فاصله قیمتی 20 میلیون تومانی خانه های پایتخت

به گزارش مجله چایی، خبرنگاران: در زمستان گذشته گران ترین آپارتمان مسکونی در منطقه 2، متری 21 میلیون تومان به فروش رسید و این درحالی است که در تابستان سال جاری در منطقه یک هر واحد متری 25 میلیون تومان به فروش رسید.

فاصله قیمتی 20 میلیون تومانی خانه های پایتخت

جهت دریافت خدمات طراحی و اجرای فضای سبز با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان ارائه دهنده بهترین خدمات طراحی و اجرای محوطه سازی و حیاط سازی می‌باشد.

به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرنگاران،اختلاف قیمت گران ترین و ارزان ترین هر مترمربع واحد مسکونی در تهران به 20 میلیون تومان رسید.

بر اساس این گزارش، آنالیز تغییرات قیمتی در معاملات زمین و مسکن پایتخت در زمستان 92 نشان می دهد این فصل هرچند اوضاع خرید و فروش بهتر از پاییز بود اما نسبت به زمستان سال 91 تعداد معاملات املاک 24 درصد کاهش داشته است.

بر اساس این آمار، در زمستان گذشته گران ترین آپارتمان مسکونی در منطقه 2، متری 21 میلیون تومان به فروش رسید و این درحالی است که در تابستان سال جاری در منطقه یک هر واحد متری 25 میلیون تومان به فروش رسید.

اما وقتی به آمار سال گذشته نگاه می کنیم، ارزان ترین واحد مسکونی در سال گذشته متری 700 هزار تومان در منطقه 12 معامله شد، در حالی که سال جاری در منطقه 6 واحد 310 متری، در هر متر مربع 14 میلیون و 660 هزار تومان خریداری شد.

لازم به ذکر است، این فاصله قیمتی در مورد زمین و یا خانه های کلنگی کمتر است.

براساس این گزارش، در زمستان 92 ارزان ترین ملک کلنگی معامله شده در منطقه 19، یک میلیون تومان و گران ترین در منطقه 1 تهران، 19 میلیون تومان معامله شد و بیشترین معاملات زمین در منطقه 1 صورت گرفت.

بعلاوه، جزئیات دو واحد گران قیمت در بازار مسکن مرکز و شمال تهران در سال جاری به این توضیح است:

در خیابان آقا بزرگی واقع در خیابان فرشته یک واحد مسکونی نو ساز به متراژ 350 متر مربع، با قیمت متری 25 میلیون تومان به بازار فروش عرضه شده است.

لازم به ذکر است، اگرچه این واحد مسکونی از کلیه امکانات رفاهی و تفریحی برخوردار است اما قیمت واقعی هر متر مربع واحد مشابه بین 11 میلیون تا 18 میلیون تومان مشخص می گردد.

از طرف دیگر یک واحد مسکونی 310 متری در خیابان ابن سینا واقع در خیابان یوسف آباد متری 14 میلیون و 660 هزار تومان از سوی مالک قیمت گذاری شده است.

واحد مذکور 30 سال ساخت است، به همین خاطر فروشنده اعلام نموده که 133 متر مربع قدرالسهم زمین این واحد مسکونی است و این قیمت پیشنهادی فروش مربوط به قیمت زمین آن است.

با این حال، کارشناسان ارزشیابی قیمت واحدهای مسکونی در خیابان یوسف آباد اظهار می نمایند: قیمت واقعی فروش هر متر مربع چنین واحدی بین 5 میلیون و 970 هزار تا 7 میلیون و 400 هزار تومان است، در حالی که قیمت پیشنهادی فروش به نقل از مالک 14 میلیون و 660 هزار تومان عنوان شده است!

قیمت پیشنهادی مالک دو برابر و حتی بیشتر از قیمت حقیقی مشخص شده است و این موضوع نشان دهنده بی توجهی بعضی از فروشنده ها به بازار مسکن است.

منبع:باشگاه خبرنگاران

خبرنگاران: انتشار مطالب خبری و تحلیلی رسانه های داخلی و خارجی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای بازنشر می گردد.

منبع: تسنیم
انتشار: 19 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 204

به "فاصله قیمتی 20 میلیون تومانی خانه های پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فاصله قیمتی 20 میلیون تومانی خانه های پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید