تولید چند صد میلیون واکسن ضد کرونا تا پایان سال

به گزارش مجله چایی، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد: تا قبل از پایان سال جاری میلادی چند صد میلیون دوز واکسن ضد کرونا تولید می شود.

تولید چند صد میلیون واکسن ضد کرونا تا پایان سال

به گزارش خبرنگاران، فارس به نقل از سی جی تی ان نوشت: سومیا سوامیناتان دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت اعلام کرده است تا قبل از سرانجام سال جاری میلادی چند صد میلیون دوز واکسن ضد کرونا تولید می شود.

براساس اظهارات این دانشمند، دست کم 200 نوع واکسن کوویدـ19 در مرحله اکتشاف قرار گرفته است که حدود 10 نوع وارد مرحله آزمایش روی انسان شده است و 3 نوع از آن شامل واکسن چین به زودی وارد فاز سوم آزمایش بالینی می شود.

وی گفت: سازمان جهانی بهداشت نقشه هایی را برای کمک به تصمیم گیری در مورد تأیید واکسنی که باید اولین دوزها را تهیه کند تدارک دیده است. قرار است اولویت دریافت واکسن ضد کرونا به کارمندان خط مقدم مانند پزشکان، افراد آسیب پذیر به دلیل سن یا بیماری دیگر و کسانی که در محیط های پرخطر مانند زندان ها هستند اختصاص یابد.

سومیا سوامیناتان ادامه داد: امیدوار و خوشبین هستم، اما توسعه واکسن کاری پیچیده است و با عدم اطمینان زیادی همراه است حتی اگر اولین آن ها شکست بخورد یا دومی نتواند، ما نباید امید خود را از دست بدهیم، نباید تسلیم شویم.

وی در سرانجام افزود: داده های تجزیه و تحلیل ژنتیکی که تا به امروز جمع آوری شده است نشان می دهد ویروس جدید هنوز به هیچ وجه جهش نداشته است که شدت بیماری ناشی از آن را تغییر دهد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 مرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 518

به "تولید چند صد میلیون واکسن ضد کرونا تا پایان سال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تولید چند صد میلیون واکسن ضد کرونا تا پایان سال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید