تحرکات آمریکا برای تبدیل پایگاه های نظامی خود در عراق به پایگاه هایی دائمی

به گزارش مجله چایی، یکی از اعضای کمیسیون حقوقی مجلس عراق درباره تبدیل پایگاههای نظامی آمریکا در این کشور به پایگاههای دائمی هشدار داد و خواهان عدم سکوت عراقی ها در این زمینه شد.

تحرکات آمریکا برای تبدیل پایگاه های نظامی خود در عراق به پایگاه هایی دائمی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از المعلومه، کمسیون حقوقی در مجلس عراق امروز سه شنبه درباره تبدیل پایگاه های آمریکا در عراق به پایگاه های دائمی هشدار داد و خواهان عدم سکوت در قبال آنها شد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

حسین العقابی عضو کمیسیون حقوقی مجلس عراق گفت: روابط میان عراق و آمریکا نامتوازن است. آمریکا از عراق برای اهداف و تسویه حساب های خود بهره برداری می نماید.

وی اضافه کرد: دولت سرکش و طغیانگر آمریکا از ابزارهای کثیف بهره برداری می نماید. آمریکا دادگاه کیفری بین المللی را به خاطر گگرددن تحقیق درباره اقدامات نظامیانش، مجازات کرد.

العقابی تاکید نمود: اگر موضع ملی گرایانه در قبال پایگاه های آمریکا در عراق وضع نگردد؛ این پایگاهها دائمی خواهند شد. آمریکا از تناقض و اختلاف نظرهای داخلی عراق نهایت بهره را می برد.

یادآوری می گردد از زمان اشغال عراق به دست آمریکا در سال 2003، واشنگتن چندین پایگاه در عراق احداث نموده است که معمولا پایگاه هایی هستند که اهداف آمریکا در منطقه را محقق می نمایند و این در حالی است که مجلس عراق در ژانویه سال 2020 در مصوبه ای بر خروج نظامیان آمریکایی تاکید نمود و عراقی ها هم با برگزاری تظاهرات ضد آمریکایی بر خروج این نظامیان از عراق تاکید دارند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1399 بروزرسانی: 23 بهمن 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 873

به "تحرکات آمریکا برای تبدیل پایگاه های نظامی خود در عراق به پایگاه هایی دائمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تحرکات آمریکا برای تبدیل پایگاه های نظامی خود در عراق به پایگاه هایی دائمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید