جاذبه های دیدنی شی آن چین

به گزارش مجله چایی، هنگام سفر به شی آن، حتماً از این جاذبه ها دیدن کنید!

شی آن (مرکز استان شاآنشی) در طی تاریخ کشور چین، در 13 سلسله امپراطوری، مرکز این کشور محسوب می شود. بنابراین، هرگز نگران نباشید که وقت اضافی در شی آن به دست بیاورید و اینکه جاذبه های این شهر کمتر از وقت شما باشند. طی تاریخ چند هزار ساله کشور چین، جاذبه های زیادی مانند لشکر سفالین و دیوار باستانی شهر و … در این کشور شکل گرفته اند. حین بازدید از این شهر گمان می کنید که در کتاب تاریخ چین گذر می کنید. علاوه بر جاذبه های تاریخی، چشم انداز ها دیدنی زیادی هم در این شهر وجود دارد. برای مثال، کوه خوآ که به شگفتی شما از این شهر تاریخی خواهد اضافه نمود. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا به مرور برخی از مهم ترین آثار دیدنی شی آن بپردازیم.

جاذبه های دیدنی شی آن چین

1 - جنگجویان سفالین

جنگجویان سفالین چین را به عنوان هشتمین عجایب دنیا می نامند. این مجموعه در واقع بهترین جاذبه ای که است که در طی سفر به شی آن می توانید بازدید کنید. این مجموعه در واقع تدفین اولین پادشاه امپراطوری چین، Qin Shi Huang است. هدف از ساخت این ارتش هم محافظت از خود در زمان بعد از مرگ بود. چین شی هوان در سال 246 قبل از میلاد مسیح دستور ساخت این مجسمه ها را صادر کرد. این مجسمه ها در سال 1974 کشف شدند و یکی از نقاط عطف باستان شناسی در قرن 20م به حساب می آیند.

2 - دیوار باستانی شهر شی آن

این دیوار در مرکز شهر شی آن قرار گرفته و همزمان با فرمانروایی Zhu Yuanzhang بر چین ساخته شد. اگرچه بیش از 600 سال از زمان ساخت آن می گذرد. اما دیوار باستانی شهر همچنان سالم به جای مانده است. این دیوار یکی از معروف ترین دیوارهای موجود در چین است و به مسافت 13.7 کیلومتر کشیده شده است. میانه ارتفاع این دیوار 12 متر و میانه ضخامت آن 18 متر است. در طی راستا این دیوار 4 دروازه قرار گرفته اند. قدم زدن و گردش روی این دیوارها یکی از محبوب ترین کارها در شی آن است.

3 - محله مسلمانان

دنبال غذاهای خوشمزه در شهر شی آن می شد؟ پس به محله مسلمانان بروید. در این محله فرهنگ غنی اسلامی و غذاهایی بسیار عالی را خواهید یافت. بنابراین، با بازدید از این منطقه هم از غذاهای آن و هم از مهمان نوازی عالی ساکنین بومی و مسلمان آن لذت خواهید برد. ساکنین این محله افرادی از کشورهای عرب و یا ایرانیان و … هستند.

4 - برج ناقوس

بیشتر گردشگرانی که این مکان دیدن می کنند، معتقدند که نمای بیرونی این برج عالی، و اشیاء داخل آن هم جالب هستند. برج ناقوس یکی از نمادهای شهر شی آن است. هدف از ساخت این برج اطلاع رسانی اتفاقات مهم، مانند خبر حمله به شهر، بود. در میان تمام ساختمان های ناقوسی در چین، برج ناقوس شی آن نه تنها بلندترین است، بلکه بهتر از باقی بناها از آن نگهداری شده است. توصیه می کنیم که هنگام شب از این برج دیدن کنید و از دیدنی کل منظره شهر شی آن لذت ببرید. البته برنامه های مختلفی هم در این برگذار می شوند که اگر خوش شانس باشید، هنگام یکی از این اجراها به به انجا می روید.

5 - مسجد بزرگ

مسجد بزرگ شی آن یکی از بهترین مکان هایی است که در شی آن می توانید بازدید کنید و در مورد معماری چینی و فرهنگ و تاریخ اسلام در چین چیزهایی یاد بگیرید. معماری این مسجد با سایر مساجد دنیا، بخصوص مسجدهای موجود در کشورهای عرب زبان، تفاوت های زیادی دارد. مسجد شی آن، برخلاف تصور شما از مساجد اسلامی، طبقه ها، برج ها، غرفه ها و قصرهای مختلفی دارد. نمای بیرونی این مسجد بر اساس معماری چینی است، ولی داخل آن فضا کاملاً اسلامی است. بنابراین اگر قصد دارید فرهنگ های مختلفی را در چین مشاهده کنید، بازدید از این مسجد را فراموش نکنید.

6 - موزه تاریخ شاآنشی

موزه تاریخ شاآنشی، با مساحت 65000 متر مربعی و داشتن مساحت 8000 متر مربعی برای آثار تاریخی، اولین موزه مدرن ملی در چین با ابعاد بزرگ است. مردم چین این موزه را مرواریدی درخشان در مرکز باستانی و جواهری ارزشمند در چین می نامند. علت این نام گذاری این است که مجموعه هنری آن پر از آثار نشان دهنده تاریخ و فرهنگ شاآنشی و تمدن باستانی چین است. آثار موجود در این موزه شامل ابزارهای دوران پارینه سنگی تا ابزارهای مختلفی است که در 1840 سال پیش ساخته شده اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 20 اسفند 1400 بروزرسانی: 20 اسفند 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1433

به "جاذبه های دیدنی شی آن چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جاذبه های دیدنی شی آن چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید