صف نشینی عرضه های اولیه در تالار شیشه ای

به گزارش مجله چایی، خبرنگاران : اولین گزینه محتمل عرضه های اولیه برای هفته اول شهریورماه نماد غکورش است.صندوق دارا دوم نیز قرار است در روز چهارشنبه پذیرش آن انجام گردد که حداکثر به 5 میلیون تومان نقدینگی احتیاج دارد.

صف نشینی عرضه های اولیه در تالار شیشه ای

به گزارش خبرنگاران به نقل از دنیای اقتصاد، چهارشنبه هفته ای که گذشت، قرار بود سهام شرکت صنایع غذایی کورش با نماد غکورش در بورس عرضه گردد که در نهایت به دلیل آنچه شرایط بازار خوانده شد، لغو شد. در نتیجه تنها عرضه اولیه ای که هفته گذشته ارائه شد، گدنا بود که در آن5 میلیون و 334 هزار و 286 نفر مشارکت داشتند و نتوانست رکورد مشارکت را بشکند.

حالا خبر رسیده است که شرکت توسعه عمران امید در بخش املاک و مستغلات در فرابورس درج نماد شده و قرار است 99/ 15 درصد از سهام خود را وارد بورس کند. همچنین شرکت تامین سرمایه تمدن که در زمینه ارائه خدمات تامین مالی، خدمات مشاوره مالی و خدمات مدیریت دارایی ها فعالیت دارد، در نظر دارد 25 درصد از سهام خود را در بورس عرضه کند. این دو شرکت از جمله شرکت هایی هستند که احتمال عرضه آنها در هفته های آینده زیاد است.

سهام اوپال پارسیان سنگان که متعلق به سازمان ایمیدرو است هم گویا تا سرانجام شهریور یا اوایل مهر عرضه اولیه گردد. اما لیست عرضه های اولیه همین جا تمام نمی گردد. شرکت سپید ماکیان، شرکت های پتروشیمی بوعلی سینا، لیزینگ کارآفرین و اپال کانی پارس هم از دیگر شرکت هایی هستند که در ماه های آینده عرضه می شوند و اینطور که از شواهد بر می آید نیم سال آینده پر است از عرضه های اولیه. چرا که به گفته مدیر پذیرش بورس مراحل پذیرش 42 شرکت در حال اجرا است. البته او تاکید نموده است که طبق برنامه ریزی صورت گرفته کوشش می گردد هر هفته یک عرضه اولیه در بورس ارائه گردد.

با وجود اینکه مسوولان دولتی از عرضه های اولیه استقبال و اعلام می نمایند که عرضه های دولتی سودآور در بورس ادامه دارد و مانند وزیر امور مالی و دارایی از اما و اگر پا را فراتر می گذارند و به طور رسمی اعلام می نمایند که 7 شرکت وابسته به وزارت صنعت تا سرانجام آذر و 50 شرکت بخش خصوصی در نیمه دوم سال جاری در بورس عرضه خواهند شد، اما سهامداران خیلی چراغ سبزی به این وعده ها نشان نمی دهند. تا چند هفته گذشته سهامداران به یکدیگر توصیه می کردند که عرضه های اولیه را بخرند و از ورود شرکت های دولتی به بورس استقبال می کردند اما حالا کار به جایی رسیده است که عرضه های اولیه توسط کاربران در فضای مجازی غیر جذاب خوانده می شوند.

به قول هاشم ذوالفقاری، تحلیلگر بازار سرمایه: این عرضه ها فقط تابلوی سبزی برای عکس یادگاری است. حتی شاهین احمدی، فعال بازار سرمایه هم می گوید که در بازار صعودی، عرضه های اولیه به عمق بخشی و طراوت بازار یاری می نمایند، البته همزمان باعث خروج نقدینگی هم می شوند. اما در بازار نزولی، عرضه اولیه اصلاح را تشدید می کند. در شرایط فعلی اگر نقدینگی به بازار تزریق نمی گردد، حداقل باید مانع از خروج آن شد.

اما با وجود این واکنش ها هستند افرادی که منتظر صندوق دارا دوم هستند. صندوقی که قرار است در روز چهارشنبه پذیرش آن انجام گردد که حداکثر به 5 میلیون تومان نقدینگی احتیاج دارد.

درباره پیش بینی این هفته عرضه های اولیه برگردیم به آغاز این ستون که اولین گزینه محتمل عرضه های اولیه برای هفته اول شهریورماه نماد غکورش است. غیر از این نماد و دو شرکتی که از آنها نام بردیم، می توانیم از شرکت برق و انرژی پیوند گستر پارس نام ببریم که جزو شرکت های بنیاد مستضعفان است. البته بنیاد اعلام نموده است که می خواهد 9 درصد از سهامش در بانک سینا را هم در بورس عرضه کند. حالا باید دید قرعه به کدام یک از دارایی های بنیاد برای عرضه در بورس می افتد.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 18 مهر 1399 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 626

به "صف نشینی عرضه های اولیه در تالار شیشه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صف نشینی عرضه های اولیه در تالار شیشه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید