راز کلین شیت استقلالی ها فاش شد!

به گزارش مجله چایی، تیم فوتبال استقلال که با سرمربی نو خود در دو دیدار ابتدایی لیگ بیست و دوم سه گل خورده بود، با تصمیم ساپینتو به روش دفاعی این مرد پرتغالی برگشت و پیروز به ثبت اولین کلین شیت شد.

راز کلین شیت استقلالی ها فاش شد!

از هفته پنجم فصل هجدهم لیگ برتر بود که ساختار دفاعی استقلال پس از نزدیک به دو دهه با نظر آندره استراماچونی سرمربی وقت و پس از عدم نتیجه گیری در 4 هفته ابتدایی به روش 2-5-3 تغییر سیستم داد و بعد از آن به بعد بود که استفاده از 3 دفاع مرکزی در استقلال نهادینه شد.

پس از استراماچونی هم مربیان جانشین او از همین سیستم دفاعی استفاده کرده و خاتمه آبی پوشان با همین ساختار در فصل گذشته نه تنها قهرمان لیگ برتر شدند، بلکه بهترین آمار دفاعی را هم از خود به جای گذاشته و رکورد های نوی را در فوتبال ایران ثبت کردند.

این باعث شد تا ساپینتو هم در بدو ورودش به ایران قصد ادامه با همان سیستمی را داشته باشد که برای استقلالی ها آشنا، اما خود وی نامانوس بود.

استقلال در دو بازی نخست خود عملکرد قابل قبولی در فاز دفاعی نداشت و نه تنها در چند نوبت به حریفان خود موقعیت گل داد، بلکه 3 بار هم در 2 بازی دروازه اش باز شد تا تیمی که بهترین خط دفاعی فصل گذشته را در اختیار داشت شروع مناسبی در فصل نو نداشته باشد.

این فرایند باعث شد تا ساپینتو در هفته سوم به سیستمی بازشود که شگرد آن را دارد و خط دفاعی تیم تحت رهبری اش را با استفاده از 4 دفاع و به صورت خطی چیدمان کرد.

به این ترتیب که سیلوا و غلامی مدافعان میانی بودند، حردانی در سمت راست و جلالی در سمت چپ خط دفاعی قرار گرفت و برای اولین بار روزبه چشمی از خط دفاعی جدا و در خط میانی به عنوان زوج مهدی پور به بازی گرفته شد.

این تغییر سیستم در استقلال جواب داد تا آن ها برای اولین بار در این فصل پیروز به بسته نگه داشتن دروازه شان شده و نخستین کلین شیت خود را ثبت کنند. جواب گرفتن از این سیستم در اولین آزمون باعث می شود تا ساپینتو استفاده از همین روش را برای بازی های بعدی هم مد نظر قرار داده و فعلاً تیمش را با دفاع خطی و چهارنفره راهی میدان کند.

استقلال در هفته چهارم رقابت های لیگ برتر میهمان تیم نفت مسجد سلیمان است. این دیدار از ساعت 20:30 روز سه شنبه 8 شهریور در مسجد سلیمان برگزار می شود.

منبع: فرارو
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1576

به "راز کلین شیت استقلالی ها فاش شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز کلین شیت استقلالی ها فاش شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید