اگر پوستی حساس دارید، موقع سفر این نکته ها را از قلم نیاندازید

به گزارش مجله چایی، خیلی ها وقتی به سفر می روند و ممکن است در آب و هوایی متفاوت قرار بگیرند، بنابر این باید در هر نوع آب و هوایی شکل خاصی از مراقبت های پوستی را انجام داد.

اگر پوستی حساس دارید، موقع سفر این نکته ها را از قلم نیاندازید

به گزارش خبرنگاران، شرایط هوای برخی از شهرهای کشور ما مثل نواحی جنوبی، در فصل های مختلف، تغییر چندانی نمی نماید؛ بنابراین با تغییر فصل نیازی به تغییر در مراقبت های پوستی نیست اما از آنجا که معمولا تعطیلات، فرصت مناسبی برای بیرون آمدن از شهر خود و مسافرت به شهرهای دیگر کشور است، امکان تغییرات ناگهانی آب و هوا در این جابه جایی ها وجود دارد و همین موضوع سبب می گردد به نکته هایی درباره محافظت از پوست و مو در شرایط تازه، دقت کنیم.

صابون را جا نگذارید

پوست های حساس نسبت به گرد و خاک موجود در هوا و آفتاب، واکنش های حساسیتی نشان می دهند. این مساله در خصوص بچه هایی که پوست های حساس تر، روشن تر و خشک تری دارند، اهمیت بیشتری پیدا می نماید. بنابراین حتما در مسافرت برای بچه ها و افرادی که پوست خشکی دارند، مرطوب نماینده مناسب به همراه داشته باشید و کرم ضدآفتاب مناسب برای سنین مختلف را هم نباید فراموش کنید.

پوست در شرایط آب و هوایی مختلف ممکن است بیش از حد عرق کند یا بیش از حد خشک گردد؛ بنابراین سعی کنید از پوشش مناسب بهره بگیرید. کلاه و لباس هایی را که می توانند پوشش کافی ایجاد نمایند، به خصوص در فضاهای باز، حتما همراه داشته باشید.

علاوه بر گل ها و گیاهان، تماس با فراورده های معطر نیز برای خیلی از افراد حساسیت زاست و این موضوع باید در تماس های اشخاص با هم در دید و بازدیدها نیز در نظر گرفته گردد. بهتر است وقتی از انواع مختلف عطرها استفاده می کنید، با بچه هایی که نسبت به این نوع فراورده ها و مواد شیمیایی حساسند، کمتر روبوسی کنید. این افراد در محیط هایی که گرد و خاک، گرده گل ها و مواد معطر در آنجا وجود دارد، باید کمتر حضور داشته باشند.

در مسافرت ها صابون های ملایم و شوینده های مناسب پوست خود را به همراه داشته باشید زیرا صابون هایی که در محیط های مختلف مسافرتی وجود دارند، معمولا همان صابون سازگار با پوست شما نیستند و ممکن است پوست تان را خشک تر یا چرب تر نمایند.

فعالیت های فیزیکی در فضاهای باز و ورزش ها و گشت و گذارهای خانوادگی، از جمله کارهای پرطرفدار ایام تعطیل است. در این شرایط احتمال بروز مسائلی مانند عرق سوز وجود دارد که در اثر تعریق بیش از حد و یا ساییدگی های ناشی از سایش دو قسمت مختلف پوست مثل سطح ران ها یا سایش پوست ناحیه زیربغل به وجود می آید. لباس های مناسب در شرایطی که فرد ممکن است تعریق بیش از حد داشته باشد به او یاری می نمایند. این مشکل ممکن است برای افراد چاق و اشخاصی که سابقه تعریق بیش از حد دارند، آزاردهنده تر باشد.

بنابراین بهتر است این افراد صابون های ملایم همراه داشته باشند و از پمادهایی مانند زینک اوکساید که پوشش خوبی در برابر عرق و مواد آزار دهنده ایجاد می نمایند، استفاده نمایند.

در محیط های مختلفی که در طول مسافرت ها به آنها مراجعه می کنید، حوله ها، صابون ها، دمپایی ها و کفش های مشترک می تواند افراد را در معرض جابه جا شدن مسائل پوستی قابل سرایت قرار دهد؛ برای مثال عفونت های ویروسی و عفونت های قارچی. بنابراین همراه داشتن حوله و دمپایی شخصی و حتی صابون شخصی در محیط هایی مانند منازل افرادی که مهمان آنها هستید، می تواند مسائل را به حداقل برساند.

در باورهای مردم خوراکی ها نقش خیلی مهمی در بروز مسائل پوستی دارند. اکنون آنالیز های اجرا شده تا حدی از اهمیت این مساله کاسته است. با این حال هنوز بسیاری معتقدند ارتباط بین این دو صفر نیست ولی بهتر است روی یک محصول غذایی خاص تاکید نکنیم و برای مثال نگوییم آجیل بخورید یا نخورید. قبل از هرچیز در مصرف مواد غذایی تعادل را رعایت کنید. دوم اینکه دقت کنید که آیا با مصرف یک فراورده غذایی خاصی، مشکل پوستی پیدا می کنید یا نه. اگر این گونه است، تا حد امکان از مصرف آن خودداری کنید.

شانه کردن مو در ساحل خزر

وقتی از شرایط خشک به شرایط آب و هوایی مرطوب استان های شمالی کشور می روید، موها مقداری وزتر می شوند و شانه کردن شان مشکل می گردد. افرادی که موهای مجعد یا رنگ شده دارند، ممکن است مسائل شان بیشتر گردد. بنابراین بهتر است در شرایط محیطی مرطوب از لوسیون ها و محلول های مخصوصی که ضد وز شدن مو هستند و در بازار وجود دارند، بهره ببرید.

ممکن است در شرایط خشک تری مانند استان مرکزی، موها خشک تر شوند زیرا رطوبت هوا در آنجا کم است، در نتیجه موها خشک، کدر و بی حالت می شوند. در این شرایط استفاده از نرم نماینده های مناسب توصیه می گردد.

شرایط آب و هوایی گرم و مرطوب مانند شرایط شرجی برخی استان های جنوبی کشور باعث حادتر شدن مشکل افرادی می گردد که موها و کف سر چرب و به خصوص شوره دار دارند. این افراد باید در چنین شرایطی به طور مرتب حمام نمایند و موهای شان را با شامپوی مناسب خودشان بشویند تا اینکه آن حالت برایشان قابل تحمل تر باشد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 خرداد 1402 بروزرسانی: 26 خرداد 1402 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1707

به "اگر پوستی حساس دارید، موقع سفر این نکته ها را از قلم نیاندازید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر پوستی حساس دارید، موقع سفر این نکته ها را از قلم نیاندازید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید