دانش فنی شبیه سازی تمام حیوانات در کشور وجود دارد

به گزارش مجله چایی، پروانه افشاریان در مورد اقدامات پژوهشگاه رویان در زمینه جلوگیری از حیوانات در حال انقراض با استفاده از شبیه سازی و سلول بنیادی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: تا به امروز این علم را برای شبیه سازی بزهای مختلفی با ویژگی های خاص در پژوهشگاه رویان اصفهان بکار گرفتیم.

دانش فنی شبیه سازی تمام حیوانات در کشور وجود دارد

معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان با بیان اینکه بکارگیری این روش در مورد سایر حیوانات کار پیچیده ای برای محققان رویان نخواهد بود، گفت: زیرا دانش فنی این اقدام بدست آمده است.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اقدامات بعدی محققان رویان در زمینه جلوگیری از انقراض بعضی حیوانات با نژاد بومی کشور گفت: شبیه سازی و جلوگیری از انقراض نسل یوزپلنگ و سایر حیوانات (همانند قوچ قمیشلو که در اصفهان صورت گرفته است) امکان پذیر است اما احتیاج به هزینه های بالایی دارد.

افشاریان با تاکید بر اینکه بعلاوه همکاری چند سازمان دولتی برای هر مورد شبیه سازی احتیاج است گفت: سازمان محیط زیست یکی از این سازمانهاست که می بایست شبیه سازی را اولویت کار خود قرار دهد و به این قضیه ورود کند تا امکانات و شرایط مورد احتیاج را برای آغاز پژوهش های مورد احتیاج در راستای جلوگیری از انقراض هر گونه خاص را برای محققان رویان فراهم سازد.

به گفته معاون پژوهشی پژوهشگاه رویان، درواقع تصمیم گیری این موضوع به سیاستهای سازمانهای بالا دستی تصمیم گیرنده باز می گردد تا با ایجاد زیرساخت ها، در کنار دانش و مهارتهایی که همکاران ما در پژوهشگاه رویان کسب نموده اند، شرایط برای جلوگیری از انقراض حیوانات ایرانی فراهم گردد.

وی اضافه کرد: در اصل این اقدام احتیاج به کارفرما دارد همانطور که بزهای سانن (نژاد شیرده با حجم بالا) و مورسیا (نژاد گوشتی) کارفرما داشت و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گرنت شبیه سازی 2 هزار راس از این بزها را تقبل کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1270

به "دانش فنی شبیه سازی تمام حیوانات در کشور وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش فنی شبیه سازی تمام حیوانات در کشور وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید