وقتی تکنولوژی حرف اول را در صنعت می زند!

به گزارش مجله چایی، کشور کوچک هلند با مساحت 42 هزار کیلومتری که 18 درصد آن دریاست، از لحاظ وسعت در رتبۀ 131 جهان واقع شده است. هلند 40 بار کوچکتر از ایران است حتی کوچکتر از استان آذربایجان شرقی (با 45 هزارکیلومتر مربع مساحت). با این حال طبق آمار صندوق بین المللی پول، با 762 میلیارد دلار درآمد ناخالص داخلی، هفدهمین اقتصاد جهان محسوب می شود. این رقم دو برابرGDP ایران است.

وقتی تکنولوژی حرف اول را در صنعت می زند!

بزرگترین صادرکننده محصولات کشاورزی: هلند

هلند بعد از آمریکا بزرگترین صادر کننده محصولات کشاورزی است. آمریکا، اسپانیا و هلند سه تولید کننده بزرگ سبزیجات و میوه جات هستند. هلند دومین صادرکننده محصولات کشاورزی غذایی بعد از آمریکایی است که 270 برابر بیشتر زمین کشاورزی دارد. هلند یک چهارم سبزیجاتی که از اروپا صادر می شود را تامین می کند. هلند بزرگترین صادرکننده گوجه فرنگی، سیب زمینی و پیاز و دومین صادرکننده سبزیجات در جهان است و یک سوم تجارت جهانی دانه های سبزیجات خوراکی نیز از اینجا نشات می گیرد. بخش کشاورزی در هلند بسیار متنوع است. این بخش دامنه وسیعی از محصولات مانند انواع دام و طیور، ارقام مختلف گیاهان و غذای دریایی را دارد. برای مثال انواع کشاورزی مانند محصولات زراعی، کشاورزی دامداری، کشت زیر شیشه، کشت انواع درختان و پرورش خوک است.

صنعت کشاورزی / غذا در هلند یکی از پررونق ترین صنعت، در اروپا است و شرکت ها هم برای تولید و هم برای تحقیق و توسعه در پی آن هستند. این کشور حدود 5،300 شرکت در این بخش را در خود جای داده است، از جمله 12 شرکت بزرگ کشاورزی / غذایی جهان که در هلند فعالیت می کنند. اینها شامل Cargill, Kraft Heinz و Mars در کنار پروژه های ابتکاری در مکانهایی مانند Danone ، Kikkoman و Lamb Weston / Meijer است.

تور هلند

در حالی که تخم مرغ و محصولات لبنی بخش بزرگی از صادرات هلند به شمار می فرایند، به نظر می رسد تغذیه این حیوانات ممکن است یک مشکل بزرگ باشد، اما برای آن نیز یک راه حل اندیشیده اند. به مدت سی سال، Nijsen/Granico (وولن) نوآوری در خوراک دام ایجاد کرده اند و از منابعی که 100٪ زباله هستند برای صنعت پخت استفاده می کنند.

با کاهش آب و منابع برای تولید خوراک دام، این شرکت در حال ایجاد یک سیستم پایدارتر است که یک بار دیگر هلند را به عنوان پیشرو در صنعت کشاورزی و غذایی به جهانیان معرفی کند.

آبکمک مدرن

کشور هلند از لحاظ وسعت و بارندگی با دو استان گیلان و مازندران برابری می کند، اما از لحاظ تولید محصولات کشاورزی کشور هلند رتبه دوم صادرات محصولات کشاورزی در جهان را به خود اختصاص داده است. صادرات نزدیک به 80 میلیارد دلاری یعنی دو برابر درآمد نفتی ایران حکایت از علمی بودن و مدرن بودن کشاورزی در این کشور است.

بررسی ها نشان می دهد بزرگ ترین عامل پیروزیت هلند در تولید و صادرات محصولات کشاورزی وجود گلخانه های بزرگ نزدیک به 94 کیلومتری و برخورداری از تکنولوژی های مدرن و پیشرفته در این کشور است. کشاورزی هیدروپونیک و تولید بدون خاک در این کشور به طور علمی پیشرفت کرده و به همین دلیل مصرف آب و هزینه ها را کاهش داده است.

راه رسیدن به پیروزیت از دانشگاه آغاز می شود

بسکمک از پیروزیت های هلند در آزمایشگاه آغاز می شود. دانشگاه واگنینگن یکی از مراکز تحقیقاتی پیشرو است که می خواهد انقلابی در تولید غذا ایجاد کند. طبق رتبه بندی ملی تایوان، این موسسه به عنوان بهترین موسسه آموزش عالی کشاورزی در جهان واقع شده است. با جهش جهان به سمت جمعیت بیشتر ، هلند به همان میزان که کوچک است، به لطف برنامه هایی که از واگنینگن ارائه می شود، در زمینه محصولات کشاورزی و نوآوری پیشرو خواهد بود.

راهنمای سفر به کشور لاله های رنگی

آشنایی با نظام آموزشی هلند

یک نمونه پیروز

(Duijvestijn (Pijnacker یک نمونه دیگر است که حدود پنجاه سال با تکنیک های رشد تجربیاتی را کسب کرده است. امروزه این شرکت با اتکا به انرژی زمین گرمایی و رشد هیدروپونیک برای تولید محصولات پایدارتر که تا 60٪ انرژی کمتری نسبت به روش های سنتی مصرف می کنند، رویکردی نوآورانه اتخاذ کرده است. در سال 2015 این شرکت در برلین توانست عنوان بهترین تولید کننده گوجه فرنگی جهان را به خود اختصاص دهد.

آلمان بزرگترین مصرف کننده بین المللی محصولات زیستی هلندی (23.6 میلیارد یورو) و پس از آن بلژیک (10.8 میلیارد یورو) ، انگلیس (8.7 میلیارد یورو) و فرانسه (7.7 میلیارد یورو) هستند. گیاهان و گل های زینتی از مهمترین کالاهای صادراتی هلند هستند که در سال 2019 حدود 5/8 میلیارد یورو جمع آوری شده اند. محصولات لبنی، تخم مرغ، گوشت و سبزیجات هر کدام بیش از 3.5 میلیارد یورو سود دارند. به طور کلی، صادرات محصولات کشاورزی سال گذشته 94.5 میلیارد یورو برای اقتصاد هلند سودآوری داشته است.

به طور کلی نوآوری در طول سال ها هلند را تحت تأثیر قرار داده و واقعاً به هدایت روش های کشاورزی مدرن تر کمک کرده است. هزینه تحقیق و توسعه شرکتهای هلندی (که بیش از 10 کارمند دارند) تقریبا 11 درصد افزایش یافته است. شرکت های بخش کشاورزی حدود 19 درصد رشد کردند (از 728 میلیون یورو به 864 میلیون یورو) که این افزایش چشمگیر در زمینه بهره وری را نشان می دهد.

تور ارزان اروپا

هلندی ها خسیس اند اما نه در به اشتراک گذاشتن دانش

هلندی ها تمام دانش خود را برای خود حفظ نمی کنند. از سال 2014، کنفرانس سالانه GreenTech در آمستردام از مبتکران دعوت می کند تا پروژه های نو خود را به نمایش بگذارند. از آن زمان کنفرانس دومین رویداد سالانه را ایجاد کرده و به آمریکای شمالی توسعه داده است.

به طور خاص، شرکت های هلندی در خارج از کشور حضور دارند و نوآوری های خود را برای مصرف کنندگان در سراسر جهان به معرض نمایش می گذارند.

خبرنگاران سفیر نوین

از آوریل سال 2020 شرکت (Certhon (Poeldijk, Zuid Holland اولین مزرعه تجاری گوجه فرنگی را در ابوظبی افتتاح کرد، که نشان می دهد نوآوران هلندی چگونه تأثیر جهانی دارند.

منبع: ژیوار
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1462

به "وقتی تکنولوژی حرف اول را در صنعت می زند!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقتی تکنولوژی حرف اول را در صنعت می زند!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید