تلفات کرونا در آمریکا به بیش از 300 هزار نفر رسید

به گزارش مجله چایی، آمارهای جدید نشان می دهد تلفات ویروس کرونا در ایالات متحده در روز دوشنبه به بیش از 300 هزار نفر رسیده است.

تلفات کرونا در آمریکا به بیش از 300 هزار نفر رسید

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، آمارهای جدید نیویورک تایمز حاکی است تلفات ویروس کرونا در آمریکا تا روز دوشنبه به بیش از 300 هزار نفر رسیده است، رقم شوکه کننده ای که نشانگر عمق فاجعه بهداشت و درمان در این کشور است، آن هم در شرایطی که واکسیناسیون گسترده برای مقابله با این بیماری مرگبار شروع شده است.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

بر اساس این گزارش، آمریکا هم اکنون روزانه با میانگین 2500 فوتی بر اثر ابتلا به ویروس کرونا روبرو است. بعضی روزها تعداد تلفات ویروس کرونا در آمریکا به بیش از 3000 نفر می رسد که این رقم از تلفات حملات 11 سپتامبر 2001 بیشتر است.

رابرت ردفیلد رئیس مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های آمریکا هفته گذشته گفت: ما در یک چارچوب زمانی قرار داریم که شاید طی 60 تا 90 روز آینده با افزایش روزانه تلفات ناشی از ویروس کرونا روبرو شویم، تلفاتی که شاید تعداد آن از حملات 11 سپتامبر یا تلفاتی که در پرل هاربور داشتیم، بیشتر باشد.

واکسیناسیون سراسری از روز دوشنبه شروع شده و می توان امیدوار بود که شیوع ویروس کرونا در نهایت سرانجام خواهد یافت ولی این واکسن طی ماه های آینده در دسترس عموم نخواهد بود.

یک استاد دانشگاه نیز روز یکشنبه در توئیتی نوشت: فردا تلفات ویروس کرونا در آمریکا از مرز 300 هزار نفر خواهد گذشت و این رقم در ماه ژانویه به بیش از 400 هزار نفر خواهد رسید.

آمریکا در حالی که تنها 4 درصد جمعیت دنیا را دارد ولی 22 درصد موارد ابتلا و 18 درصد فوتی های ناشی از ویروس کرونا به این کشور اختصاص دارد.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در ماه مارس گفته بود که اگر تلفات ویروس کرونا بین 100 تا 200 هزار نفر باشد، این کشور یک عملکرد بسیار خوب خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 3 بهمن 1399 بروزرسانی: 3 بهمن 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 836

به "تلفات کرونا در آمریکا به بیش از 300 هزار نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفات کرونا در آمریکا به بیش از 300 هزار نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید