تور چین: شگفتی های دره جیوژایگو؛ چین

به گزارش مجله چایی، چین کشوری پهناور با جاذبه های شگفت انگیز بسیار است. با خبرنگاران همراه شوید تا با دره زیبا وشگفت انگیز جیوژایگو آشنا شوید.

تور چین: شگفتی های دره جیوژایگو؛ چین

با ما همراه باشید و با تور چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

دره جیوژایگو (Jiuzhaigou)، واقع در کوهپایه کوه پوشیده از برف مینشان (Minshan)، در شمال استان سیچوآن (Sichuan) چین، محلی با زیبایی استثنایی است. جیوژایگو، یک اندوخته طبیعی و یک پارک ملی، به خاطر کوهستان های بلند ناهموار، جنگل های مخروطی، دریاچه های آبی، سبز و فیروزه ای رنگ، آبشارها، ایوان های آهکی، غارها و دیگر ویژگی های مجذوب نماینده شناخته می گردد.

جادوی جیوژایگو در آب قرار گرفته است؛ دریاچه ها و آبشارهایی در ارتفاع. بیش از یکصد دریاچه در این دره وجود دارد با آبی چنان شفاف که کف آن حتی در ارتفاعات بالا قابل رویت است. دریاچه ها بعلاوه بسته به عمق، رسوبات و محیطشان و همین طور بر اساس فصل و زمان روز، رنگ متفاوتی پیدا می نمایند. مردم محلی تبت به آن ها، به زبان چینی، هیزی (Haizi) می گویند که به معنای پسر دریا ست.

مشهورترین دریاچه جیوژایگو دریاچه پنج گل (Five Flower Lake) است که به نام دریاچه ووهوآ (Wuhua) نیز شناخته می گردد. دریاچه ای کم عمق و چند رنگ که کف آن با تنه افتاده درختان قدیمی پوشیده می گردد.

دریاچه پنج گل

دریاچه پاندا (Panda Lake) به این علت به این نام است که پاندا های بزرگ برای نوشیدن آب به این دریاچه می آمدند، اگرچه برای سال ها هیچ چشم انداز ای از آنجا وجود نداشت. این دریاچه با سقوطی 78 متری در سه مرحله به درون آبشار های چند جریانی و چند سطحی پاندا تخلیه می گردد.

دریاچه پاندا

دریاچه آینه (Mirror Lake) یک دریاچه آرام است که در زمانی که آب آن ساکن باشد، بازتاب های زیبایی از محیط اطراف را پخش می نماید.

دریاچه آیینه

گودال مروارید (Pearl Shoal) یک منطقه عریض و با شیبی ملایم از رسوب آهکی فعال توفا (tufa) است که در لایه نازکی از جریان آب پوشیده شده است. این جریان به درون آبشارهای معروف مروارید تخلیه می گردد.

گودال مروارید

تالاب پنج رنگ (Five-Color Pond) یکی از کوچک ترین دریاچه ها در جیوژایگو است. علی رغم ابعاد و عمق بسیار کم آن، دارای منظره ها رنگارنگ زیر آب با یکی از درخشان ترین و شفاف ترین آب های موجود در منطقه است.

تالاب پنج رنگ

آبشارهای نوریلنگ (Nuorilang Falls) بر اساس گزارشات، عریض ترین آبشار مرتفع در چین و عریض ترین آبشار در دنیا است که قسمت فوقانی آن از جنس تراورتن (travertine) استد. عرض آبشارها 320 متر است.

آبشارهای نوریلنگ

دریاچه رید (Reed Lake) با نیزار و یک نهر فیروزه ای زلال، به نام جید ریبان (Jade Ribbon)، که از میان آن به صورت زیگزاگی حرکت می نماید، پوشیده می گردد. تضاد به وجود آمده در فصل پاییز و در زمانی که نی ها به رنگ زرد طلایی در می آیند، به طور ویژه ای قابل توجه است.

دریاچه رید
منبع: کجارو / amusingplanet.com
انتشار: 21 بهمن 1400 بروزرسانی: 21 بهمن 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1402

به "تور چین: شگفتی های دره جیوژایگو؛ چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور چین: شگفتی های دره جیوژایگو؛ چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید