کرونا در اروپا، از شکسته شدن رکورد مبتلایان روزانه در آلمان تا کریسمسی با محدودیتهای سختگیرانه

به گزارش مجله چایی، جدیدترین اخبار کرونایی حاکی از آن است که بسیاری کشورهای اروپایی در دوران کریسمس سختگیرانه ترین محدودیت ها را برای مهار کرونا تجربه می نمایند و انستیتو رابرت کخ آلمان هم رکورد جدیدی را در آمار مبتلایان روزانه ثبت نموده است.

کرونا در اروپا، از شکسته شدن رکورد مبتلایان روزانه در آلمان تا کریسمسی با محدودیتهای سختگیرانه

با ما سفر کنید و با مسافرت به اروپا از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، موج دوم کرونا در آستانه کریسمس با سرعت بالا در اروپا جولان داده و کام شهفرایندان و مقامات اروپایی را تلخ نموده است.

احتمال آغاز واکسیناسیون در آلمان از 27 دسامبر

جدیدترین اخبارکرونایی از اروپا حاکی از آن است که ینز اشپاهن، وزیر بهداشت آلمان دستورالعمل ها و اولویت بندی ها برای تزریق واکسن به شهفرایندان را اعلام نموده و تاکید نمود که اول از آن هایی حمایت به عمل می آید که بیشتر ضرورت دارد.

وی از آغاز احتمالی واکسیناسیون در کشورش در تاریخ 27 دسامبر از خانه های سالمندان و تزریق واکسن به افراد بالای 80 سال خبر داده و گفت: ازهر دو مرگ کرونایی یکی بالای 80 سال سن دارد. حمایت از ضعیف ترین ها اولین هدف کمپین واکسیناسیون ما است. این فرایند حدود یک یا دو ماه طول می کشد. بعد از این مرحله واکسیناسیون گسترده تر می گردد.

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل هم در سخنانی در مجلس آلمان تقسیم عادلانه واکسن کرونا را درخواست نموده است.

ظهور علائم بیماری کرونا در ماکرون

دفتر رئیس جمهوری فرانسه هم روز آدینه خاطرنشان کرد که امانوئل ماکرون که روز گذشته تست کرونایش مثبت شده علائم بیماری اش ظهور نموده و از تب، سرفه وخستگی رنج می برد.

تشدید محدودیت ها در سوئیس

دولت سوئیس هم به دلیل شمار بالای مبتلایان به کرونا بعضی محدودیت های سخت از جمله تعطیلی مهمان پذیرها تا 22 ژانویه را در دستور کار قرار می دهد.

لغو مراسم سال نوی میلادی در کاخ ریاست جمهوری آلمان

فرانک والتر اشتاین مایر، رئیس جمهور آلمان هم با توجه به شیوع گسترده کرونا پذیرایی و ضیافت سال نوی میلادی را به شکل کلاسیک در مقر ریاست جمهوری در کاخ بلویو برگزار نخواهد کرد.

دفتر ریاست جمهوری آلمان به دنبال جایگزین مناسبی برای این مراسم است و می خواهد با توجه به شرایط کرونا این مراسم را به صورت محدودتر برگزار کند.

شکسته شدن رکورد مبتلایان روزانه در آلمان

انستیتو رابرت کخ آلمان هم صبح امروز از رکورد جدید در آمار مبتلایان روزانه به کرونا در این کشور خبر داده و خاطرنشان کرد که در عرض 24ساعت در این کشور 33777 نفر به کرونا مبتلا شده اند که از زمان شیوع بحران کرونا بی سابقه بوده است. در این مدت 813 نفر دیگر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

اتحادیه پلیس آلمان هم از رفتارهای تهاجمی تر مخالفان محدودیت های کرونایی شکایت نموده است.

به دلیل به وجود آمدن کمبودها و تنگناهایی در کلینیک های براندنبورگ آلمان در روز آدینه بعضی بیماران کرونایی از این شهر آلمان برای درمان به برلین منتقل شدند. وزیر بهداشت براندنبورگ آلمان به دلیل فشار بالا بر بیمارستان ها از برلین تقاضای یاری نموده بود.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

ایالت زاکسن هم شرایط خوبی ندارد و در روزهای آینده فرایند انتقال بیماران کرونایی از این ایالات به ایالت های همسایه انجام خواهد شد.

دولت آلمان هم می خواهد قواعد جدیدی برای سفر از مناطق قرمز کرونایی را در دستور کار قرار دهد.

احتمال قرنطینه سراسری در انگلیس بعد از کریسمس

نیک گیب وزیر مدارس انگلیس روز آدینه گفت: نمی توان احتمال قرنطینه سراسری کشور پس از کریسمس را رد کرد.

وی در مصاحبه با شبکه اسکای نیوز در پاسخ به سئوالی درباره قرنطینه سراسری انگلیس، تاکید نمود: هیچ احتمالی را نمی توان رد کرد چرا که ما هنوز در حال مقابله با این بحران هستیم و ما باید همچنان بر روی محدودیت ها تمرکز کنیم.

اعمال قرنطینه 6 هفته ای در ایرلند شمالی

در ایرلند شمالی هم از 26 دسامبر به مدت 6 هفته قرنطینه سراسری برای مهار کرونا اعمال می گردد. معاون نخست وزیر ایراند شمالی از فشار بالا بر بیمارستان های این منطقه خبر داده است.

تشدید محدودیت ها در پرتغال

پرتغال هم تشدید محدودیت ها برای مهار کرونا را در روزهای پایانی سال در دستور کار قرار داده است. نخست وزیر این کشور بعد از دیدار با وزرای خود خاطرنشان کرد که در شب سال نو از ساعت 11 منع رفت و آمدهای شبانه در کشور برقرار خواهد شد. همچنین در سه روز ابتدایی سال جدید هم محدودیت هایی در نظر گرفته شده است.

آژانس دارویی اروپا (EMA) هم اعلام نموده که در 6 ژانویه درباره تایید واکسن کرونای شرکت مدرنای آمریکا تصمیم گیری می نماید. به این ترتیب تصمیم گیری در این باره حدود یک هفته زودتر انجام می گردد.

تشدید محدودیت ها در لتونی و لهستان

دولت لتونی هم محدودیت های کرونایی برای مهار این بیماری را تشدید می نماید. این محدودیت های سحتگیرانه از 19 دسامبر تا 11 ژانویه در این کشور اعمال خواهد شد.

لهستان هم برای مهار کرونا تشدید محدودیت ها را به مدت چند روز دستور کار قرار می دهد. این محدودیت ها برای 28 دسامبر تا 17 ژانویه در این کشور اعمال می گردد.

اتریش در آستانه اعمال قرنطینه سوم

اتریش هم قرنطینه سوم برای دوران بعد از کریسمس و از 18 ژانویه را مد نظر قرار داده است.

ثبت بالاترین رکورد مبتلای روزانه در سوئد

کشور سوئد هم با 8881 مبتلا به کرونا در 24 ساعت رکورد جدیدی را در این راستا ثبت نموده است.

جدیدترین آمار کرونایی در کشورهای مهم اروپایی

آمارهای رسمی نشان می دهد در فرانسه در عرض 24 ساعت منتهی به روز آدینه 258 نفر در اثر ابتلا به کرونا جان داده اند. تعداد مرگ های کرونایی روزانه در انگلیس هم 532 مورد و در ایتالیا هم 683 نفر ثبت شده است.

در اسپانیا هم در عرض 24 ساعت 181 نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در فرانسه تا به حال 2427316 نفر به کرونا مبتلا شده و 59619 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 1948660 نفر به کرونا مبتلا شده و 66052 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

در ایتالیا هم تا به حال 1906377 نفر به کرونا مبتلا شده و 67220 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در اسپانیا هم تا به حال 1805633 نفر به کرونا مبتلا شده و 48777 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در آلمان هم تا به حال 1438438 نفر به کرونا مبتلا شده و 25165 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

انتای پیغام،

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 1 بهمن 1399 بروزرسانی: 1 بهمن 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 831

به "کرونا در اروپا، از شکسته شدن رکورد مبتلایان روزانه در آلمان تا کریسمسی با محدودیتهای سختگیرانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از شکسته شدن رکورد مبتلایان روزانه در آلمان تا کریسمسی با محدودیتهای سختگیرانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید