تاریخ مسابقات والیبال بازیهای آسیایی تغییر کرد

به گزارش مجله چایی، به گزارش خبرنگاران، کنفدراسیون والیبال آسیا با پیشنهاد رئیس فدراسیون والیبال ایران، تاریخ مسابقات والیبال بازی های آسیایی 2022 چین را تغییر داد. بر اساس تقویم اعلام شده ازسوی فدراسیون دنیای والیبال و کنفدراسیون والیبال آسیا، تیم ملی والیبال ایران در سال آینده در سه رویداد مهم لیگ ملت ها، مسابقات قهرمانی مردان دنیا و بازی های آسیایی 2022 چین حضور پیدا خواهد نمود.

تاریخ مسابقات والیبال بازیهای آسیایی تغییر کرد

پیش از این قرار بود مسابقات والیبال مردان بازی های آسیایی از 19 تا 31 مردادماه برگزار گردد که دو روز شروع (19 و 20 مردادماه) این مسابقات همزمان با دو روز پایانی قهرمانی مردان دنیا در روسیه بود.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال در اجلاس آسیای مرکزی به رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا پیشنهاد داد با توجه به این تداخل زمانی دو مسابقه قهرمانی دنیا و بازی های آسیایی، تاریخ برگزاری مسابقات والیبال مردان بازی های آسیایی تغییر کند که ریتا سوبوو رئیس کنفدراسیون والیبال آسیا قول پیگیری این موضوع را داد و پس از پیگیری ها و مذاکرات داورزنی با مسئولین مربوطه کنفدراسیون والیبال آسیا، شانریت دبیرکل کنفدراسیون والیبال آسیا با ارسال نامه ای به داورزنی رئیس فدراسیون والیبال بیان نمود که مسابقات والیبال مردان بازی های آسیایی از 26 شهریور تا سوم مهرماه برگزار خواهد شد.

بدین ترتیب مردان والیبال ایران در سال 1401 از 17 خرداد تا دوم مهرماه در مرحله مقدماتی و در صورت صعود در مرحله نهایی لیگ ملت ها 2022 حضور خواهند یافت.

تیم ملی والیبال ایران پس از لیگ ملت ها در صورت نهایی شدن حضور ایران در جام واگنر (27 تا 29 مردادماه)، به لهستان سفر خواهد نمود و سپس در مسابقات والیبال قهرمانی مردان دنیا (چهارم تا بیستم شهریورماه) در روسیه حضور پیدا می نماید.

شش روز پس از فینال قهرمانی مردان دنیا، مسابقات والیبال مردان بازی های آسیایی از 26 شهریورماه شروع خواهد شد که با توجه به اهمیت کسب مدال طلا والیبال این بازی ها، تیم ملی والیبال مردان ایران با تمام قوا در این رقابت ها حضور پیدا خواهد نمود.

گفتنی است مسابقات والیبال زنان بازی های آسیایی 2022 چین نیز از 17 تا 25 شهریورماه برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 فروردین 1401 بروزرسانی: 4 فروردین 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1447

به "تاریخ مسابقات والیبال بازیهای آسیایی تغییر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریخ مسابقات والیبال بازیهای آسیایی تغییر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید