معرفی 10 پرینتر برتر اپسون در بازار؛ از جوهر افشان تا سوزنی10 پرینتر برتر اپسون در بازار

به گزارش مجله چایی، در این مطلب به معرفی معرفی 10 پرینتر برتر اپسون در بازار می پردازیم که عملکرد عالی و محبوبیت بالایی دارند.

معرفی 10 پرینتر برتر اپسون در بازار؛ از جوهر افشان تا سوزنی10 پرینتر برتر اپسون در بازار

10 پرینتر برتر اپسون در بازار

1. پرینتر چند کاره جوهر افشان اپسون مدل EcoTank L3250

یکی از پرفروش ترین و برترین پرینترهای بازار از برند اپسون، پرینتر چند کاره جوهر افشان اپسون مدل EcoTank L3250 است. محصولی که هم توانسته نظر مثبت بسیاری از خریداران را به خود جلب کند و هم اینکه از لحاظ کارایی و کیفیت شرایط بسیار خوبی دارد. این پرینتر اگرچه از ظاهرش بر نمی آید اما سه کاره است و می تواند کارهای پرینت، اسکن و کپی را بدون مشکل انجام دهد.

این پرینتر سرعت بسیار خوبی دارد و قادر است در یک دقیقه، 33 برگ را به صورت سیاه و سفید چاپ کند. البته وقتی چاپ رنگی با آن انجام دهید، سرعت آن به 15 برگ در دقیقه می رسد. درست شنیدید! این پرینتر امکان چاپ رنگی هم دارد اما نمی توانید خیلی روی کیفیت آن ها برای انجام کارهای حرفه ای حساب کنید ولی برای انجام کارهای خانگی مناسب است.

از جمله امکانات این محصول می توان به رزولوشن کپی 600 × 600 dpi، سرعت اسکن 11 تا 28 ثانیه، رزولوشن چاپ 1440 × 5760، ورودی کاغذی 100 برگ، پشتیبانی از وای فای و USB اشاره نمود.

2. پرینتر جوهر افشان مدل EcoTank L3260

پرینتر جوهر افشان اپسون مدل EcoTank L3260 مثل مدل شماره 1، پرینتر رنگی سه کاره است. البته باید بگوییم این محصول نمونه پیشرفته تر L3250 محسوب می گردد. به همین دلیل می توان از لحاظ امکانات و قابلیت ها، تقریبا آن را مشابه L3250 در نظر گرفت اما یک سری تفاوت جزئی با آن دارد که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

این پرینتر روی بدنه خود یک صفحه LCD رنگی دارد که با استفاده از آن می توانید یک سری تنظیمات مختلف را کنترل کنید. بعلاوه کلیدهای کنترلی هم در کنار این پنل دیده می شوند که می توانید با استفاده از آن ها، عملکرد مختلف دستگاه را متناسب با احتیاج خود تغییر دهید.

اما آنچه که باعث می گردد L3250 دستگاه بهتری از این مدل باشد، سرعت چاپ آن است. این محصول اگرچه دستگاه بهتری محسوب می گردد اما سرعت چاپ سیاه و سفید آن در دقیقه به 11 و سرعت چاپ رنگی آن به 28 برگه در دقیقه می رسد که اگرچه تفاوت چشمگیری محسوب نمی گردد اما با این حال برای یک سری از افراد ممکن است مهم تر از نمایشگر باشد.

3. پرینتر اپسون مدل EcoTank ET-M1100

اگر در پی یک پرینتر تک کاره، قدرتمند و از لحاظ ظاهری مجذوب نماینده هستید، این محصول می تواند احتیاج شما را رفع کند چرا که اپسون در طراحی آن نهایت دقت و ظرافت را به کار برده تا محصول نهایی واقعا مجذوب نمایندهیت بصری بالایی داشته باشد. آنچه که این محصول را از بسیاری از پرینترهای همرده اش متمایز می نماید، توانایی چاپ با استفاده از تانک جوهر با ظرفیت بالا است که خود پرینتر در مصرف آن صرفه جویی زیادی می نماید تا مجبور نباشید هر بار به فکر شارژ کردن آن باشید.

این محصول قادر است حدبیشتر 5000 برگه را قبل از احتیاج به شارژ دوباره، پرینت کند که عدد خوبی محسوب می گردد. خوبی کارتریج آن هم این است که خود کاربر می تواند به راحتی آن را شارژ کند. اپسون آنقدر از کیفیت ساخت این پرینتر مطمئن بوده که تضمین نموده کاربر می تواند تا 100 هزار صفحه در سال را با استفاده از آن پرینت کند و مطمئن باشد این محصول 90٪ هم در مقایسه با سایر پرینترها صرفه جویی بیشتری در مصرف جوهر دارد.

این پرینتر جوهر افشان قادر است با سرعت پرینت 32 برگه در دقیقه، احتیاج کاربران را رفع کند که سرعت خوبی محسوب می گردد. این محصول تک کاره و سیاه و سفید است و ظرفیت ورودی کاغذ هم در آن به 150 برگ می رسد.

4. پرینتر سوزنی مدل LQ-350

اما می رسبم به یکی از خاص ترین چاپگرهای این فهرست یعنی چاپگر سوزنی اپسون مدل LQ-350. پرینترهای سوزنی از قدیمی ترین انواع پرینترها محسوب می شوند که قدمت زیادی دارند و در نتیجه بیشتر آن ها از جمله همین محصول به صورت سیاه و سفید، برگه چاپ می نمایند.

نحوه کار این پرینترها به این صورت است که سوزن هایی که در هد آن ها تعبیه شده، با ضربه زدن به ریبون که چیزی شبیه به کاربن است، جوهر را پرتاب و به صورت پیکسلی یا ماتریسی یا خطی، روی کاغذ چاپ می نمایند. هد چاپ این محصولات شامل 9 تا 24 سوزن است که در انتهای آن ها یک سیم پیچ وجود دارد که سیگنال های چاپ از برد به آن ها ارسال می گردد.

این پرینتر از نوع ماتریسی و 24 پینی است و طول عمر مفید آن به صورت میانگین به 10 هزار ساعت می رسد. مصرف جوهر هم در این پرینتر بسیار پایین است به گونه ای که بعد از مدت ها احتیاج به شارژ مجدد پیدا خواهید کرد. ظاهر خوب، سرعت بالا، صدای کم، مقدار جمع و جور و وزن پایین از جمله قابلیت های خوب این محصول به شمار میرود.

این پرینتر برای انجام کارهای مختلف از جمله چاپ فاکتورها، فرم های مالی، گزارش ها، و سایر اسناد متنی استفاده می گردد. بعلاوه به خاطر کاربرد ساده، برای کسانی که در پی پرینتری با تنظیمات آسان هستند، گزینه خوبی محسوب می گردد. این پرینتر به وسیله USB به کامپیوتر متصل شده و عملیات پرینت را انجام می دهد.

5. پرینتر جوهرافشان اپسون مدل EcoTank ET-M1170

اگر در پی یک پرینتر خوب و ارزان برای مصارف خانگی و اداری هستید، می توانید روی این دستگاه حساب ویژه ای باز کنید. این محصول تک کاره و تک رنگ است و مصرف انرژی بسیار پایینی دارد تا جایی که به ادعای شرکت اپسون، مصرف برق را تا 45٪ در مقایسه با پرینترهای همرده کاهش می دهد. این پرینتر آنقدر خوب طراحی شده که بخش کوچکی از محل کارتان را اشغال می نماید و دست و پاگیر نمی گردد.

این دستگاه از پورت USB-2.0 بهره برده و از وای فای و وای فای دایرکت هم پشتیبانی می نماید تا بدین ترتیب فرایند ارسال دستور چاپ را بدون احتیاج به اتصال سیمی هم به آن صادر کنید. نرم افزار مورد احتیاج برای این کار iPrint بوده و برای گوشی ها و تبلت ها در دسترس قرار گرفته است. علاوه بر این ها، این محصول از پورت Ethernet هم پشتیبانی می نماید تا بدین ترتیب بتوانید آن را با سایر افراد به اشتراک بگذارید.

رزولوشن چاپ این محصول به عدد خیره نماینده 1200 × 2400 dpi می رسد و قادر است تا 250 برگه را درون سینی خود جای دهد. سرعت این پرینتر هم بسیار بالاست به گونه ای که می تواند 39 برگه را در یک دقیقه پرینت کند که این عالی است. از دیگر مزایای این پرینتر می توان به امکان چاپ دو روی آن اشاره نمود که موجب صرفه جویی در وقت و کاهش هزینه می گردد.

این پرینتر می تواند تا قبل از احتیاج به شارژ مجدد، 11 هزار برگه را با همان جوهری که به همراه خود دستگاه عرضه شده پرینت کند که عالی است. بعلاوه از جمله مزایای آن هم این است که می توانید در خانه، آن را شارژ کنید.

6. پرینتر جوهرافشان مدل L805

در بین پرینترهای رنگی که برای چاپ عکس به کار گرفته می شوند، پرینتر جوهرافشان اپسون مدل L805 ارزان ترین گزینه محسوب می گردد که در واقع شعار اپسون راجع به این پرینتر هم به قیمت پایین آن اشاره دارد. این پرینتر رنگی مخصوصا برای چاپ عکس طراحی شده و برای اینکه در مصرف جوهر و هزینه های چاپ صرفه جویی گردد، از تانک جوهر بهره می برد.

این پرینتر بعلاوه به وای فای هم مجهز شده تا بدین ترتیب احتیاجی به اتصال سیمی برای ارسال دستورات پرینت نداشته باشید. کیفیت عکس های چاپ شده روی کاغذ خوب هستند اما برای کسانی که شغلشان عکاسی است و در پی یک پرینتر حرفه ای هستند، شاید آنطور که باید کاربردی نباشد. با این حال کیفیت خروجی های آن طبق نظرات کاربران رضایت بخش است.

این محصول نه تنها قادر به چاپ عکس است بلکه می تواند روی CD یا DVD هم تصاویر مورد نظر شما را چاپ کند که قابلیتی فوق العاده محسوب می گردد. تانکر جوهر این پرینتر در قسمت چپ آن تعبیه شده که هم قابل جدا شدن است و هم اینکه به راحتی می توانید آن را بدون احتیاج به مراجعه به تعمیرگاه، در خانه شارژ کنید.

از جمله مجذوب نمایندهیت های این محصول در بخش طراحی می توان به سینی ورودی و خروجی کاغذ اشاره نمود که کاملا باز است تا بدین ترتیب کاغذ خم نگردد. فایده این طراحی جالب را زمانی متوجه می شوید که کاغدهای مخصوص عکاسی را درون آن قرار دهید چون این کاغذ ها کمی ضخیم تر هستند و لازم است که خم نگردد.

صحبت از برگه کاغذ که شد باید بگوییم در صورت استفاده از برگه A4 می توانید 100 برگ و در صورت استفاده از کاغذ مخصوص چاپ عکس هم تا 20 برگ را درون سینی آن قرار دهید.

7. پرینتر جوهرافشان چندکاره اپسون مدل L850

پرینتر جوهرافشان چندکاره اپسون مدل L850 یک پرینتر با مخزن جوهر با قابلیت های چاپ، اسکن، و کپی است. این دستگاه دارای سیستم مخزن جوهر 6 رنگی (مشکی و 5 رنگ دیگر) بوده و برای چاپ عکس ها و اسناد با کیفیت بالا مناسب است. بعلاوه قابلیت چاپ روی CD و DVD را نیز دارد تا بدین ترتیب از این حیث، مشابه مدل شماره 6 باشد.

پرینتر L850 از وضوح چاپ بسیار بالا با رزولوشن 1440 × 5760 dpi بهره می برد و دارای اسکنر با وضوح 1200 dpi است. این دستگاه بعلاوه از امکانات خوبی نظیر اتصال بی سیم مانند وای فای، بلوتوث و NFC پشتیبانی می نماید و می تواند بدون احتیاج به کامپیوتر اسکن و کپی را انجام دهد. البته باید نرم افزار مخصوص آن را روی گوشی یا تبلت خود نصب کنید تا بتوانید دستور پرینت را به آن صادر کنید.

این محصول از نمایشگر لمسی رنگی با ابعاد 2.75 اینچی کاملا مناسب بهره می برد که باعث شده کاربران به راحتی بتوانند تنظیمات مختلف را هنگام پرینت و کپی تغییر دهند. این محصول سرعت بسیار خوبی در چاپ برگه دارد به گونه ای که برای چاپ برگه سیاه و سفید فقط به 1.6 میلی ثانیه اما برای چاپ برگه های رنگی با رزولوشن 300 dpi، به 4.6 میلی ثانیه زمان احتیاج دارد. متأسفانه این محصول از قابلیت چاپ دو رو بهره نمی برد و باید به صورت دستی به انجام این کار اقدام کنید.

به طور کلی، پرینتر اپسون L850 یک دستگاه چند منظوره با ویژگی های متنوع و کیفیت چاپ بالاست که برای افرادی که به چاپ عکس ها و اسناد با کیفیت بیشتر احتیاج دارند، مناسب است.

8. پرینتر چندکاره جوهرافشان مدل ECOTANK ITS L6190

پرینتر چندکاره جوهرافشان اپسون مدل ECOTANK ITS L6190 یک دستگاه چند منظوره با قابلیت های چاپ، اسکن، کپی و فکس است. این دستگاه از سیستم مخزن جوهر Ecotank با 5 مخزن جوهر مجزا (سیان، مگنتا، زرد، مشکی و مشکی تکمیلی) بهره می برد که به کاربر اجازه می دهد جوهرهای مورد احتیاج را به آسانی تعویض کند.

ECOTANK ITS L6190 دارای ویژگی های مهمی مانند وضوح چاپ بالا با رزولوشن 4800 × 1200 dpi، اسکنر با وضوح 1200 × 2400، و فناوری PrecisionCore است که بهبود عملکرد چاپ و اسکن را فراهم می نماید.

این پرینتر دارای اتصالات متنوعی است از جمله USB، وای فای و Ethernet که به کاربر امکان چاپ از راه دور به وسیله شبکه یا از دستگاه های مختلف را می دهد. بعلاوه از قابلیت چاپ دو رویی اتوماتیک (Duplex) نیز برخوردار است تا بدین ترتیب در مقایسه با پرینتر شماره 8، دستگاه مجذوب نماینده تری برای کاربران به حساب بیاید.

ECOTANK ITS L6190 دارای صفحه نمایش لمسی 2.4 اینچی است که کنترل دستگاه را ساده تر می نماید. این دستگاه بعلاوه دارای قابلیت اسکن به ایمیل و به فایل PDF مستقیماً از دستگاه است.

با استفاده از مخزن های جوهر با ظرفیت بالا، این پرینتر مناسب برای کسب وکارها و کاربرانی است که حجم چاپ بالا و کیفیت بسیار خوبی را احتیاج دارند. بعلاوه به علت مخزن های جوهر بزرگ، پرینتر بدون احتیاج به تعویض مکرر کارتریج جوهر شما را همراهی می نماید، که می تواند به صرفه ترین گزینه برای چاپ باشد.

کارتریج این محصول در صورت استفاده از رنگ مشکی تا 7500 برگ و در صورت استفاده از قابلیت چاپ رنگی تا 6000 برگ شما را همراهی می نماید. بعلاوه سرعت چاپ رنگی و سیاه و سفید آن هم به ترتیب به 20 و 33 برگ در دقیقه می رسد که عالی محسوب می گردد.

9. پرینتر چند کاره جوهر افشان اپسون مدل EcoTank M15140

یکی از گران قیمت ترین پرینترهای موجود در فروشگاه خبرنگاران از برند خوب اپسون، پرینتر چند کاره جوهر افشان اپسون مدل EcoTank M15140 است. محصولی که از لحاظ کیفیت و کارایی در محدوده قیمتی خود رقیب کمی دارد چون عملکردی حیرت انگیز در انجام کارهای مختلف از خود به نمایش می گذارد.

این محصول قادر است برگه های +A3 را اسکن کند که یکی از برترین قابلیت های آن به شمار میرود. بعلاوه از درگاه ارتباطی اترنت، USB 2.0 و وای فای بهره می برد تا بدین ترتیب احتیاجی به اتصال سیمی برای پرینت نباشد و این یعنی شما با استفاده از گوشی هوشمند هم می توانید عملیات پرینت را انجام دهید.

این محصول سه ورودی کاغذ شامل دو کاست 527 برگی و کاغذ کش اتوماتیک 27 برگی بهره می برد و بعلاوه قادر است به صورت دو رو عملیات پرینت را انجام دهد تا از لحاظ سهولت کاربری، هیچ ضعفی نداشته باشد. برای این پرینتر از یک نمایشگر 2.7 اینچی بزرگ هم در نظر گرفته شده تا بدین ترتیب کاربر بتواند روی عملیاتی که میخواهد انجام دهد، کنترل کامل داشته باشد.

این پرینتر هم مثل هر پرینتر دیگری در این فهرست از کارتریج با تانک رنگ بهره می برد که البته فقط باید با رنگ مشکی آن را پر کنید و این یعنی پرینتر یادشده تک رنگ است و می تواند به صورت سیاه و سفید، پرینت کند. وزن این محصول به 20 کیلوگرم می رسد که این موضوع سبب شده برای جابجایی خیلی گزینه مناسبی نباشد.

10. پرینتر جوهر افشان مدل L1800

پرینتر جوهرافشان اپسون مدل L1800 یک پرینتر عریض فرمت (A3) با سیستم مخزن جوهر مجزا است که این یعنی می توان آن را به راحتی و در خانه و بدون مشکل شارژ کرد. این پرینتر برای کاربرانی که به چاپ با کیفیت بالا و در مقدار های بزرگتر احتیاج دارند، مناسب است.

این محصول دارای 6 مخزن جوهر جداگانه است که شامل رنگ های سیان، مگنتا، زرد، مشکی، قهوه ای و قرمز است. این مخازن بزرگ به کاربر امکان چاپ با کمترین هزینه و تعویض مداوم کارتریج جوهر را می دهند. بعلاوه این پرینتر دارای فناوری Micro Piezo است که وضوح چاپ بسیار بالایی با رزولوشن 5760 × 1440 dpi ارائه می دهد. این فناوری به شما اجازه می دهد تصاویری با کیفیت عالی چاپ کنید.

پرینتر L1800 اپسون علاوه بر چاپ برگه معمولی، برای چاپ عکس نیز گزینه بسیار مناسبی به شمار میرود. با استفاده از فناوری جوهر Dye، می توانید عکس های زنده و رنگارنگ را با کیفیت عالی چاپ کنید به گونه ای که حتی عکاسان هم می توانند بدون مشکل از بابت کیفیت از آن استفاده نمایند.

پرینتر اپسون L1800 سرعت چاپ مناسبی دارد. نمی توان آن را خیلی بالا یا حتی ایده آل دانست اما خوب ارزیابی می گردد. در حالت معمولی، می تواند تا 15 صفحه در دقیقه برای چاپ سیاه و سفید و رنگی پرینت کند. این محصول دارای امکانات اتصال متنوعی مانند USB و Wi-Fi است که اجازه می دهد بدون احتیاج به اتصال سیمی، فرایند پرینت را با آن انجام دهید. این پرینتر از چاپ دو رویی (Duplex) نیز پشتیبانی می نماید و می تواند روی انواع کاغذهای مختلف چاپ کند.

با این ویژگی های برجسته، پرینتر جوهرافشان اپسون مدل L1800 یک گزینه عالی برای کاربرانی است که به چاپ با کیفیت و در مقدار های بزرگ، به خصوص برای کسانی که به چاپ عکس های با کیفیت حرفه ای علاقه دارند.

پرینتر اپسون؛ سخن پایانی

در این مطلب کوشش کردیم برترین پرینترهای برند خوب اپسون را گلچین نموده و به شما معرفی کنیم. پرینترهایی که برای انجام کارهای مختلف از جمله دانشجویی، اداری، خانگی و حتی حرفه ای، بسته به قیمتی که دارند کاملا مناسب هستند.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 مهر 1402 بروزرسانی: 5 مهر 1402 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1743

به "معرفی 10 پرینتر برتر اپسون در بازار؛ از جوهر افشان تا سوزنی10 پرینتر برتر اپسون در بازار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی 10 پرینتر برتر اپسون در بازار؛ از جوهر افشان تا سوزنی10 پرینتر برتر اپسون در بازار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید