آیا بلیط هواپیما کاغذی لازم است؟

به گزارش مجله چایی، دلایل سفر

امروزه افراد زیادی به اقصی نقاط جهان سفر می کنند که علت این سفرها می تواند مختلف باشد، مثلا برخی از افراد با توجه به شرایط شغلی خود مجبورند تا دفعات متعددی را به دیگر نقاط جهان سفر کنند و یا افرادی برای درمان پزشکی باید به شهر یا کشور دیگری بروند. هم چنین بسیاری از افراد تنها به منظور لذت و برای تفریح و استراحت به نقاط دیگر سفر می کنند.

آیا بلیط هواپیما کاغذی لازم است؟

به دلایل مختلفی افراد از سیستم های حمل و نقل متفاوت برای سفر خود استفاده می کنند. بسیاری از افراد برای سفرهای نزدیک و جاده ای از اتومبیل شخصی خود استفاده می کنند و برخی دیگر به دلایل مختلفی از جمله مدیریت مالی سفر خود از سیستم حمل و نقل زمینی مثل قطار و اتوبوس استفاده می کنند. برخی دیگر نیز به دلیل ترس از ارتفاع و هواپیما از این سیستم استفاده نمی کنند.

اما امروزه بسیاری از افراد برای صرفه جویی در زمان خود و هم چنین جلوگیری از خستگی هایی که در راه متوجه مسافر می شوند و یا شرایط ویژه فردی که به قصد درمان سفر می کند از سیستم حمل و نقل هوایی استفاده می شود.

انتخاب وسیله حمل و نقل در سفر

شرکت های هواپیمایی زیادی در ایران به کار مشغول هستند که از این جمله می توان به دو شرکت برتر ماهان و ایران ایر اشاره کرد. این دو شرکت که خدمات و ایمنی بالایی را به مسافران ارائه می دهند همواره خطوط شلوغی را نیز مدیریت می کنند و به نقاط زیادی از جمله شهرهای داخلی و هم چنین مقاصد خارجی پروازانجام می دهند.

درست است که هزینه سفر با هواپیما نسبت به سفر با سایر وسایل نقلیه بیشتر است، اما این را نیز در نظر بگیرید که امکانات و راحتی سفر با هواپیما بیشتر از سفر با سایر وسایل نقلیه است و هم چنین افرادی که با هدف کار قصد سفر دارند برای مدیریت زمان خود و هم چنین توانایی انجام بخشی از کارهای خود در طول سفر استفاده از این سیستم را پربازده تر می دانند.

بلیط هواپیما

اولین نکته در خصوص سفر با وسایلی غیر از وسایل شخصی این است که بلیط خود را تهیه کنید. که متناسب با سیستم حمل و نقلی که انتخاب کرده اید باید به سایت مربوطه مراجعه کنید و نسبت به خرید و یا رزرو بلیط مورد نظر خود اقدام نمایید که هر کدام مراحل و قوانین مخصوص به خودشان را دارند.

در خصوص سفر هوایی بهتر است تا قبل از خرید بلیط هواپیما نسبت به چگونگی انتخاب صندلی مورد نظرتان اطلاعات کافی را جمع آوری کنید تا بتوانید با توجه به شرایط خود صندلی مناسبتان را انتخاب کنید. پس از این که این اطلاعات را به دست آوردید و صندلی خود را مشخص کردید به سایت مورد نظر خود رفته و نسبت به خرید و یا رزرو بلیط مورد نظرتان اقدام کنید. بهتر است تا بلیط برگشت خود را نیز در همان لحظه انتخاب کنید، تا با خیالی راحت به سفر خود بپردازید. هم چنین خرید بلیط رفت و برگشت از یک شرکت هواپیمایی امکان کنسل کردن آن را برای شما راحت تر می کند. در سایت خبرنگاران به راحتی می توانید برای خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی با قیمت مناسب و در هر زمان که می خواهید اقدام نمایید.

بلیط هواپیما کاغذی

امروزه به دلیل اینترنتی شدن کارهای روزمره و به وجود آمدن دنیای مدرن اغلب شاهد استفاده کمتری از کاغذ بوده ایم. پرداخت قبوض، خریدهای اینترنتی و ... موجب شده تا احترام بیشتری نسبت به طبیعت قائل شویم و از کاغذ کمتری استفاده کنیم.

اما همواره این سوال برای افراد به خصوص کسانی که اولین بار است میخواهند با هواپیما سفر کنند پیش می آید که آیا لازم است تا نسبت به پرینت بلیط خریداری شده هواپیما اقدام کنند یا خیر؟ و آیا نشان دادن کارت ملی کافی است؟ در کل آیا بلیط هواپیما کاغذی لازم است؟

باید بگوییم که در پروازهای سیستمی نیازی به چاپ بلیط هواپیما وجود ندارد. تنها کافی است تا شماره پرواز و صندلی خود را بدانید. بهتر است تا عکس بلیط خود را در گوشی همراه داشته باشید. بلیط سیستمی بلیطی است که فرقی نمی کند آن را از شرکت های هواپیمایی خریده باشید یا از فرودگاه ها. هم چنین این بلیط ها قابل استرداد و یا کنسل کردن هستند. هم چنین پس از کنسل کردن با کسر میزانی از هزینه پرداخت شده شما به عنوان جریمه باقی هزینه به شما بازگردانده می شود و هزینه بلیط برای افراد بزرگسال با بچه ها فرق دارد.

اما در پروازهای چارتری نیاز دارید تا بلیط پرواز خود را پرینت بگیرید و همراه خود داشته باشید. برای استرداد و یا کنسل کردن آن نیز نیاز دارید تا بلیط پرینت شده را به فرودگاه تحویل داده تا مهر کنند و سپس به شرکت هواپیمایی تحویل دهید. اما بلیط چارتری چیست؟ این بلیط ها از طریق شرکتی در تعداد مشخصی خریداری می شوند و سپس با قیمتی بسیار پایین تر به فروش می رسند. یکی از تفاوت های مهم این بلیط با بلیط سیستمی این است که قابل پس دادن نیست و در صورت کنسل کردن هزینه شما بازگردانده نمی شود. اما مزیت خوبی که دارد این است که قیمت آن ها در زمان های مختلف تغییر می کند. مثلا اگر در زمانی که تقاضای کمی برای سفر به مقصد مورد نظرتان می باشد بلیط چارتری خریداری کنید چرا که قیمت این بلیط ها کمتر از بلیط های سیستمی خواهد بود اما توجه داشته باشید که خدمات آن ها یکسان بوده و قیمت پایین از کیفیت و خدمات نمی کاهد. قیمت این بلیط ها برای افراد بزرگسال و بچه ها یکسان است و تفاوتی ندارند.

منبع: طاهاگشت
انتشار: 21 بهمن 1401 بروزرسانی: 21 بهمن 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1657

به "آیا بلیط هواپیما کاغذی لازم است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا بلیط هواپیما کاغذی لازم است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید