عراق: در مبارزه علیه تروریسم کنار جامعه جهانی هستیم

به گزارش مجله چایی، وزارت خارجه عراق در بیانیه ای ضمن محکوم کردن حمله تروریستی در وین پایتخت اتریش اظهار داشت که این کشور در کنار جامعه بین المللی برای مبارزه با تروریسم است.

عراق: در مبارزه علیه تروریسم کنار جامعه جهانی هستیم

احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه ای بیان کرد: عراق حادثه تروریستی اخیر در شهر وین پایتخت اتریش را که به کشته و زخمی شدن چند نفر انجامید، محکوم می نماید.

این بیانیه اضافه کرد: موضع عراق در رد تروریسم در هر شکل و صورت آن و ایستادن در کنار جامعه بین المللی در مقابله با تروریسم است.

سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه خود همچنین بر حمایت این کشور از همه کوشش ها برای از بین بردن افراط گرایی و خشونت تاکید نمود.

عصر روز دوشنبه چند مهاجم مسلح به 6 مکان مختلف در مرکز وین حمله کردند که بر اثر جراحات ناشی از آن تا کنون دو زن و دو مرد جان باخته اند. به گفته وزیر کشور اتریش 15 نفر دیگر زخمی شده اند که تعدادی از آنها هنوز در معرض خطر مرگ قرار دارند.

همچنین یکی از مهاجمین توسط مأموران پلیس به ضرب گلوله کشته شده است. به گفته کارل نهامر وزیر کشور این فرد یکی از حامیان داعش بوده و سابقه کیفری در این زمینه داشته است. این جوان 20 ساله در آوریل سال گذشته به دلیل کوشش برای سفر به سوریه به 22 ماه زندان محکوم و در ابتدای ماه دسامبر، زودتر از موعد از زندان آزاد شده است.

گروه تروریستی داعش سه شنبه شب بدون ارائه سند و جزئیات بیشتر مسئولیت حمله تروریستی به وین را بر عهده گرفت. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 754

به "عراق: در مبارزه علیه تروریسم کنار جامعه جهانی هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عراق: در مبارزه علیه تروریسم کنار جامعه جهانی هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید