شمسایی: فوتسال ایران توقعی ایجاد نموده که می تواند همه را شکست بدهد، مرحله گروهی را باید به چشم دیدارهای محبت آمیز نگاه کنیم

به گزارش مجله چایی، ستاره پیشین فوتسال ایران معتقد است تیم ملی کشورمان با درخشش خود، برای افکار عمومی ذهنیتی ایجاد نموده که می تواند مقابل همه تیم ها پیروز گردد.

شمسایی: فوتسال ایران توقعی ایجاد نموده که می تواند همه را شکست بدهد، مرحله گروهی را باید به چشم دیدارهای محبت آمیز نگاه کنیم

وحید شمسایی در گفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره شرایط تیم ملی فوتسال ایران در جام جهانی 2021 لیتوانی گفت: جام جهانی میعادگاهی سخت است و برای تیم های عظیمی چون برزیل، آرژانتین و ایران استرس ایجاد می نماید. به نظرم اگر اتفاق خاصی نیفتد، چهار تیم پایانی جام جهانی از دل شش تیم نخست رده بندی جهانی بیرون می آیند.

وی با اشاره به اینکه عمده نفرات فعلی ایران در جام جهانی 2021 سابقه حضور در دوره گذشته را هم دارند، بیان نمود: 20 نفر از مربیان و بازیکنان فعلی ایران سابقه سومی جام را دارند و به پختگی کامل رسیده اند. اگر اتفاق خاصی نیفتد و اشتباهات خود را کم کنیم، می توانیم تیم ملی را روی سکو ببینیم. قطعاً اگر ملاقات مقابل روسیه در جام جهانی 2016 یک دقیقه بیشتر طول می کشید، ایران به فینال می رسید. نسل طلایی فوتسال ایران در تیم ملی هستند و شاید سه سال دیگر کنار هم نباشند. همانطور که کشاورز، طاهری، کاظمی و عالیقدر در کلمبیا در تیم ملی بودند و حالا نیستند.

ستاره پیشین تیم ملی فوتسال در خصوص غیبت حسین طیبی در دور گروهی مسابقات توضیح داد: باید دور گروهی را از فکر خود خارج کنیم. دو تیم به صورت مستقیم به یک هشتم نهایی صعود می نمایند و چهار تیم برتر رده سومی هم به دور بعد می رسند. ایران مدعی قهرمانی است و باید دور اول را به چشم ملاقاتهای تدارکاتی ببیند. از لحاظ رده بندی ملاقات با آرژانتین، صربستان و آمریکا به ترتیب ملاقاتهای محبت آمیز قوی، میانه و ضعیفی هستند که فکریت تیم ملی را برای یک چهارم نهایی به بعد آماده می نمایند. طیبی مهره ای کلیدی است، اما باید او را در مراحل سخت تر ببینیم.

شمسایی در این باره که تیم ملی با کسب رتبه دوم گروه F به مصاف گواتمالا، ازبکستان یا مصر خواهد رفت، در خصوص استراتژی احتمالی کادر فنی تیم ملی برای دوم شدن اسم کرد: استراتژی هر تیمی را مسئول فنی تعیین می نماید. شاید ناظم الشریعه در پی رتبه دوم باشد تا جهت ایران هموار گردد. بسیاری از مربیان عظیم می گویند اگر تیم در پی قهرمانی است، باید همه را ببرد. با این حال احساس با منطق فرق دارد و باید ایده سرمربی تیم ملی را بدانیم. گواتمالا و ازبکستان که همواره از ما باخته اند و مصر را هم در دو ملاقات و سپس تورنمنت تایلند شکست دادیم.

وی با بیان اینکه باید ببینیم در مرحله یک چهارم نهایی چه قرعه ای داریم، به خبرنگاران گفت: اگر به اسم صدرنشین صعود کنیم، به احتمال فراوان در یک چهارم نهایی باید با برزیل یا اسپانیا بازی کنیم و اگر به رتبه دوم برسیم، قزاقستان یا پرتغال حریف ما خواهند بود. البته همه اینها روی کاغذ است و سرمربی تیم بهتر می تواند انتخاب کند. شانس خوب ما این است که در روز پایانی دور گروهی و پس از همه تیم ها با آرژانتین بازی داریم و می توانیم خودمان حریف مان را انتخاب کنیم.

برترین گلزن تاریخ تیم ملی فوتسال کشورمان با اشاره به افزایش انتظارات از این تیم گفت: وقتی فوتسال ایران می تواند برزیل و پرتغال را شکست بدهد و مقابل روسیه هم به سختی می بازد، توقعی برای ما ایجاد نموده است که می تواند همه را شکست بدهد. راضی می شوم می بینم بازیکنان و سرمربی تیم ملی از صعود به فینال صحبت می نمایند و این موضوع، روحیه بالای آنها را نشان می دهد. با این حال کار سختی پیش رو داریم.

معاون کمیته فوتسال در پاسخ به این پرسش که آیا به لیتوانی سفر خواهد نمود یا خیر، گفت: ما فیلمبرداری برنامه ستاره ساز را داریم و درگیر قراردادم با این برنامه هستم. من عشق سفر نیستم و در لیتوانی هم کاری از دستم برنمی آید. پای تلویزیون می نشینم و از ایران به تیم ملی روحیه می دهم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 25 شهریور 1400 بروزرسانی: 25 شهریور 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1243

به "شمسایی: فوتسال ایران توقعی ایجاد نموده که می تواند همه را شکست بدهد، مرحله گروهی را باید به چشم دیدارهای محبت آمیز نگاه کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمسایی: فوتسال ایران توقعی ایجاد نموده که می تواند همه را شکست بدهد، مرحله گروهی را باید به چشم دیدارهای محبت آمیز نگاه کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید