تورهای چین: رکورد 3 میلیارد سفر در تعطیلات سال نو چینی

به گزارش مجله چایی، هر سال با شروع سال نوی چینی، مردم برای برگزاری این جشن از شهرها و کشورهای دور و نزدیک، خود را به خانه می رسانند؛ به همین علت انتظار می رود سال جاری تعداد سفر شهروندان چینی به سه میلیارد برسد.

تورهای چین: رکورد 3 میلیارد سفر در تعطیلات سال نو چینی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

شاید تا آغاز سال نو چینی هنوز مدتی به جای مانده باشد، اما چین هم اکنون آماده بازگشت حجم انبوهی از چینی ها به خانه شان است که بزرگ ترین مهاجرت روی کره زمین به شمار میرود. دوره Chunyun یا همان فصل سفر جشنواره بهار که به طور رسمی از 10 ژانویه آغاز و در 18 فوریه به خاتمه می رسد، همان زمانی است که چینی ها برای برگزاری جشن، خود را به خانه و خانواده شان می رسانند.

سال نو چینی سال جاری از 25 ژانویه آغاز می گردد و این بدان معنا است که آغاز جشنواره بهار با ازدحام جمعیت بیشتری برگزار خواهد شد، چراکه زمان بازگشت کارگران به خانه هایشان، با تعطیلات زمستانی دانشجویان هم زمان می گردد و متعاقباً فشار بیشتری به زیرساخت های این کشور وارد خواهد شد.

انتظار می رود حدود سه میلیارد سفر در طول دوره Chunyun انجام گردد که در مقایسه با 2.99 میلیارد سفر در سال گذشته، اندکی افزایش را نشان می دهد. در این میان 2.45 میلیارد سفر با خودرو انجام خواهد شد که 1.2 درصد کمتر از پارسال است؛ 440 میلیون سفر با قطار خواهد بود که از افزایش هشت درصدی حکایت دارد؛ 79 میلیون سفر با هواپیما است که 8.4 درصد بیشتر از سال گذشته خواهد بود و 45 میلیون سفر نیز به وسیله دریا انجام می گردد که 9.6 درصد بیشتر از سال 2019 است. این اعداد و ارقام واقعاً حیرت انگیز به نظر می رسد؛ هرچند که چین خود را برای استقبال از چنین جمعیتی آماده نموده است.

روز پنجشنبه و یک روز قبل از آغاز رسمی مراسم سال نو چینی، سازمان اطلاعات شورای ایالتی چین میزبان کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با هفت سازمان از جمله کمیسیون سرگرمی و توسعه ملی و وزارت حمل ونقل خواهد بود تا از شرایط و اقدمات ویژه ای که برای این ازدحام جمعیت در جشن سال جاری صورت گرفته است، آمار و اطلاعاتی را در اختیار مردم قرار دهند.

کشور چین در حال حاضر به خاطر داشتن بزرگ ترین شبکه ریلی جهان به خود می بالد، این کشور 8,489 کیلومتر خط آهن تازه در سال 2019 احداث کرد که 5,474 کیلومتر آن خط آهن قطارهای سریع السیر بوده اند. خط آهن پرسرعت پکن - جانگجیاکو که قطارهای سریع السیر بدون راننده با سرعت 350 کیلومتر بر ساعت در آن تردد می نمایند و همین طور خط آهن پرسرعت چنگدو - گوئیانگ، جزو بهترین افتتاحیه های سال گذشته بودند که ترافیک سنگین متداول در منطقه ها شمالی و غربی چین را کاهش می دهند. تعداد قطارها پیش از تعطیلات سال نو چینی، 5,275 مورد در روز خواهد بود و با آغاز جشن این رقم به 5,410 قطار خواهد رسید. در ساعات اوج شلوغی، در مجموع 157.5 قطار پرسرعت تر به ناوگان ریلی اضافه می گردد تا در طول شب خدمات رسانی نمایند. لی وینکسن (Li Wenxin)، معاون مدیر کل شرکت راه آهن دولتی چین با مسئولیت محدود، در کنفرانسی مطبوعاتی گفت:

در مقایسه با جشن سال نوی چینی پارسال، مشکل کمبود بلیط برای بعضی از محبوب ترین مسیرها کاهش یافته و سال جاری گرفتن بلیط آسان تر شده است. به غیر از روزهای اوج سفر که در 20 تا 22 ژانویه و 31 ژانویه تا اول فوریه اتفاق می افتد، در بسیاری از مسیرهایی که پیش تر بلیط شان به طور کامل فروخته می شد، هنوز هم بلیط وجود دارد.

فناوری تازه نقش مهمی در کاهش ازدحام در ایستگاه های قطار، بزرگ راه ها و فرودگاه ها خواهد داشت. در بیش از هزار ایستگاه قطار در کشور، سامانه چک این بلیط الکترونیکی نصب شده است تا فرایند صدور بلیط تسریع گردد. سال گذشته نیز فرودگاه بین المللی داکسینگ پس از سال ها انتظار افتتاح شد. سازمان هواپیمایی کشوری چین تخمین زده است که این فرودگاه تازه در طول سال نوی چینی به 190 میلیون مسافر خدمات رسانی خواهد نمود که 15 درصد بیشتر از حد معمول است. علاوه بر فناوری برجسته ای که امکان پرواز با دید کم را فراهم می نماید و احتمال تأخیر در پروازها در شرایط نامساعد آب وهوایی را کاهش می دهد، فرودگاه داکسینگ به منظور افزایش بهره وری، از سیستم تشخیص چهره و فناوری های اتوماتیک استفاده نموده است.

سایر فرودگاه های چین برای حل مشکل ترافیک هوایی، حداقل 17 هزار پرواز در روز را برنامه ریزی نموده اند که 13.3 درصد بیشتر از سال گذشته است. وانگ یانگ (Wang Yang)، مهندس ارشد وزارت حمل ونقل چین، می گوید:

حدود 790 هزار اتوبوس و 19 هزار قایق برای تردد شهفرایندان در نظر گرفته شده است.

حدود 330 هزار کیلومتر بزرگ راه نیز در چین ساخته و پیشرفته است. ضمن اینکه مدت زمان کوتاهی قبل از آغاز جشنواره بهار، سیستم جمع آوری الکترونیکی عوارض در کلیه جایگاه های اخذ عوارض در مرزهای استانی به اجرا عایدی.

هر زمانی که قصد سفر به این کشور را دارید، می توانید تور مقرون به صرفه چین را به وسیله آژانس های مسافرتی که با ما همکاری دارند، بخرید. ما در خبرنگاران این امکان را فراهم نموده ایم تا بتوانید به راحتی و در کمترین زمان، سفرتان را مقرون به صرفه تر از همه جا برنامه ریزی کنید.

منبع: کجارو / edition.cnn.com
انتشار: 18 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1483

به "تورهای چین: رکورد 3 میلیارد سفر در تعطیلات سال نو چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورهای چین: رکورد 3 میلیارد سفر در تعطیلات سال نو چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید