اولین گروه از هموطنان ایرانی مقیم اسپانیا به کشور بازگشتند

به گزارش مجله چایی، اولین گروه از هموطنان ایرانی مقیم اسپانیا که در پی شیوع کرونا خواهان بازگشت به کشور بودند، وارد ایران شدند و گروه دوم نیز قرار است روز چهارشنبه با یک پرواز فوق العاده به کشور بازگردند.

اولین گروه از هموطنان ایرانی مقیم اسپانیا به کشور بازگشتند

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرنگاران، در پی شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا در اسپانیا و به دنبال درخواست تعدادی از هموطنان ایرانی مقیم و دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در اسپانیا برای بازگشت به کشور، سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید با همکاری و هماهنگی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و وزارتخانه های بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همچنین سازمان هواپیمایی کشوری و رایزنی با مقامات ذیربط اسپانیا و کسب مجوزهای لازم، اقدام به برقراری 2 پرواز فوق العاده و مستقیم از مادرید به تهران کرد.

بر این اساس، نخستین پرواز روز دوشنبه 15 اردیبهشت ماه 1399 توسط شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر - هما) از مبدا مادرید به تهران انجام و اولین گروه از هموطنان ایرانی از اسپانیا به کشور بازگشتند.

قرار است دومین پرواز نیز روز چهارشنبه (فردا) 17 اردیبهشت ماه اقدام به بازگرداندن دیگر افراد متقاضی بازگشت به کشور کند.

گفتنی است، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (ایران ایر) پیش از این پرواز مستقیم به مادرید داشت که این پروازها متوقف شد و پرواز روز دوشنبه 15 اردیبهشت ماه اولین پروازی است که بعد از گذشت 16 سال در این جهت انجام شد.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا دهم اردیبهشت ماه در اطلاعیه ای خطاب به هموطنان ایرانی که بعد از شیوع کرونا مایل به بازگشت به کشور بودند، از برقراری 2 پرواز مادرید - تهران در روزهای دوشنبه و چهارشنبه هفته آینده خبر داده بود.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در مادرید پیش از این در اطلاعیه ای اعلام نموده بود که برنامه پروازهای فوق العاده از اسپانیا به عنوان یک اولویت در دستور کار برنامه سفارت قرار داشته و در این ارتباط به صورت روزانه پیگیری های مستمری به صورت مکاتبه ای و تلفنی با مسئولان نهادهای ذیربط صورت گرفته و در حال اجرا است.

در این اطلاعیه آمده بود: به دلیل بروز بعضی مسائل از سوی تعداد محدودی از مسافران پروازهای صورت گرفته در این چارچوب از مقصد کشورهای دیگر، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تصمیم به بازنگری و بروزرسانی پروتکل های بهداشتی خود جهت ورود مسافران به مبادی مختلف کشور گرفته و همین امر باعث ایجاد تأخیر در انجام پروازها شده است.(اینجا بخوانید)

به گزارش فارس، در پی شیوع کرونا و تعطیلی دانشگاه ها، بعضی هموطنان ایرانی مقیم کشورهای اروپایی و دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه های این کشورها، خواهان بازگشت به کشور بودند که در همین خصوص تعدادی از هموطنان و دانشجویان ایرانی با کوشش های صورت گرفته از ایتالیا به ایران بازگشتند. همچنین پروازهایی نیز در جهت آمستردام به تهران قرار است انجام گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 436

به "اولین گروه از هموطنان ایرانی مقیم اسپانیا به کشور بازگشتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اولین گروه از هموطنان ایرانی مقیم اسپانیا به کشور بازگشتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید