شش ماه اول به خاتمه می رسد، اعلام کرد: بزرگراه های چمران، صیاد، آزادگان، امام رضا (ع) از جمله محورهای بزرگراهی هستند که شامل اجرای این طرح می شوند. برنامه ریزی ما این است که در شش ماهه اول سال، 300 هزار تن آسفالت در بزرگراه های تهران بریزیم. اعتبار این اندازه اسفالت که در کارخانه های خودمان فراوری می گردد، بیش از هزار میلیارد تومان است.

شعبانی با بیان اینکه یک مقطعی در بزرگراه یاسینی احتیاج به تحکیم بستر داشتیم که انجام شد، گفت: عمر مفید اسفالت به آب و هوا و نوع استفاده بستگی دارد و اینطور نیست سن استانداردی برایش در نظر بگیریم. دلیل این خرابی ها هم ایجاد تداخل، سم پاشی زیاد و کندن آسفالت است.

معاون شهردار تهران بعلاوه اعلام کرد: کار مطالعاتی تونل شهید متوسلیان به عنوان یک پروژه مشارکتی اجرا شده و منتظر مدل مالی تونل هستیم.

شعبانی در خاتمه با بیان اینکه شورا با پروژه های مولدسازی مسئله ای ندارد، گفت: بعضی از پروژه ها را با بودجه های جاری نمی توانیم اجرا کنیم و باید به وسیله مشارکت و مولدسازی اقدام کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1402 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1693

به "آسفالت ریزی 300 هزار تنی در بزرگراه های کشور در دستور کار است ، برطرف مسائل اساسی 22 بزرگراه شهر در 6 ماهه اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آسفالت ریزی 300 هزار تنی در بزرگراه های کشور در دستور کار است ، برطرف مسائل اساسی 22 بزرگراه شهر در 6 ماهه اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید