جوانان مسلمان فرانسه محافظت از کلیسا را بر عهده گرفتند

به گزارش مجله چایی، علیرغم تشدید مواضع اسلام ستیزانه دولت فرانسه، گروهی از جوانان مسلمان این کشور اروپایی بعد از حملات اخیر شهر نیس، محافظت از کلیسا ها را برعهده گرفتند.

جوانان مسلمان فرانسه محافظت از کلیسا را بر عهده گرفتند

با ما همراه باشید و با تور فرانسه ارزان از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، علیرغم مواضع اسلام ستیزانه دولت امانوئل ماکرون رئیس جمهور فرانسه بعد از اهانت اخیر نشریه فرانسوی شارلی ابدو به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص)، گروهی از جامعه مسلمانان این کشور اروپایی به ویژه جوانان مسلمان، برای محافظت از کلیسا ها در مقابل حملات گروه های افراطی پیش قدم شده اند.

شبکه ای بی سی نیوز در این خصوص گزارش کرد، بعد از حمله هشتم آبان ماه یک فرد مسلح به چاقو به کلیسای نوتردام در شهر نیس و کشته شدن دست کم سه نفر، گروهی از جوانان مسلمان در اقدامی برای ابراز همبستگی با مسیحیان و کاتولیک ها، تعطیلات آخر هفته خود را به محافظت از کلیسای جامع شهر خود در لودو پرداختند.

به دنبال این اقدام جوانان مسلمان، مسئولان کلیسای جامع شهر لودو بسیار تحت تأثیر قرار گرفته و آن را اقدامی بسیار امیدوارنماینده توصیف کردند.

بن فرهت یک جوان مسلمان فرانسوی در تبادل نظر با خبرگزاری آسوشیتدپرس گفت: من مسلمان هستم... و ماشاهد اسلام هراسی و تروریسم در این کشور هستیم.

وی در ادامه شرح داد که طی سال های اخیر، متحمل فشار های روحی بسیار زیادی شده است، زیرا به دلیل جو اسلام ستیزانه در کشور فرانسه، هربار که خشونتی در این کشور اروپایی رخ می دهد که به گونه ای به گروه های افراطی به ظاهر اسلام گرا ارتباط دارد، مردم فرانسه مسلمانان را در معرض تحقیر و اتهام قرار می دهند.

طبق گزارش شبکه یورونیوز، از نظر جامعه مسلمان فرانسه، حمله اخیر یک فرد مسلح به کلیسای نوتردام شهر نیس، هیچ ارتباطی با اسلام نداشته و نباید به دین اسلام ارتباط داده گردد.

بن فرهت از کارکنان شرکت نفتی توتال فرانسه است و راهنمایی تیم فوتبال محلی شهر محل اقامت خود را برعهده دارد و پس از حمله نیس با گروهی از دوستان مسلمان خود تصمیم دریافتد که علاوه بر ابراز همدردی و تجلیل از خانواده قربانیان این حادثه، از کلیسا های شهر خود محافظت نمایند.

چندی پیش به دنبال اقدام تکراری نشریه شارلی ابدو فرانسه، خشم جامعه مسلمانان برانگیخته شد، اما ماکرون به جای عذرخواهی از مسلمانان در پی افزایش احساسات ضد فرانسوی در میان کشور های اسلامی، در توئیتر به دو زبان عربی و انگلیسی و در حمایت از این اقدام موهن به بهانه آزادی بیان گفته بود که هیچ چیزی سبب عقب نشینی فرانسه نخواهد شد.

با این حال، پس از شدت دریافت نقدها و برپایی تظاهرات در کشور های اسلامی علیه رئیس جمهور فرانسه، ماکرون در تبادل نظر با شبکه الجزیره ضمن عقب نشینی از موضع پیشین خود، گفت: به نظر من منشأ عکس العمل ها (به این موضوع) دروغ، تحریف سخنانم و این برداشت مردم بود که من این کاریکاتور ها را تأیید می کنم.

پس از آن نیز رئیس جمهور فرانسه چندین بار در مناسبات مختلف تأکید کرد که دولت وی هیچ گونه دشمنی با اسلام ندارد و تنها به دنبال مبارزه با افراط گرایان است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 1 آذر 1399 بروزرسانی: 1 آذر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 717

به "جوانان مسلمان فرانسه محافظت از کلیسا را بر عهده گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جوانان مسلمان فرانسه محافظت از کلیسا را بر عهده گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید