(عکس) عجایب یک پرونده فوتبالی

به گزارش مجله چایی، بیش از 2 سال است که از موضوع پرونده شکایت باشگاه ذوب آهن از رضا شکاری و باشگاه روبین کازان روسیه می گذرد. در این مدت باشگاه ذوب آهن با پیگیری های سعید آذری به عنوان مدیرعامل قبلی توانست بابت دریافت حق رشد بازیکن جوان خود در فیفا باشگاه روسی را محکوم به پرداخت 105 هزار یورو کند. فیفا برای موضوع فسخ غیرقانونی قرارداد و حق ترانسفر هم با قبول ادعای باشگاه ذوب آهن پیشنهاد داد این پرونده در این بخش ها در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) پیش برود.

(عکس) عجایب یک پرونده فوتبالی

بعد از گذشت چند ماه از این موضوع نامه ای از CAS به باشگاه ذوب آهن ارسال شده که در آن اعلام شده به طرفین اطلاع داده می گردد طبق ماده R57 قانون CAS دستگاه تصمیم گرفته است جلسه های دادرسی در لوزان را برگزار کند. این پنل برای جلسه رسیدگی در 14 اکتبر 2020 قابل دسترس خواهد بود. از طرفین دعوت شده تا 29 ژوئن 2020 به دفتر دادگاه CAS خبر دهند که آیا در این تاریخ در دسترس خواهند بود یا خیر. در صورت عدم اعتراض طرفین در مهلت مقرر ، این تاریخ توسط پنل تأیید می گردد. در صورت اعتراض طرفین به تاریخ مشخص شده، از آنها خواسته می گردد دلایل غیرقابل دسترس بودن خود را ارائه دهند. با توجه به شیوع بیماری covid-19، به طرفین توصیه می گردد که هیئت این حق را برای خود محفوظ می دارد که هر زمان خواستند جلسات جلسه را توسط کنفرانس ویدئویی در صورت لزوم برگزار نمایند.

در ایمیل دیگری به باشگاه از رضا جاودانی، روزبه وثوق احمدی، سعید آذری، امیر سعادتی، اردم اکسیمسک، احمدرضا فقیهی و کوربان بردیف نیز خواسته شده به عنوان شاهد در این جلسه دادگاه حضور پیدا نمایند. این اسامی افرادی است که تا به امروز در پفراینده شکاری در فیفا نقش مشخص نماینده ای داشته اند و سعید آذری برای دریافت 105 هزار یورو و حکم فیفا از آنها بهره برده و حالا CAS نیز برای کسب اطلاعات بیشتر برای آنالیز شکایت جدید ذوب به نظر آنها احتیاج دارد. در خاتمه یادآوری شده که به دلیل جلوگیری از مشکل در دریافت ویزا، جلسات به صورت ویدئو کنفرانس برگزار خواهد شد.

باشگاه ذوب آهن باید بعد از استعلام رسمی از این افراد، آمادگی حضور آنها را به CAC اعلام می کرد اما طبق اطلاع خبرنگار تسنیم در حالی که برای پاسخ به نامه های CAS فقط تا 29 ژوئن (9 تیرماه) مهلت وجود داشته ولی باشگاه ذوب آهن با هیچ یک از افراد ایرانی حاضر در لیست بابت ایجاد هماهنگی، این ایمیل را ارسال ننموده است و تنها گفته شده به یک نفر از این افراد فقط پیغام داده و ایمیل را ارسال ننموده است.

احمد جمشیدی سخنگوی باشگاه ذوب آهن در مصاحبه ای که در تاریخ 7 تیر ماه با تسنیم داشت اظهار داشت درباره پفراینده شکاری هنوز هیچ اتفاقی رخ نداده و ایمیلی در این خصوص به دست ما نرسیده است. آن هم در حالی که در تاریخ انجام مصاحبه چند روزی بود که از ارسال نامه فوق به باشگاه ذوب آهن می گذشت!

باشگاه ذوب آهن که این روزها درگیر عدم بازگشت رادولوویچ به ایران، انتخاب سرمربی جدید و دیگر مسائل بوده، در خوشبینانه ترین حالت شکایتش از رضا شکاری و باشگاه روبین کازان در CAS را با وجود کوشش های دو ساله فراموش نموده اما به نظر مسئله چیز دیگری باشد و باید دید دلیل پنهان کاری و عدم اطلاع رسانی در فرایند این پفراینده چه بوده است. حال با این اوصاف سوال این است که آیا مدیران کنونی ذوب آهن که برای برگزاری جلسه دادگاه عالی ورزش در تاریخ 14 اکتبر هماهنگی با شاهدان و افراد آگاه نداشته اند، به تنهایی می توانند از پس دفاع از حق و حقوق ذوب آهن و فوتبال ایران برآیند؟

منبع: فرارو
انتشار: 7 شهریور 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 542

به "(عکس) عجایب یک پرونده فوتبالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "(عکس) عجایب یک پرونده فوتبالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید