شهیدی که امید فرمانده گردان بود

به گزارش مجله چایی، بچه هایی که باید برای این کار انتخاب می شدند استثنایی بودند و علی اصغر روی تک تک بچه ها شناخت داشت و انتخاب نیروها برای عملیاتش حرف نداشت.

شهیدی که امید فرمانده گردان بود

به گزارش خبرنگاران، جعفر طهماسبی از جمله پیشکسوتان تخریب چی لشکر 10 سیدااشهدا(ع) است. او در خاطره ای درباره شهید علی اصغر صادقیان روایت می نماید: علی اصغر بارها می گفت: یه تخریبچی باید مثل یه درخت پر ثمر باشه که هرچی بارش بیشتر میشه افتاده و متواضع تر میشه. شهید صادقیان خودش اینگونه بود. در گردان تخریب لشکر10 علی اصغر برای خودش استوانه ای بود.

معمولا در عملیات ها در نقش معاون گردان ظاهر می شد. فرماندهان تخریب لشکر10 مثل شهید حاج عبدالله و شهید حاج سید محمد به توانمندی او ایمان داشتند. روزهای سخت پاتک های دشمن در عملیات والفجر8 در شهر فاو شهید علی اصغر فرمانده تخریبچی در خط بود. آنجا فقط انفجار در راستا پاتک دشمن و مین گذاری چاره کار بود و این هم به آسانی انجام نمی شد.

بچه هایی که باید برای این کار انتخاب می شدند استثنایی بودند و علی اصغر روی تک تک بچه ها شناخت داشت و انتخاب نیروها برای عملیاتش حرف نداشت. عملیات کربلای 4 و 5 و 8 مسئولیت محور تخریب را در خط مقدم و قرارگاه لشکر10 داشت. تا اینکه به عملیات کربلای8 رسید. کار عملیات در غرب کانال ماهی سخت و پیچیده بود.

فاصله با دشمن خیلی کم بود و خط درگیری هم شلوغ بود. دشمن با آتش پرحجم و میدان های مین ایضایی سعی نموده بود حرکت رزمندگان رو در عملیات کُند کنه. برنامه ریزی برای عبور از زمین مسلح به مین و موانع وسیع دشمن در محور عملیاتی لشکر10 با شهید علی اصغر صادقیان به عنوان معاون تخریب لشکر10 بود.

روز 18 فروردین 66 بود که بچه های در خط با دشمن درگیر بودند و علی اصغر بین خط و قرارگاه در رفت و آمد بود. تا اینکه شب فرا رسید. دشمن تمام امکانات رزهی اش را پای کار آورده بود که همان شب پاتک کند و بچه ها را عقب بزند. برای همین فرماندهان برای مقابله با دشمن به خط مقدم فراخوانده شدند.

شهید سید محمد زینال حسینی فرمانده تخریب لشکر 10 و شهید علی اصغر صادقیان و یک تعداد از بچه های تخریب هم راهی خط شدند که در راستا رسیدن به خط با گلوله خمپاره شهید علی اصغر صادقیان آسمانی شد. شهید حاج سید محمد زینال حسینی بالای پیکر مطهر شهید علی اصغر صادقیان دو دستی بر سر می کوبید و می فت: خدایا امیدم رفت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 1 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 412

به "شهیدی که امید فرمانده گردان بود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهیدی که امید فرمانده گردان بود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید