بهترین جاذبه های گردشگری هاوایی ، بخش اول

به گزارش مجله چایی، هاوایی یکی از ایالات کشور آمریکا محسوب می گردد. این جزیره در درون اقیانوس آرام قرار گرفته است و دارای آب و هوایی گرمسیری است که آن را به مکانی بسیار خاص تبدیل نموده است. هاوایی روی کوهستان های آتشفشانی بزرگی قرار گرفته است. این جزایر، دارای منظره ها زیبا و متنوعی هستند که شامل جنگل های سرسبز و متراکم و منطقه ها آتشفشانی خیره کننده ای است. در این جزایر، آبشارهای زیادی وجود دارند که از بالای کوهستان به پایین سرازیر می شوند.

بهترین جاذبه های گردشگری هاوایی ، بخش اول

در ادامه همراه با ما باشید تا برترین جاذبه های گردشگری هاوایی را به شما معرفی کنیم.

1- ساحل وایکیکی

Waikiki Beach and Diamond Head State Monument

بزرگترین جاذبه گردشگری در هاوایی، خط ساحلی بسیار زیبای وایکیکی است. ساحل وایکیکی در اطراف شهر هونولولو واقع شده است و دارای استراحتگاه های بزرگ، غذاخوری های متنوع و مراکز خرید و تفریح زیادی است. راستا تاریخی وایکیکی شامل علامت های تاریخی است که به وسیله موج سواران شکل گرفته است. بنای یادبود استانی سر الماس، در خاتمه قسمت هلالی شکل ساحل قرار گرفته است و یک جاذبه متفاوت را در این خط ساحلی ایجاده نموده است. این مکان، نقطه مهمی برای دفاع از این جزیره در ساحل بوده است. راستای وجود دارد که به پناهگاه ها و ایستگاه های کنترل نظامی ختم می گردد.

2- بندر پرل

Pearl Harbor and USS Arizona Memorial

بندر هاربر، یک مکان تاریخی و ملی به شمار می رود. این بندر، یک پایگاه نظامی فعال است که جایگاه خود در تاریخ را از حمله اتفاق افتاده به آن در سال 1941 میلادی بدست آورده است. این حمله باعث کشته شدن 1177 نظامی در ناو یواس اس آریزونا شده بود. این مکان اکنون محل چندین جاذبه است که بخشی از یادبود جنگ دنیای دوم در اقیانوس آرام به شمار می رود. در این مکان، یادبود ناو یواس اس آریزونا وجود دارد که در بالای به جای مانده این کشتی غرق شده قرار گرفته است. در این مکان، چندین ناو دیگر وجود دارد که گردشگران و مسافران می توانند از آن تماشا نمایند.

3- حفاظتگاه طبیعی خلیج هانائوما

Hanauma Bay Nature Preserve

خلیج هانائوما در درون دهانه ای آتشفشانی بر جزیره اوآهو شکل گرفته است. این خلیج، یک خلیج محافظت شده منحصربه فرد است که برای مدت ها است که مکانی بسیار محبوب در میان غواصان به شمار می رود. به علت استفاده بیش از و ورود بیش از حد جمعیت به این مکان و بعلاوه، آسیب رسیدن به اکو سیستم مرجانی آن، حفاظت هایی در این مکان انجام شده که باعث شده تا این مکان به جذابیت قبلی خود بازگردد. مرکز تحصیل خلیج هانائوما، مکان بسیار خوبی برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این خلیج است.

4- پارک ملی آتشفشان ها

Volcanoes National Park

پارک ملی آتشفشان ها در جزیره بیگ در استان هاوایی قرار گرفته است. این پارک ملی، یک نگاه دقیق و منحصربه فرد به یک سیستم آتشفشانی فعال را به گردشگران و مسافران ارائه می دهد. در این پارک ملی، گدازه های آتشفشانی از درون شکاف های داخل زمین، به بیرون تراوش می نمایند. منطقه ها اطراف به وسیله سنگ های آتشفشانی خنک شده قدیمی و نو شکل گرفته است. در مرکز پارک، آتشفشان کیلایوآ قرار گرفته است که در ژانویه سال 2021 میلادی فعال بوده است و یک دریاچه گدازه ای ایجاد نموده بود است.

5- پارک ملی هالیکالا

Haleakala National Park

پارک ملی هالیکالا در شهر ماویی قرار گرفته است. درون این پارک ملی، آتشفشان غیر فعال هالیکالا قرار گرفته است که در ارتفاع ده هزار پایی واقع شده است. گردشگران و مسافران در بالای این کوه، چشم انداز ای از کل جزیره خواهند داشت که در زمان غروب آب، بسیار زیبا و بی نظیر است. دهانه آتشفشانی غیرفعال این کوه، کاملا قابل مشاهده است و چشم انداز ای شبیه به دهانه های ماه را دارد. این در حالی است که بقیه مکان های پارک، پوشیده از جنگل های بارانی است که در درون آنها، گونه های مختلف حیوانی و در خطر انقراض زندگی می نمایند.

6- پارک ملی دره وایمئا

Waimea Canyon State Park

دره وایمئا، در قسمت غربی جزیره کائوآی قرار گرفته است. این مکان به عنوان دره بزرگ اقیانوس آرام شناخته می گردد. این دره، بیش از ده مایل طول دارد و عمق آن به بیش از سه هزار و ششصد پا می رسد. پهنای این دره در بعضی نقاط به بیش از یک مایل نیز می رسد. منظره ها این دره شامل صخره های مختلف با رنگ های متنوع و بعلاوه چندین آبشار خیره نماینده است. تورهای مختلفی در این مکان وجود دارند که گردشگران و مسافران را به بالای این دره می برند.

7- پارک حیات وحش نا پالی

Na Pali Coast State Wilderness Park

پارک حیات وحش استانی و ساحلی نا پالی، روی جزیره کائوآی قرار گرفته است که دارای بعضی از زیباترین و خیره نماینده ترین منظره ها در سرتاسر دنیا است. این منظره ها در فیلم پارک ژوراسیک مورد استفاده قرار گرفته است. این صخره های قرار گرفته در کنار ساحل، بسیار زیبا هستند و آبشارهای زیادی از بالای آنها به پایین سرازیر می شوند. از همین رو، به این مکان، دیوار اشک ها نیز گفته می گردد. برترین راه برای تماشا این منظره ها از سمت دریا یا با استفاده از هلیکوپتر است. تماشای این پارک از بالا، بسیار نفس گیر و هیجان انگیز است.

منبع: فوت و فن
انتشار: 22 مرداد 1401 بروزرسانی: 22 مرداد 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1568

به "بهترین جاذبه های گردشگری هاوایی ، بخش اول" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین جاذبه های گردشگری هاوایی ، بخش اول"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید