استفاده از قاب عکس در دکوراسیون منزل: گالری تصاویر خود را برپا کنید

به گزارش مجله چایی، اجرای ایده های شخصی و سلایق هر فرد است که یک خانه معمولی را به مأمنی متفاوت تبدیل می نماید. مأمنی که روح زندگی در آن موج می زند. خط سیر زندگی و رودخانه احساس در راستا قاب عکس های خانوادگی و افرادی جاری است که به آن تعلق خاطر دارند. در این مطلب در خصوص استفاده از قاب عکس در دکوراسیون منزل برایتان می گوییم.

استفاده از قاب عکس در دکوراسیون منزل: گالری تصاویر خود را برپا کنید

جهت دریافت خدمات هزینه ساخت آلاچیق با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات طراحی و اجرای آلاچیق های مختلف را به ما بسپارید.

تأثیر استفاده از قاب عکس در دکوراسیون منزل

برای همین می توان با نصب قاب عکس در دکوراسیون منزل تغییر جذابی به وجود آورد. با این وجود ممکن است نصب این قاب عکس ها بر روی دیوارهای منزل مقداری چالش برانگیز باشد. در صورتی که جهت نصب این نمادهای زندگی به هدایت و یاری احتیاج دارید ادامه این مطلب را با خبرنگارن همراه باشید.

بدون شک دیدن چهره افرادی که در زندگی ما وجود داشته اند، بر روی دیوارهای منزل روح افزا است. با این وجود جهت نصب قاب عکس، زمینه رنگی منزل، دیگر آثار هنری و فضای کلی خانه باید در نظر گرفته گردد.

در این مطلب بهترین ایده های ممکن را جهت نمایش این آثار هنری خانودگی به شما پیشنهاد می دهیم. بیشتر این پیشنهادها از خانه افراد مشهور و گالری های جهانی الهام گرفته شده اند. با این وجود هیچ گاه ذهن خلاق خود را نباید فراموش کنید و از اجرای ایده های خود نیز واهمه نداشته باشید. بدون شک هیچ کس از روحیات شما بهتر از خودتان خبر ندارد. پس جدای از این پیشنهادها به فکر دیگر موارد نیز باشید.

یک ترفند جذاب: ترکیبی از دو چهره

ممکن است این دو چهره را شما و همسرتان تشکیل دهید. ممکن است فرزندان شما هدف این انتخاب باشند. شاید هم والدینتان در صدر انتخاب قرار گیرند. با این وجود همواره می توانید با نصب دو چهره در کنار هم احساس با هم بودن را در دکوراسیون منزل تداعی کنید.

محل نصب این دو تصویر می تواند آشپزخانه، اتاق نشیمن یا هر جای دیگری باشد. البته اندازه این دو تصویر باید عظیم و کامل باشد. اگر رزولوشن تصاویر شما برای چاپ عکس در اندازه عظیم کافی نیست می توانید از روش های هنری برای تغییر در اندازه عکس بدون افت کیفیت بهره ببرید. برای مثال با تبدیل عکس معمولی به حالت نقاشی می توان اندازه آن را بدون جلب توجه افت کیفیت عظیم کرد.

کف تا سقف، پر از قاب عکس

بهترین مکان برای برپایی گالری این چنینی راه پله منزل است. قاب عکس های شما می تواند از دو رنگ با غلظت یکسان باشد. برای مثال در تصویر اول شاهد ترکیب رنگ مشکی و قرمز با غلظت نسبتاً یکسان هستیم. ترکیب مشکی و قرمز همواره جذاب و عالی است. با این وجود انتخاب این دو رنگ بستگی به رنگ بندی و دکوراسیون منزل شما دارد. در تصویر دوم در زیر نیز قاب عکس ها کاملاً سفید هستند و ابعاد تصاویر عظیمتر انتخاب شده است.

سعی کنید ابعاد تصاویر را متفاوت انتخاب کنید که در کنار هم ظاهر یکنواخت ایجاد ننمایند. برای هر تصویر نیز حاشیه سفید کافی در نظر بگیرید که نمای کلی گالری شما شلوغ جلوه نکند و چشمتان فرصت استراحت داشته باشد. بین قاب عکس ها نیز فاصله ای اندک در نظر بگیرید که تصاویر با هم تداخل نداشته باشند. بعضی تصاویر را عمودی و بعضی دیگر را افقی انتخاب کنید تا گالری شما یکنواخت نباشد. برعکس مورد قبلی (ترکیبی از دو چهره) در این مورد تقارن صندلیی ندارد. البته می توان تقارن نیز ایجاد کرد اما این بار بهتر است رنگ قاب عکس ها نیز یکسان باشد. توجه به این جزئیات است که یک نمایش عکس فوق العاده را برایتان به ارمغان می آورد.

گالری عکس آشپزخانه

شاید بتوان آشپزخانه را مهمترین صندلی هر خانه دانست. یکی از بهترین مکان ها برای استفاده از قاب عکس در دکوراسیون منزل آشپزخانه است. فارغ از کوشش های بی وقفه روزانه و خستگی ناشی از این کوشش ها، آشپزخانه جایی برای استراحت و نشستن و دور هم جمع شدن همۀ اعضای خانواده دور یک میز است. سر میز شام است که خانواده خاطرات یک روز خوب را با هم مرور می نمایند.

چرا در کنار خاطرات یک روز خوب، خاطرات یک عمر زندگی نیز پدیدار نگردد. از آنجایی که دیوارهای آشپزخانه معمولاً شلوغ و پر هستند، پیدا کردن صندلی خالی کار ساده ای نخواهد بود. سعی کنید گالری تصاویر خود را کوچک انتخاب کنید تا با فضای شلوغ آشپزخانه مشکل ایجاد ننمایند. اطراف گالری خود نیز فضای خالی کافی بگذارید تا قاب عکس ها جلب توجه نمایند. در غیر این صورت گالری شما بین شلوغی آشپزخانه گم می گردد.

خط سیر خانواده و دوستان

خلاف مواردی که در راه پله منزل به آن اشاره شد این گالری افقی است. یک دیوار کامل از تصاویر خانوادگی و دوستانی که برای شما در اولویت هستند ایجاد کنید. راهرو منزل صندلی مناسبی برای برپایی این گالری عکس است. اگر دیوار شما سفید است، رنگ قاب عکس ها را مقداری تیره (نظیر مشکی رنگ پریده، قهوه ای یا قرمز غلیظ) انتخاب کنید.

دقت کنید در تصویر دوم (تصویر زیر) جهت قاب عکس ها همگی به حالت عمودی (پرتره) است. به همین دلیل برای خودداری از تقارن، همه عکس ها در یک ردیف نصب نشده اند و الگوی چفت و بست دارند.

برای این گالری می توان مقداری خلاقیت به خرج داد. از آنجایی که گالری شما افقی است می توانید قاب عکس ها را بر اساس زمان تنظیم کنید. بدین ترتیب خط سیری از زندگی خود با دوستان و خانواده تشکیل داده اید. می توانید با ساخت قاب های کوچک زیر هر تصویر نیز شرح مختصری در مورد هرکدام بنویسید که به گالری عکس واقعی شبیه باشد. رنگ قاب شرحات هم رنگ قاب عکس باشد اما مقداری غلظت رنگ را کمتر انتخاب کنید. عرض قاب شرحات باید با عرض قاب عکس یکسان باشد. البته این مورد (قاب شرحات) را در تصویر مشاهده نمی کنید.

استفاده از قاب عکس در ناهارخوری

امروزه با کمبود فضا و گسترش آپارتمان سازی اتاق ناهارخوری کم کم رنگ باخته است. بیشتر خانواده ها ناهار و شام را در آشپزخانه میل می نمایند. با این وجود هنوز در خانه های ویلایی اتاق ناهارخوری رایج است. می توان بر روی دیوار اتاق ناهارخوری نیز گالری عکسی از تصاویر خانوادگی برپا کرد. یکی از راه های خلاقانه برای استفاده از قاب عکس در دکوراسیون منزل ایجاد یک گالری عکس در اتاق ناهارخوری است.

در این تصویر می بینید که قاب عکس ها به رنگ سفید، مشکی و طلایی هستند. رنگ هایی که جدای از همخوانی با دکوراسیون منزل، احساس قدیمی بودن و سیر زمانی آنها را به بیننده القا می نمایند.

گالری عکس جسورانه و خاص

همواره قرار نیست به دنبال رنگ های مشکی، سفید و کمرنگ بود. گاهی اوقات کافی است مقداری جسارت به خرج داد و قاب عکس های (برای مثال) قرمز رنگ را روی دیوارهای (برای مثال) سبز نصب کرد. ایده این نوع گالری تصاویر مقداری جسارت می طلبد. با این وجود بلافاصله توجه همگان به عکس های خانوادگی شما جلب می گردد. در این تصویر عکس های اصلی به رنگ سیاه و سفید هستند. این مورد از تداخل رنگی و خسته شدن بیش از حد چشم ها جلوگیری می نماید.

ساده و منظم در اتاق نشیمن

همه افراد سادگی را دوست دارند. همه روحیات با نظم همخوانی دارند. مانند مورد اول (ترکیبی از دو چهره) می توانید تصویر اعضای اصلی خانواده را در اتاق نشیمن نصب کنید. هدف اصلی، سادگی و تقارن تصاویر است. اگر خانواده شما 3 نفری است تصویر فرزندتان را در پایین و مرکز دو تصویر دیگر نصب نصب کنید.

نباید فراموش کنید هرچقدر به سمت تعداد تصویر کمتر حرکت می کنیم باید تقارن در اولویت باشد. در گالری های عظیم بهتر است عدم تقارن قاب عکس ها رعایت گردد.

در این تصویر می بینیم که عکس والدین در بالا و فرزندان آنها در پایین نصب شده است. قاب عکس ها به رنگ مشکی بوده و تصاویر نیز سیاه و سفید هستند. هر چهار قاب نیز به یک اندازه بوده و با تقارن کامل در اتاق نشیمن نصب شده اند.

نامتقارن اما با هدف

این مورد مصداق شاخص صحبتی است که در ابتدا مطرح کردیم. ذهن خود را پرواز دهید و آنچه که فکر می کنید جذاب است را اجرا کنید. در این تصویر می بینیم که قاب عکس ها به صورت نامتقارن در کنار هم نصب شده اند. با این وجود هدفی از این بی نظمی در کار است.

اگر با دقت به الگوی سنگ های تزئینی دقت کنید می بینید که این الگو بسیار شبیه به الگوی قرار دریافت قاب عکس ها در کنار هم است. بدین ترتیب ذهن انسان ناخودآگاه احساس خاصی به این گالری و فضای منظم اطراف آن پیدا می نماید.

البته جدای از این مبحث، گالری موجود در تصویر جهت القای احساس روشن و قابل تنفس با استفاده از رنگ های سفید بیش از حد طراحی شده است.

خلق اثر هنری

مهم نیست که بعضی افراد، تصاویر و عکس ها را تنها خاطرات قدیمی می دانند. در اصل این تصاویر آثار هنری یک فرد، ناشی از ثبت قایع فراز و نشیب های یک زندگی طولانی است. می توان با جمع آوری این تصاویر و ایجاد یک گالری عظیم از آنها در کنار کتاب ها، اشیاء زینتی، لوح های تقدیر و مدال ها و مجسمه های افتخار، مجموعه ای فاخر از یک اثر هنری بی نظیر ساخت.

محل این گالری می تواند در اتاق خواب، اتاق کار، مطالعه یا حتی نشیمن منزل باشد. از به تصویر کشیدن اثر هنری خود برای همگان واهمه ای نداشته باشید. از آنجایی که در این مورد تمامی مجموعه در کنار هم مفهوم پیدا می نمایند و گالری تصاویر شما تنها بخشی از آن است، می توان عکس ها را بدون قاب عکس نیز آویزان کرد. در این تصویر قاب عکس ها به صورت تصادفی در قفسه ها قرار داده شده اند و عکس های هنری نیز در یک قاب عظیم در مرکز آن متصل شده اند. شما می توانید تصاویر خانوادگی و دوستان خود را نیز در کنار عکس های هنری دیگر متصل کنید.

گالری عکس طاقچه ای

کاربرد طاقچه جدای از قرار دادن اشیاء و تصاویر، ایجاد عمق بصری است. هنگامی که به یک تصویر در طاقچه نگاه می کنید، به دلیل عمق بصری، همه چیز بهتر جلوه می نماید. ایجاد گالری تصاویر در طاقچه منزل از دیرباز رسم بوده و ادمه دارد.

در این تصویر، گالری عکس های خانوادگی در کنار عکس های هنری برپا شده است. لایه های متفاوت عکس ها نیز در کنار اندازه نامتقارن، باعث خلق یک اثر هنری زیبا شده است.

گالری عکس رومیزی

همواره قرار نیست تصاویر خود را از دیوار آویزان کنید. مجموعه ای از قاب عکس ها، کتاب، قلم و کاغذ، یادبودها، تندیس ها، دفترچه خاطرات و حتی آلبوم عکس خود را روی یک میز بگذارید. گاهی اوقات را به مرور خاطرات زندگی اختصاص داده و از هیاهوی زندگی شلوغ امروزی پرهیز کنید.

تخصیص یک میز کامل به مجموعه ای خاطرات، هر چند وقت یک بار شما را وسوسه می نماید که نشسته و نگاهی به آنها بیندازید. حتی ممکن است خاطره ای که به یاد می آورید را در دفترچه خاطرات یادداشت کنید.

شومینه خاطرات

در روزهای سرد زمستان که در کنار شومینه نشسته اید و یک فنجان چای میل می کنید، فرصت خوبی برای نگاهی دیگر به زیبایی های زندگی است. در این تصویر قاب عکس فرزندان خانواده در دو طرف شومینه در اتاق نشیمن آویزان شده اند و فضایی آکنده از احساس و گرما را تداعی می نمایند. رنگ قاب عکس و تصاویر نیز قهوه ای انتخاب شده که با فضای موجود همخوانی داشته باشد. اگر قصد استفاده از قاب عکس در دکوراسیون منزل خود را دارید، این گزینه را نباید فراموش کنید.

قاب عکس و تصاویر خانوادگی در هیاهوی زندگی و سبک طراحی مدرن، اندکی از این احساس ماشینی می کاهند و فرصت اندکی برای تفکر عاشقانه و احساسی به ما می دهند.

نقاشی دیواری

اتاق نشیمن بهترین گزینه برای نقاشی دیواری است. ناب ترین و بهترین اتفاق و خاطره زندگی خود را در قالب عکس انتخاب کنید. یک بخش دیوار اتاق نشیمن (یا شاید اتاق خواب) را انتخاب کنید و عکس را روی دیوار نقاشی کنید.

بهتر است عکس مورد نظر را به صورت سیاه و سفید نقاشی کنید. عکس رنگی روی دیوار بسیار جلب توجه می نماید و دکوراسیون منزل را با مشکل روبرو خواهد نمود. تصاویر سیاه و سفید به دلیل رنگ خاکستری با بیشتر سبک های دکوراسیون همخوانی دارند.

پنجره ای رو به خاطرات

برپا کردن گالری تصاویر خانوادگی روی لبه پنجره کار ساده ای نخواهد بود. این مورد، مخصوص خانه هایی (مثل پنت هاوس) است که پنجره های عظیمی داشته باشند. روی لبه پنجره و میز کنار آن (مثل تصویر) می توان مجوعه ای از قاب عکس های خانوادگی را قرار داد و از منظره زیبای خارج از پنجره هنگام مشاهده گالری لذت برد.

در این مطلب نمونه های اندکی از کاربرد استفاده از قاب عکس در دکوراسیون منزل را با هم دیگر مرور کردیم. همان طور که اشاره شد لازم نیست ذهن و خلاقیت خود را محدود به موارد خاصی کنید. از این نمونه ها الهام گرفته و گالری تصاویر خود را خلق کنید.

اگر ایده های جذابی به ذهنتان می رسد یا در مورد موارد این مطلب دیدگاهی دارید، از ابراز آنها با ما و دوستان خود درنگ نکنید. تمامی دیدگاه های شما با تأمل آنالیز شده و بر عملکرد تیم خبرنگارن تأثیرگذار خواهند بود.

منبع: هومینگ
انتشار: 16 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 379

به "استفاده از قاب عکس در دکوراسیون منزل: گالری تصاویر خود را برپا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از قاب عکس در دکوراسیون منزل: گالری تصاویر خود را برپا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید