سفر به پرجمعیت ترین پایتخت صنعتی دنیا؛ توکیو

به گزارش مجله چایی، توکیو شهری شگفت انگیز، مدرن و پایتخت کشور ژاپن است. این شهر در ابتدا یک دهکده ماهیگیری کوچک به نام ادو بود و در قرن 18 میلادی به یکی از بزرگ ترین شهرهای دنیا تبدیل شد. توکیو پس از نیویورک و لندن عنوان بزرگ ترین پایتخت صنعتی دنیا را دارد و پرجمعیت ترین منطقه شهری در دنیا به شمار می رود. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا نگاهی هر چند کوتاه به این شهر زیبای مدرن بیاندازیم.

سفر به پرجمعیت ترین پایتخت صنعتی دنیا؛ توکیو

برای سفر با تور پوکت ارزان همراه ما باشید. هیچ جا بهتر از سواحل زیبای تایلند نمیتواند خستگی را از تن شما بدر کند و تجربه آرامش را به شما بدهد.

در توکیو می توانید از کاخ سلطنتی و فروشگاه صبحگاهی فروش ماهی بازدید کنید یا به تماشای شکوفه های گیلاس بنشینید. با وجود اینکه شهر ارزانی نیست اما تکنولوژی های رخنه نموده در سراسر شهر مجذوب تان خواهد نمود. حقیقت جالب این است که مردم این شهر هنوز در خانه هایشان را قفل نمی نمایند!

انواع هزینه ها در توکیو

خوابگاه

تعداد زیادی خوابگاه در توکیو وجود دارد که به ازای هر شب اقامت مبلغی بین 2000 تا 5000 ین ژاپن از شما طلب می نمایند. ارزان ترین مکان ها برای اقامت در توکیو پاد هتل ها هستند .

هتل

اگر تمایل دارید در اتاق های اختصاصی اقامت داشته باشید باید به ازای هرشب ماندن در اتاقی دونفره هزینه ای بین 7،000 تا 12،000 یِن پرداخت کنید که معمولا شامل وعده صبحانه هم می شود.

متوسط قیمت مواد غذایی

فروشگاه های فروش رامِن، میسو(miso)، سوبا نودل(soba) و دونبوری استال(ظرف غذای ژاپنی) محصولات خود را با محدوده قیمتی بین 250 تا 1،240 یِن ژاپن به فروش می رسانند. اگر تمایل دارید خودتان آشپزی کنید، می توانید اقلام غذایی مورد احتیاج یک هفته تان را با هزینه ای بین 3،700 تا 5،600 یِن تهیه کنید. اغلب رستوران های توکیو به ازای هر وعده غذا حدود 1،850 یِن از شما طلب می نمایند، پس اگر می خواهید در هزینه هایتان به مقدار قابل توجهی صرفه جویی کنید بهتر است خودتان آشپزی کنید. رستوران های لوکس تر هم حدود 4،350 یِن به ازای هر وعده غذا هزینه در بر دارند. ردیف مغازه های سوشی فروشی که همه جا هم وجود دارند هر پُرس غذا را با قیمتی بین 120 تا 620 یِن به فروش می رسانند. در نهایت می توانید یک وعده فست فود را با هزینه 850 ینِی میل کنید.

رامِن نودل

حمل و نقل

شهر توکیو یک سیستم حمل و نقل پیشرفته در سطح دنیای دارد که رفت و آمد مسافران را بسیار راحت نموده است. می توانید یک بلیط قطار روزانه را که در همه نقاط شهر کاربرد دارد، به قیمت 750 یِن خریداری کنید. راه دیگری که در شهر کشت و گذار کنید، استفاده از خطوط اتوبوسرانی است، خوبی اتوبوس ها این است که در نقاط خوبی توقف می نمایند. اگر بلیط را تنها برای اتوبوس تهیه کنید باید هزینه 500 یِنی آن را تقبل کنید، در غیر این صورت می توانید یک بلیط ترکیبی تمام روز اتوبوس و قطار را به ازای 1،600 یِن خریداری کنید.

توصیه هایی برای صرفه جویی در هزینه ها

تاکسی سوار نشوید

از آنجایی که تاکسی ها تنها برای سوار شدن 870 یِن هزینه در بر دارند بهتر است برای جابجایی از سیستم حمل و نقل عمومی بهره ببرید که به طرز قابل توجهی در هزینه هایتان صرفه جویی می نماید.

در فروشگاه های 100 یِنی(1 دلار آمریکا) خرید کنید.

تعداد زیادی فروشگاه 100 یِنی در توکیو وجود دارد که انواع اقلام مورد احتیاج از جمله، غذا، آب، لوازم آرایشی و همچنین لوازم خانگی را به فروش می رسانند.

در 11-7 غذا میل کنید

7-11 یا فامیلی مارت و دیگر مغازه های جمع و جور تعداد زیادی پیش غذا را با قیمت 120 تا 370 یِن به فروش می رسانند که می تواند گزینه خوبی برای یک وعده ناهار ارزان باشد. همچنین سوپرمارکت ها تعداد زیادی از انواع غذا را با قیمت هایی مشابه به مشتریان ارایه می نمایند.

برای اجاره اتاق کار کنید

نکته جالب در ژاپن این است که خوابگاه های این کشور به مشتریانشان اجازه می دهند در عوض اجاره بها برایشان کار نمایند. شما می توانید چند ساعت از صبح را مشغول کار کردن در این خوابگاه ها شوید و هر چند وقت که دوست داشته باشید در اتاق هایشان اقامت داشته باشید(گزینه ای مناسب برای کسانی که قصد مهاجرت به ژاپن را دارند). در خوابگاه زنجیره ای Khao San همواره کاری برای انجام دادن وجود دارد.

مهمان مردم محلی شوید

استفاده از سایتی مثل Couchsurfing این امکان را به شما می دهد تا در کنار مردم بومی بمانید که نه تنها یک مکان رایگان را برایتان فراهم می نماید، بلکه فرصتی بسیار خوب برای تعامل با مردم و آشنا شدن با سبک زندگی آن ها را در اختیارتان می گذارد. قبل از سفر به ژاپن مطمئن شوید از قبل درخواست چنین کاری را داده اید، چرا که سیستم پاسخ دهی در ژاپن همواره خوب نیست.

بهترین تفریحات و سرگرمی ها در ژاپن

بازدید از مجسمه هاچیکو(Hachiko)

مجسمه هاچیکو، پرتره ای در اندازه واقعی از سگی به همین نام است که داستان آن به سال 1925 میلادی برمی شود، زمانی که صاحب سگ، پروفسور شابرو اوئنو فوت کرد و پس از آن هاچیکو چندین سال هر روز در ایستگاه قطار منتظر صاحبش می نشست بلکه از سر کار برشود و با هم به خانه بروند. اما هیچ وقت این اتفاق نیفتاد (فیلمی با همین مضمون به نام Hachi: A Dogs Tale در سال 2009 ساخته شده است). این مجسمه یادبودِ بسیار محبوب، برای مردم ژاپن سمبل وفاداری و از خود گذشتگی است. مجسمه هاچیکو روبروی ایستگاه قطار شیبویا (Shibuya) قرار گرفته است.

بازدید از برج توکیو

برج توکیو شبیه برج ایفل در پاریس طراحی و ساخته شده است، با این تفاوت که از ورژن اروپایی اش بلندتر و به طور عمده از استیل ساخته شده است. می توانید با پرداخت 1،600 یِن از تمام این برج دیدن کنید.

بازدید از باغ های جانور شناسی Ueno

باغ های جانورشناسی که قدیمی ترین باغ وحش در سراسر ژاپن محسوب می شود در پارک Ueno قرار گرفته و ارزش صرف یک روز کامل را دارد. تماشای پانداهای بامزه می تواند برایتان جالب باشد. ورود برای بچه ها رایگان است، اما بزرگتر ها باید متحمل هزینه 600 یِنی شوند.

گشت و گذار در پارک Ueno

پارک Ueno مکانی است عالی برای سپری کردن روز های بیکاری که با درختان شکوفه ی گیلاس پوشیده شده است. بهترین زمان برای بازدید از این پارک فصل شکوفه دادن درختان است، چراکه علاوه بر زیبایی دیدن این شکوفه ها، جشنواره های بزرگی هم در این پارک برگزار می شود. همچنین می توانید غذاهای خوشمزه ای را از فروشندگان دوره گرد خریداری کنید.

بازدید از کاخ سلطنتی (Imperial Palace)

کاخ سلطنتی، خانه امپراطور ژاپن و مکانی شگفت انگیز است که می توانید در تورهای بازدید از آن شرکت و در مورد تاریخ ژاپن و رویداد های کنونی آن اطلاعات کسب کنید. اطراف این کاخ را که ورود به آن رایگان است، پارک و باغ احاطه نموده اند. نگهبانان این کاخ همانند کاخ باکینگهام هر روز تغییر می نمایند.

خرید از بازار ماهی سوکیجی (Tsukiji Fish Market)

از بازار سوکیجی که شهرتی دنیای دارد، بازدید و به تماشای دست فروشانی که مشغول فروش ماهی هستند بنشینید. بیشتر این ماهی ها در نهایت به عنوان سوشی(نوعی غذای ژاپنی) سر از رستوران های سراسر دنیا در می آورند. اگر خریدی هم دارید می توانید ماهی های تازه و خوشمزه ای را خریداری کنید.

تماشای مسابقات سومو

سومو یا کشتی ژاپنی ورزشی است که در ژاپن از محبوبیت زیادی برخوردار است. Kokugikan مشهورترین میدان مسابقات کشتی در ژاپن محسوب می شود که سالانه میزبان سه دوره مسابقات قهرمانی است. بازدید از نزدیکترین مسابقات می تواند کار جالبی باشد . البته یادتان باشد که از قبل برای این کار برنامه ریزی کنید.

بازدید از معبد سنسوجی

معبد سنسوجی، قدیمی ترین معبد توکیو و یکی از زیباترین آنها است. طبق افسانه ها در سال 628 میلادی، دو برادر یک مجسمه Kannon(الهه رحمت و بخشش) را به وسیله ماهیگیری در رودخانه Sumida بدست آوردند، با وجود اینکه آنها مجسمه را دوباره به رودخانه می انداختند اما این شرایط بارها و بارها تکرار می شد. معبد سنسوجی برای یادبود این دو برادر در همان نزدیکی ساخته شد. تکمیل این معبد تا سال 645 میلادی طول کشید.

شهرک الکترونیکیِ Akihabara

در بازار الکترونیک Tsukiji می توانید هر آنچه را که به ذهنتان می رسد و هر چیزی را که در تصورتان نمی گنجد، پیدا کنید. بسیاری از وسایل الکترونیک که قرار است به بازار وارد شوند در این ناحیه به معرض تست و امتحان گذاشته می شوند. مطمئن باشید در این بازار چیز های جذابی در انتظارتان است .

قدم زدن در روپونگی هیلز (Roppongi Hills)

Roppongi Hills مجموعه ای از شگفتی های معماری است که فرصت تماشای بناهای مختلف را به شما هدیه می دهد. این بناها همه توسط معماران برجسته ساخته شده اند. این جشن بصری برای شما هیچ هزینه ای ندارد، تنها کاری که باید انجام دهید این است که به سمت hills بروید.

سوار شدن در suijo-bus

شهر توکیو در کنار رودخانه ای واقع شده است، یکی از راه های سنتی که می توانید به وسیله آن از عرض رودخانه بگذرید سوار شدن در اتوبوس آبی است. این کار جایگزین مناسبی برای مترو است(زمانی که امکانش باشد) چرا که می توانید از منظری متفاوت به شهر نگاه کنید و حتی از میل کردن غذا در رستوران های شناوری به نام yakata-bune لذت ببرید.

استفاده از سنتو (sento)

سنتو نوعی حمام عمومی و سنتی ژاپن است. با وجود اینکه این حمام ها در اصل برای کسانی که فاقد امکانات بودند ساخته شده است، اما مکان مناسبی برای استراحت و کسب آرامش هستند. این حمام ها به صورت جداگانه هستند و قسمت زنانه و مردانه دارند.

سنتوی مدرن

آیا این مطلب برای شما خوانندگان خبرنگاران مفید بوده است؟ لطفا نظرات خود را با ما در میان بگذارید. منبع: placestoseeinyourlifetimeمنبع: کجارو
انتشار: 18 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 120

به "سفر به پرجمعیت ترین پایتخت صنعتی دنیا؛ توکیو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به پرجمعیت ترین پایتخت صنعتی دنیا؛ توکیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید