شمشیرباز تیم ملی: نخستین قهرمانی آسیا را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کسب کردیم

به گزارش مجله چایی، شمشیرباز ارومیه ای تیم ملی گفت: پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی توانستیم برای نخستین بار مدال قهرمانی آسیا را در مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا در کشور تایلند در سال 2011 کسب کنیم.

شمشیرباز تیم ملی: نخستین قهرمانی آسیا را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کسب کردیم

از سفر با تور سریلانکا بهار 99 به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

سکینه نوری در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران در ارومیه، با اشاره به دوران شمشیربازی خود گفت: از سن 12 سالگی این رشته را آغاز نموده ام و تقریباً یک سال بعد از گذشت از آغاز شمشیربازی در اسلحه اپه زیر نظر مربیان خارجی به صورت حرفه ای وارد عرصه مسابقات شدم.

وی اظهار داشت: در مسابقات مختلف کشوری در رده های سنی نوجوانان، جوانان و بزرگ سالان حضور داشته ام و چهار سال متوالی توانستم در مسابقات قهرمانی نوجوانان کشور مدال طلا را از آن خود کردم و در مسابقات قهرمانی جوانان کشور توانستیم مدال طلای تیمی را تکرار کنیم.

شمشیرباز ارومیه ای تیم ملی با اشاره به مهم ترین مقام های خود اضافه نمود: ارزشمندترین مدالی که تا به امروز توانسته ام کسب کنم مربوط مسابقات قهرمانی جوانان و نوجوانان آسیا در کشور تایلند در سال 2011 می گردد و پس از گذشت 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی توانستیم برای نخستین بار مدال قهرمانی آسیا را کسب کنیم و با دست پر به میهنمان بازگردیم.

وی توضیح داد: از دیگر قهرمانی های آسیا می توان به مقام نخست و سوم تیمی در طول سال های 2012 تا 2015 اشاره نمود و در بخش انفرادی نیز در سال 2011 تنها نماینده کشورمان بودم که در مسابقات کاپ برترین های آسیا مدال برنز این رقابت ها را کسب کردم.

نوری اعلام کرد: سال های 2016 و 2017 در مسابقات قهرمانی باشگاه های آسیا در کشور تایلند مقام نخست تیمی را کسب کردیم و در رقابت های انفرادی نیز در صندلی سوم ایستادم.

وی یادآور شد: هفته گذشته نیز مسابقات قهرمانی کشوری که در مجموعه ورزشی شهید کلاه دوز در تهران برگزار گردید در بخش تیمی مدال نقره را کسب کردیم و در بخش انفرادی نیز توانستم مقام سوم را به نام خود ثبت کنم.

شمشیرباز ارومیه ای تیم ملی با اشاره به حمایت مسئولان از رشته ورزشی شمشیربازی گفت: از آقای چمن گلی مدیرکل ورزش و جوانان استان که نهایت کوشش خود را برای حمایت از ورزشکاران به ویژه شمشیربازان به کار می گیرند نهایت قدردانی را دارم و خانم مؤمن نیز توجه ویژه ای به شمشیربازی بانوان دارند.

وی تاکید نمود: در خصوص حمایت ها باید گفت که حمایت های اخیر از بعضی تجهیزات شمشیربازی مانند تیغه های شمشیر، کفش، دستکش و دیگر لوازم مورد احتیاج بیشتر شده است و کوشش ها و پیگیری های آقای نوبخت دبیر هیئت استانی نیز در این میان بسیار قابل ستایش است که با این حمایت ها توانستیم تجهیزات خوبی را برای خود تهیه کنیم.

نوری با اشاره به مشوقان خود در راستای ورزش گفت: خانواده مهم ترین عامل موفقیت و کسب مدال های خوش رنگ توسط من هستند و تمامی این موارد را مدیون خانواده خود و هیئت شمشیربازی آذربایجان غربی به ویژه آقایان نوبخت و اسکندری هستم.

گزارش و ویدئو از یوسف عباسی و علی آقایاری

منبع: تسنیم
انتشار: 19 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 123

به "شمشیرباز تیم ملی: نخستین قهرمانی آسیا را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کسب کردیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمشیرباز تیم ملی: نخستین قهرمانی آسیا را بعد از پیروزی انقلاب اسلامی کسب کردیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید