راهنمای سفر به کشور تاجیکستان

به گزارش مجله چایی، تاجیکستان نام کشوری در آسیای میانه می باشد که گنجینه های غنی فرهنگی و تاریخی بسیاری را در خود جای داده است. کشور تاجیکستان در زمان هخامنشیان بخشی از سرزمین ایران بوده است و در سال 1917 به تصرف شوروی درآمد. اشتراکات فرهنگی بسیاری که میان ایران و تاجیکستان وجود دارد، می تواند برای گردشگران ایرانی بسیار جذاب بوده و این کشور را تبدیل به یکی از پر مقاصدترین نقاط توریستی نزد ایرانیان کند.

راهنمای سفر به کشور تاجیکستان

لذت بخشترین تجربه سفر را با مسافرت ارزان تجربه کنید. برای یافتن تورهای لحظه آخری، برنامه سفرهای مقرون به صرفه و دریافت راهنمایی از مسافران قدیمی با ما همراه باشید.

موقعیت: آسیای مرکزی

پایتخت: دوشنبه

زبان: فارسی تاجیکی

دین رسمی: اسلام

ساعت محلی: در شش ماه اول سال 30 دقیقه و در شش ماه دوم سال یک ساعت و نیم از ایران جلوتر است.

پول رایج: سامانی

وسعت: 143٬100 کیلومتر مربع

جمعیت: 8٬730٬000 نفر

تاجیکستان از سمت شمال با قرقیزستان، از غرب با ازبکستان، از شرق با چین و از جنوب با افغانستان هم جوار است.

شهرهای مهم گردشگری: دوشنبه، خجند، استروشن، خاروغ، پنجکنت

آب و هوای تاجیکستان

آب و هوای غالب: نیمه گرمسیری

کشور تاجیکستان دارای آب و هوای نیمه گرمسیری می باشد. تفاوت دمایی شب و روز در آن بسیار زیاد بوده و میزان بارندگی آن قابل توجه است. بهترین زمان سفر به کشور تاجیکستان، در فصل بهار و در ایام نوروز می باشد.

جاذبه های گردشگری

پارک رودکی، موزه ملی تاجیکستان، بزرگراه پامیر، مجسمه اسماعیل سامانی، قلعه حصار، کوهستان فان، دریاچه علاء الدین، دره یاگنوب، باغ گیاه شناسی و باغ وحش، دریاچه سریز، دریاچه اسکندرکول، بازار صدبرگ، ارگ خجند، موزه سغد، آرامگاه رودکی، آبشار گوسگارف، بازار شاه منصور، ویکتوری پارک، سالن اپرا، دریاچه آلادین، گیسار فورت، بنای یادبود اسماعیل سامانی، دریاچه تیمور دارا، پنجکنت.

داتستنی های جالب در سفر به تاجیکستان

جشن عروسی آن ها هفت شبانه روز است. ماه عسل به مدت چهل روز و در منزل پدر داماد برگزار می گردد. آن ها نوروز را با شکوه هرچه تمام تر به همراه غذاها و خوراکی های مخصوص نوروز جشن میگیرند.

* در تاجیکستان به مناسبت رویش گل لاله جشن می گیرند. در این جشن موسیقی و پایکوبی های زیبایی به نمایش درمی آید.در تاجیکستان دوچرخه سواری فقط مختص آقایان می باشد و خانم ها حق دوچرخه سواری ندارند.

* لباس سنتی مردان تاجیک بسیار جالب می باشد. آن ها کلاهی مشکی از پوست بره و شبیه به بشکه بر سر می گذارند و شالی برودروی دوزی شده بر کمر می بندند. این شال به نام رومل معروف بوده و خود یک اثر هنری محسوب می گردد.

توصیه های بهداشتی قبل از سفر به تاجیکستان

* قبل از سفر کنترل کنید که تمامی واکسن های چهارگانه خود را زده باشید. همچنین بهتر است قبل از سفر به کشور تاجیکستان خود را در برابر بیماری های هپاتیت، تب تیفوئید و تب زرد واکسینه نمایید.

* به علت شیوع بیماری های مسری مانند ایدز و مالاریا ضروری است تمام نکات بهداشتی را رعایت فرمایید.

شکم گردی در تاجیکستان

مردم تاجیکی به نوع غذا و ساعت سرو آن اهمیت زیادی می دهند. در بیشتر غذاهای آن ها گوشت، برنج و سبزیجات به چشم می خورد. در این کشور انواع و اقسام غذا یافت می گردد که تعداد بسیاری از آن ها با ایران مشترک می باشد.

نوشیدنی رسمی این کشور چای سبز می باشد که به شیوه خاصی تهیه می گردد. همانطور که می دانید، تاجیکستان کشوری محصور در خشکی بوده و به همین خاطر غذاهای دریایی در آن سرو نمی گردد.

از لذیذترین غذاهای تاجیکی می توان به اوشی پلو، قرطاب، سمبوسه، شیرچوی، اوشی بریدا، کیچیری، دملاما و جاواری اشاره نمود.

چطور به تاجیکستان برویم

آژانس مسافرتی ماهبان گشت آسمان با تجربه ای بسیار بالا در زمینه برگزاری تور تاجیکستان، توانسته رضایت مشتریان خود را در سفر به این مقصد جذاب جذب کند. برای خرید تور تاجیکستان می توانید با شماره 88482850 تماس گرفته و از اطلاعات کامل تور آگاه شوید.

منبع: همگردی
انتشار: 27 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 338

به "راهنمای سفر به کشور تاجیکستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر به کشور تاجیکستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید