استان مرکزی به دنبال خودکفایی در تولید مواد اولیه صنایع دستی

به گزارش مجله چایی، معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: از این پس زیرکار تولید مینا و قلم زنی در استان تأمین می شود و این یک ظرفیت و فرصتی خوب برای بها دادن و توسعه بیشتر به این صنایع است.

استان مرکزی به دنبال خودکفایی در تولید مواد اولیه صنایع دستی

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی، قاسم کاظمی امروز یکشنبه 17 آذر 98 اظهار کرد: از آنجایی که هنرمندان رشته مینای فلز و مینای نقاشی و قلم زنی بخش عمده ای از مواد اولیه خود را از استان های همجوار و به خصوص اصفهان تهیه می کردند، در راستای حمایت از تولید صنایع دستی استان، کارگاه دوات گری سنتی و ساخت ظروف مسی راه اندازی شد.

کاظمی اضافه نمود: این کارگاه با همکاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی و در راستای حمایت از تولیدکنندگان صنایع دستی در ساختمان قلعه وکیل راه اندازی شده است.

او اضافه نمود: هنر میناکاری حدود 8 سال است که به صورت جدی در استان تولید می شود و هنرمندان بسیار خوبی پرورش یافته اند. یکی از دغدغه های هنرمندان تهیه مواد اولیه و زیر کار و ظروف مسی خام بود که با راه اندازی این کارگاه برای تهیه مواد اولیه نیازی به استان های همجوار نیست.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی شرح داد: البته تهیه مواد اولیه همچنان در حوزه صنایع دستی اولویت دارد و در تلاشیم دو کارگاه لعاب سفید زیر کار مینا و مینای خانه بندی هم راه اندازی کنیم.

او اظهار کرد: حمایت از هنرمندان صنایع دستی تولید ملی را رونق می دهد و اگر بخواهیم تولید ملی رونق بگیرد باید از هنرمندان این حوزه حمایت کافی انجام شود.

منبع: میراث آریا
انتشار: 4 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 81

به "استان مرکزی به دنبال خودکفایی در تولید مواد اولیه صنایع دستی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استان مرکزی به دنبال خودکفایی در تولید مواد اولیه صنایع دستی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید