تور آلمان: اعزام دو دانشجوی دانشگاه کردستان به دانشگاه کلن آلمان

به گزارش مجله چایی، در قالب پروژه چندزبانگی در ایران، نگاهی اجتماعی به تنوعات دستوری در ایران، با حمایت اقتصادی موسسه مبالات آکادمیک (DAAD)، دو دانشجوی دانشگاه کردستان به دانشگاه کلن آلمان اعزام شدند.

تور آلمان: اعزام دو دانشجوی دانشگاه کردستان به دانشگاه کلن آلمان

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ آلمان دیدن کنید.

به گزارش گروه استان های خبرنگاران. در قالب پروژه، چندزبانگی در ایران، نگاهی اجتماعی به تنوعات دستوری در ایران، دانشجویان بین دانشگاه های ایران (دانشگاه کردستان و دانشگاه تهران) و دانشگاه کلن آلمان مبادله می شوند تا دوره سه ماه اقامت تحقیقاتی خود را در دانشگاه کلن سپری نمایند. در تابستان امسال دانشجویانی از سوی اساتید مجری طرح به هیئت آنالیز و انتخاب دانشجویان معرفی شدند که در سرانجام آقای کیانوش محمدی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد زبان شناسی و خانم پرستو مرادی دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد زبان شناسی انتخاب شدند.

این دانشجویان از اول ماه اکتبر امسال (9 مهر) در دپارتمان زبان شناسی این دانشگاه و تحت نظر پروفسور ادلی مشغول انجام به کار های پژوهشی هستند. این دانشجویان از بدو ورود به دانشگاه کلن با دستاورد های علمی آن دپارتمان آشنا شده و درحال کار بر روی پروژه تحقیقاتی خود هستند. در قالب این پروژه آن ها بر روی گونه های مختلف زبان های کردی تحقیق می نمایند و یافته های خود را با دانشگاه مقصد و مبدا به اشتراک می گذارند. در کنار این دوره تحقیقاتی؛ دانشجویان با سیستم آموزشی داشنگاه کلن و زبان و فرهنگ آلمانی آشنا خوهند شد.

لازم به ذکر است که پیش از این هم خانم سمیه قادری، دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد زبان شناسی دانشگاه کردستان، در قالب این طرح به آلمان اعزام شده بودند.

دانشگاه کلن با دارا بودن بیش از 51000 دانشجو و 4529 عضو هیئت علمی یکی از بزرگترین دانشگاه های کشور آلمان بوده که در آخرین رتبه بندی صورت گرفته (2022) به وسیله موسسه QS رتبه جهانی 311 و در حوزه زبان شناسی رتبه 98 را کسب کرده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 18 آذر 1400 بروزرسانی: 18 آذر 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1334

به "تور آلمان: اعزام دو دانشجوی دانشگاه کردستان به دانشگاه کلن آلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور آلمان: اعزام دو دانشجوی دانشگاه کردستان به دانشگاه کلن آلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید