تعداد رانندگان زندانی به کمتر از صد نفر رسید

به گزارش مجله چایی، قائم مقام ستاد دیه کشور از کاهش زندانیان بدهکار دیه فوتی و جرحی به کمتر از صد نفر اطلاع داد.

تعداد رانندگان زندانی به کمتر از صد نفر رسید

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی ستاد دیه کشور، علی مهربان، در سفر استانی به خراسان رضوی در محل این نمایندگی در مشهد اظهار کرد: با اصلاح و در نهایت تصویب دائمی قانون بیمه اجباری خسارت وارده شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه ورودی رانندگان زندانی روزی 60 نفر به دو الی سه نفر تقلیل یافت و در نهایت با اعمال آخرین اصلاحات این قانون در اردیبهشت سال 1395 و تایید شورای نگهبان وقتی این قانون ابلاغ شد جمعیت بدهکاران ناشی از تصادفات رانندگی در زندان ها به کمتر از 500 نفر کاهش یافت که در فرآیندی تقریبا سه ساله این تعداد از محبوسان به کمتر از 100 نفر رسیده اند.

وی اضافه کرد: طبق گزارش های ارسالی جمعیت فعلی نیز افرادی هستند که زمان وقوع حادثه منتهی به خسارت آن ها به پیش از تصویب این قانون در شهریور سال 1387 باز می شود، یا نه این افراد در زمره بدهکارانی هستند که بیمه نامه آن ها در روز وقوع سانحه منقضی شده یا شرکت بیمه گری که تقبل تعهدات داشته تعلیق شده است.

قائم مقام ستاد دیه کشور اظهار کرد: اگر چه آمار ورودی های دبدهکاران دیات به زندان ها کاهش یافته است، اما متاسفانه آمار تصادفات نه تنها کم نشده بلکه طبق آمار منابع موثق نسبت به سال قبل افزایش داشته است.

وی اعلام کرد: اگر چه آمار زندانیان بدهکار دیه ناشی از حوادث رانندگی به کمتر از صد زندانی نیازمند تقلیل پیدا نموده است، اما شایسته است با عنایت به اینکه در قانون 66 ماده ای بیمه اجباری شخص ثالث نیز قید شده و تکالیف نهاد های ذی ربط در حزه پیشگیری از وقوع سوانح معین شده است برای کاهش تصادفات و به تبع آن کاهش پرداختی های سنگین و میلیاردی ناشی از قتل نفس یا ایرات مربوط به دیات مربوط به قطع نخاعی ها از این ظرفیت نهایت استفاده را داشته باشیم.

مهربان با اشاره به رشدی 11.3 درصدی پرونده های تشکیل شده در صندوق تاین خسارت های بدنی اظهار کرد: در ابتدا و انتهای دوره 96 و 97 تعداد پرونده های تشکیل شده در این مجموعه از 24.855 به 27.658 پرونده رسیده است که این آنالیز و رسیدگی بیشتر در امر پیشگیری را تایید می نماید.

در این سفر یک روزه قائم مقام مدیرعامل ستاد دیه کشور از بخش های اقتصادی و اداری ستاد دیه استان بازدید و به ارائه نکات و یادآوری دستورالعمل های فنی به کارکنان این نمایندگی پرداخت.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 128

به "تعداد رانندگان زندانی به کمتر از صد نفر رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد رانندگان زندانی به کمتر از صد نفر رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید