طرح فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی جوان در صنعت جان می گیرد

به گزارش مجله چایی، مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم گفت: تقاضای اساتید و اعضای هیات علمی برای فرصت مطالعاتی در صنعت، در ترم دوم تحصیلی یا ترم تابستان سال آینده افزایش می یابد.

طرح فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی جوان در صنعت جان می گیرد

ولی اله سیف مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در گفت وگو با خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، درباره فرصت مطالعاتی 6 ماهه اعضای هیات علمی در صنعت، گفت: سال جاری که سال نخست اجرای طرح فرصت مطالعاتی اساتید و اعضای هیات علمی جوان در صنعت، دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها بود، درخواست زیادی از صنایع و دستگاه های اجرایی برای حضور اساتید و اعضای هیات علمی در این مکان ها دریافت نموده ایم.

سیف اضافه نمود: بسیاری از شرکت های خصوصی و دولتی در حوزه های فنی و مهندسی و در حوزه های علوم انسانی و هنر از دانشگاه ها تقاضای استاد نموده اند و دانشگاه ها این تقاضاها را دریافت نموده و آنالیز نموده اند.

وی درباره ارزیابی این طرح از ابتدا تاکنون، گفت: در سال اول اجرای طرح، تا دانشگاه ها بخواهند از طرح آگاه شوند سال تحصیلی شروع شد و با این حال حدود 20 تا 30 استاد و عضو هیات علمی از این فرصت ها استفاده کردند و به فرصت مطالعاتی در صنعت و دستگاه ها رفتند.

مدیرکل دفتر ارتباط با صنعت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اضافه نمود: سایر اساتید و اعضای هیات علمی احتمالا در ترم دوم تحصیلی سال جاری یا ترم تابستان سال آینده بتوانند از این فرصت استفاده نمایند.

فرصت مطالعاتی پاره وقت هم امکان پذیر است

سیف یادآور شد: البته طرح تعریف شده فرصت مطالعاتی اساتید و اعضای هیات علمی در صنعت، دستگاه های اجرایی و وزارتخانه ها، مدل پاره وقت هم دارد و ممکن است که اساتید بتوانند در طول ترم، یک یا دو روز را در محل مورد نظر در قالب فرصت مطالعاتی حضور پیدا نمایند و به دستگاه های تقاضا دهنده یاری دهند و باقی فرصت را هم در دانشگاه حضور پیدا نمایند.

وی توضیح داد: معتقدیم فرصت مطالعاتی 6 ماهه اعضای هیات علمی در صنعت در حال پیشرفت است و منتظر هستیم که آمار جدیدی در این باره احصاء گردد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 6 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 92

به "طرح فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی جوان در صنعت جان می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرح فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی جوان در صنعت جان می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید