طرز تهیه گراتن عدس

به گزارش مجله چایی، گراتن عدس که از غذاهای فست فودی اما بسیار سالم محسوب میشه که اغلب از سبزیجات مفید در این غذا استفاده شده است .طعم بسیار عالی داره و به ویژه برای پنیر دوست ها که می تونن پنیر غذا رو بیشتر بریزند.

طرز تهیه گراتن عدس

به گزارش مجله چایی طرز تهیه گراتن عدس

موادلازم:

عدس پخته:2پیمانه

پیاز:1عدد

سیر خورد شده:2حبه

رب گوجه:1قاشق غذا خوری

گوجه فرنگی:4 عدد

لیمو ترش :1عدد

نمک و فلفل و ادویه به دلخواه

جعفری خورد شده :20شاخه

سیب زمینی:2عدد

پنیر پارمزان:3قاشق غذا خوری

پنیر پیتزا:4قاشق غذا خوری

پودر سوخاری:3قاشق غذاخوری

دستور پخت:

سیر و پیاز خورد شده را سرخ میکنیم،گوجه خورد شده را بهش اضافه میکنیم

بعد از اینکه کمی پخت رب گوجه و عدس پخته و آبلیمو را اضافه میکنیم،ادویه ها رو به اندازه اضافه میکنیم.

وقتی آب گوجه فرنگی جمع شد جعفری خورد شده را اضافه میکنیم و از روی حرارت برمی داریم و داخل ظرفی که مناسب فر باشدمیریزیم.

سیب زمینی ها رو ورقه نموده و کمی سرخ میکنیم اگر میخواهید که سالم تر باشد

حدود هشت دقیقه در آب بپزید.

بعد سیب زمینی ها را روی موادمیچینیم.پنیر ها رو در یک ظرف با پودر سوخاری قاطی میکنیم و روی مواد میریزیم ودر فر با دمای 180 قرار میدهیم تا رویش طلایی و برشته گردد.نوش جان

بیشتر بخوانید: طرز تهیه غذای ساده و آسان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 14 دی 1399 بروزرسانی: 14 دی 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 809

به "طرز تهیه گراتن عدس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه گراتن عدس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید