اعلام موضع مسکو درباره برجام پلاس

به گزارش مجله چایی، تهران (پانا) - معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که افزودن موارد اضافی به برجام اقدامی اشتباه است و تنها اوضاع را بدتر خواهد نمود.

اعلام موضع مسکو درباره برجام پلاس

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش العالم، معاون وزارت خارجه روسیه دوشنبه شب به وقت تهران گفت که اضافه کردن موارد دیگر به برجام، اقدامی اشتباه است و اوضاع کنونی را تنها وخیم تر می نماید.

سرگئی ریابکوف معاون وزارت خارجه روسیه در توییتی در این زمینه نوشت: گام های تدریجی و متقابل پیشنهاد شده توسط سرگئی لاروف وزیر خارجه روسیه در روزهای گذشته اصول مهمی در جزئیات برجام هستند. اکنون اضافه کردن مواردی به توافق هسته ای موجود اوضاع را بدتر خواهد نمود. بنابراین، بر این باوریم که مطرح کردن ایده هایی چون برجام پلاس اقدامی اشتباه و نامناسب است.

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز چندی قبل گفت بازگشت آمریکا به توافق هسته ای ایران باید بدون هیچگونه پیش شرط یا درخواست اضافی باشد.

زاخارووا طی نشست خبری هفتگی شرح داد: ما بر اساس این تفاهم حرکت می کنیم که بازگشت آمریکا به برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته ای ایران، نباید به هیچ پیش شرط یا الزامات دیگری مرتبط باشد.

وی ادامه داد: ما باور داریم پیشرفت در این زمینه حاصل خواهد شد. ما همچنین تایید مکرر سران ایران مبنی بر آمادگی برای اقدام در این جهت را مورد توجه قرار داده ایم.

وزرای خارجه ایران و گروه 1+4 به همراه مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در خاتمه نشست هفته گذشته خود در بیانیه ای ضمن تأکید بر تعهدشان برای حفظ برجام، اعلام کردند قطعنامه 2231 هم چنان کاملا لازم الاجرا است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 14 بهمن 1399 بروزرسانی: 14 بهمن 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 861

به "اعلام موضع مسکو درباره برجام پلاس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعلام موضع مسکو درباره برجام پلاس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید