آخرین آمار کرونا در جهان؛ تعداد مبتلایان از یک میلیون ونهصد گذشت

به گزارش مجله چایی، با تداوم همه گیری ویروس کرونا برخی کشورها شاهد فرایند کاهشی در تعداد مبتلایان و جان باختگان بوده اند و برخی کشورها نیز همچنان روزهای مرگباری سپری می کنند.

آخرین آمار کرونا در جهان؛ تعداد مبتلایان از یک میلیون ونهصد گذشت

به گزارش خبرنگاران، در تازه ترین تحولات در خصوص همه گیری ویروس کرونا آمریکا با اختلاف زیادی از بقیه کشورها در صدر واقع شده است به طوریکه رسانه های آمریکایی می گویند با موافقت دونالد ترامپ برای اعلام شرایط فاجعه عظیم در ایالت وایومینگ به دلیل بحران ناشی از شیوع بیماری کووید-19 تمامی 50 ایالت این کشور برای نخستین بار در تاریخ در این شرایط بحرانی قرار گرفته اند. به گزارش هیل گفتنی است که شرایط فاجعه عظیم با اعلام شرایط اضطرای تفاوت دارد.هنگامی که توان پاسخگویی به یک بحران از مجموعه توانمندی های دولت های ایالتی و محلی فراتر باشد، رئیس جمهور می تواند درآن منطقه این شرایط را اعلام کند.به گزارش آناتولیهمزمان رئیس جمهوری آمریکا که سازمان بهداشت جهانی و چین را مقصر شیوع کرونا دانسته در توئیتی به طور تلویحی اشاره کرد که قصد دارد یکی از مقامات ارشد وزارت بهداشت این کشور را اخراج کند.

ترامپ در این راستا توئیت دیانا لوراین نامزد سابق انتخابات کنگره آمریکا را بازنشر کرد که در آن نوشته شده بود آنتونی فائوچی رئیس موسسه ملی آلرژی و بیماری های عفونی باید اخراج شود. لوراین در توئیت خود نوشت، فائوچی در تاریخ 29 فوریه گفته بود ویروس کرونا تهدیدی برای آمریکا نیست. او در ادامه توئیتش آورد: زمان #اخراج فائوچی است.

پایگاه خبری ان بی سی نیوز هم در گزارشی نوشت که ایالات متحده آمریکا در حالی در صدر بیشترین آمار تلفات واقع شده است که دو کشور ایتالیا و اسپانیا که در روزهای اخیر در اروپا شاهد وخامت اضاع بودند حالا قصد دارند مقررات منع آمد و شد راه کاهش دهند. آمریکا تا کنون بیش از 564,317 مورد ابتلا، 22,850 مورد فوتی بوده است که در 24 ساعت گذشته 745 تن نیز جان خود را از دست داده اند.

ان بی سی نیوز در ادامه گزارش خود می نویسد که مرگ و میر در ایالت نیویورک به بالای 10.000 تن رسیده است. اندرو کومو فرماندار این ایالت همچنین امروز 657 مورد فوتی بیان نمود که در کل به 10.056می رسد.

آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا را در تصاویر زیر تا لحظه نگارش این گزارش مشاهد می کنید، این آمار دقیقه ای به روز می شود.

تصاویر و منابع از سایت ورد اُ میترز که آمار لحظه ای مبتلایان و کشته شدگان را به تفکیک به روز رسانی می کند.

اسپانیا

از اسپانیا نیز خبر می رسد که برخی از مشاغل بی خطر از امروز کار خود را آغاز کرده اند.به گزارش سان، دولت اسپانیا تا 30 مارچ به مشاغل دیگر اجازه حضور در محل کارشان را نخواهد داد و از مردم خواسته که همچنان در خانه هایشان بمانند. این مطلب همچنین می افزاید که آغاز به کار برخی مشاغل در ایتالیا و اسپانیا دولت انگلیس را تحت فشار قرار داده است. در این راستا برخی مخالف کاهش برخی محدودیت ها و برخی موافق آن در کابینه هستند که در روز 2.4 میلیارد پوند به کشور ضرر اقتصادی وارد می کند. اسپانیا تا کنون 169,496 مورد ابتلا و 17,489 کشته داشته که ظرف 24 ساعت گذشته نیز280 تن جان باخته اند.

تصویر زیر مردم اسپانیا را نشان می دهد که در حال بازگشت از محل کار خود هستند. پلیس نیز استفاده از ماسک را اجباری کرده و در ایستگاه ها آن را در بین مردم پخش می کند.

ایتالیا

به گزارش نیویورک تایمز، ایتالیا نیز در حال فاصله دریافت از روزهای غم انگیز است.در این راستا مختصصین می گوید کاهش مبتلایان و کشته شدگان حالا فرایند قابل اطمینانی را ایجاد کرده است و برخی از مشاغل از روز سه شنبه فعالیت های خود را مجددا آغاز می کنند که البته قرنطینه تا سوم می ادامه خواهد داشت. ایتالیا تا کنون 159,516 مورد ابتلا،20,465 مورد فوتی و ظرف روز گذشته تا به امروز 566 کشته داشته است.

اما انگلیس شاهد کاهش جزئی در تعداد جان باختگان است. به گزارش بی بی سی، این کشور در تازه ترین اقدام خود دست به طراحی نرم افزاری برای گوشی تلفن همراه زده است که با صاحبش درباره نزدیک شدن به فرد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا هشدار می دهد. همزمان دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس که در غیاب بوریس جانسون مدیریت کابینه را برعهده گرفته بود طی اظهاراتی گفته است که برای برداشته شدن برخی از محدودیت ها همچنان زود است. راب همچنین وعده داد دولت تجهیزات مورد نیاز کادر درمانی را فراهم خواهد کرد. به گزارش گاردین این در حالی است که نگرانی ها در خصوص کمبود برخی از تجهیزات مورد نیاز در برخی از مناطق انگلیس افزایش یافته است. انگلیس تا کنون 88,621 مورد ابتلا و 11.329 کشته داشته است که در 24 ساعت گذشته نیز گزارش شده 717 تن جان باخته اند.

فرانسه

به گزارش الجزیزه، فرانسه نیز گزارش داده است که در 24 ساعت گذشته تعداد کشته شدگان کاهش یافته است. 14,393 مورد تعداد کشته های فرانسه است که از روز گذشته نیز مورد فوتی گزارش نشده است. این در حالی است که روز گذشته 315 تن در بیمارستان های این کشور جان باختند که روز قبل از آن این آمار 345 مورد بود. تا این لحظه فرانسه تا کنون 132,591 مورد مبتلا دارد.

بلژیک

بلژیک نیز ظرف 24 ساعت گذشته شاهد افزایش تعداد جان باختگان بوده است که 303 تن طی آن جان باختند. این کشور تا کنون 30,589 مورد ابتلا دارد که در مجموع تعدا کشته هایش به 3,903 تن رسیده است.به گزارش اسپوتنیک، شمار پذیرش شدگان در بیمارستان های بلژیک در روزهای اخیر کاهش یافته است و در روز گذشته 310 تن پذیرش شده اند. بیش از 1000 تن نیز هم اکنون در بخش مراقبت های ویژه هستند.

چین

چین نیز با ثبت 108 مورد جدید ابتلا بیشترین تعداد را در طول هفته به نام خود ثبت کرد. به گزارش یو اس نیوز، افزایش تعداد مبتلایان تنها یک روز پس از اعلام کاهش محدودیت ها رخ می دهد و نگرانی ها از بابت موج دوم شیوع را افزایش داده است؛ موضوعی که متخصصان بهداشت و سلامت این کشور نسبت به آن هشدار داده اند. تا کنون چین 82,160 مورد ابتلا، 3,341 کشته و ظرف روز گذشته دو مورد فوتی داشته است. تصویر زیر مربوط به حضور مردم در مترو کمی پس از اعلام کاهش محدودیت ها است.

روسیه

از روسیه نیز خبر می رسد که این کشور برای بدترین سناریوها خود را آماده می کند.در پی کشف 2558 مورد جدید ولادیمیر پوتین به مقامات روسیه دستور داده تا افراد بیشتری برای جلوگیری از همه گیری ویروس کرونا استخدام شوند. پوتین روز دوشنبه بیان نمود که اوضاع کروناویروس در روسیه رو به وخامت است وی همچنین اضافه نمود: منابع وزارت دفاع، از جمله کمک های کارمندان پزشکی نظامی، برای مقابله با بحران درصورت لزوم استفاده شود. روسیه همچنین 40000 تخت بیمارستانی را برای مبتلایان به کووید 19در اختیار دارد که قصد دارد آن را به 95000 عدد افزایش دهد. پوتین از افزایش مقررات قرنطینه حمایت کرده و به نظر می رسد این کشور محدودیت های تازه ای در روزهای آینده اعمال کند. این کشور در کل 18,328 تن ابتلا به کرونا دارد که 148 تن تا به امروز جان باخته و ظرف 24 ساعت گذشته 18 تن نیز کشته داشته است.

ترکیه

به گزارش رویترز ترکیه هم جز کشورهایی بوده که تعداد مبتلایانش رو به افزایش بوده است.40.93 تن اخیرا به کرونا مبتلا شده اند و 98 تن دیگر جان باخته اند تا تعداد کلی کشته شدگان به 1,296 تن برسد. 61,049 تن تعداد کلی مبتلایان است. موضوعی که وزیر بهداشت ترکیه آن را تایید کرد. همزمان رجب طیب اردوغان،رئیس جمهوری ترکیه پس از استعفای وزیر کشور درپی انتقاد از نحوه مقابله با بحران کرونا و اعلام قرنطینه دو روزه در ترکیه، با درخواست او موافقت نکرد و سلیمان صویلو همچنان در سمت خود باقی ماند.

در ایران نیز رئیس جمهور درتماس تلفنی با وزیر بهداشت براجرای دقیق طرح فاصله گذاری هوشمند در کشور با رعایت کامل پروتکل های بهداشتی از سوی کسبه و اصناف تاکید و گفت:دولت به صورت متوازن با اولویت قرار دادن سلامت مردم به فکر شرایط اقتصادی و معیشت آنان نیز هست و از سرگیری فعالیت کسب و کارهای ضروری نباید منجر به آسیب به سلامت مردم شود.

حسن روحانی در تماس دیگر با وزیر کشور با اشاره به از سرگیری فعالیت کسب و کارهای کم ریسک در تهران از 30 فروردین ماه به وزیر کشور دستور داد همه تمهیدات لازم برای این منظور اتخاذ و اقدامات لازم در زمینه رعایت کامل پروتکل های بهداشتی در حمل و نقل عمومی شهری انجام گیرد تا با از سرگیری کسب و کارهای کم ریسک خدشه ای به سلامت مردم وارد نشود. ایران 73,303 مورد ابتلا به ویروس کرونا دارد که تا کنون 4,585 تن باخته اند و ظرف 24 ساعت گذشته هم 111 تن به کشته شدگان اضافه شدند.

23/ 310311

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 17 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 382

به "آخرین آمار کرونا در جهان؛ تعداد مبتلایان از یک میلیون ونهصد گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین آمار کرونا در جهان؛ تعداد مبتلایان از یک میلیون ونهصد گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید