باتری کلری شارژ گوشی را یک هفته نگه می دارد

به گزارش مجله چایی، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، این باتری به راحتی قابل شارژ است و فراوری آن با تثبیت و محبوس سازی واکنش های فرار کلر ممکن شده است.

باتری کلری شارژ گوشی را یک هفته نگه می دارد

انتظار می رود با تکمیل فرایند طراحی و فراوری باتری کلر شاهد ساخت باتری هایی برای گوشی های هوشمند باشیم که بتوانند شارژ لازم برای این وسایل را برای مدت یک هفته تأمین نمایند.

نمونه اولیه باتری های کلری در دهه 70 میلادی فراوری شدند و در آنها لیتیم-تیونیل کلرید استفاده شده بود. این باتری ها به دلیل چگالی بالا بسیار محبوب بودند، اما فرار بودن کلر موجب می شد تا این باتری ها فقط برای یک بار مصرف قابل استفاده باشند و لذا فراوری انبوه آنها چندان ارزان نبود.

در یک باتری معمولی قابل شارژ، الکترون ها در حین تخلیه از یک طرف به طرف دیگر حرکت می نمایند و سپس با شارژ مجدد باتری به حالت اولیه خود باز می گردند. در این حالت، کلرید سدیم یا لیتیوم کلرید به کلر تبدیل می گردد که به دلیل واکنش پذیری بالا نمی تواند با کارایی بالا به کلرید تبدیل گردد.

برای حل این مشکل الکترود جدیدی با استفاده از کربن متخلخل فراوری شد تا مانند یک اسفنج عمل نموده، مولکول های نامنظم کلر را جذب نموده و آنها را به سدیم مبدل کند تا بتوان از این باتری برای شارژ مکرر استفاده کرد. مولکول های کلر در زمان شارژ این باتری در حفره های کوچک نانو کربنی به دام می افتند و می توان این باتری را برای 500 تا 1000 بار شارژ مکرر به کار برد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 10 شهریور 1400 بروزرسانی: 10 شهریور 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1227

به "باتری کلری شارژ گوشی را یک هفته نگه می دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باتری کلری شارژ گوشی را یک هفته نگه می دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید