قطار اهواز تهران از چه ایستگاه هایی عبور می نماید؟

به گزارش مجله چایی، اهواز از اولین شهرهای ایران است که خطوط ریلی در آن ساخته شد، در نتیجه بدیهی است که سفر با قطار از اهواز به شهرهای مختلف ایران امکان پذیر باشد.

قطار اهواز تهران از چه ایستگاه هایی عبور می نماید؟

به علت موقعیت مهم شهر اهواز از نظر نفت خیزبودن، مسیر تهران اهواز یکی از پرترددترین مسیرهای منتهی به این شهر است. برای سفر از اهواز به مرکز، کافیست بلیط قطار اهواز تهران را تهیه و با کوله باری پر از محبت مردم خونگرم اهواز، به تهران سفر کنید.

مسیر قطار اهواز تهران

از آن جایی که مسیر سفر از اهواز به تهران مسیری طولانی است، اگر بلیط قطار اهواز تهران تهیه نموده باشید احتمالا کنجکاو هستید که درباره مسیر سفرتان بیشتر بدانید. این مسیر 781 کیلومتری که با قطار حدود 15 الی 16 ساعت طول می کشد، از استان های خوزستان، لرستان، مرکزی و قم عبور می نماید تا به تهران برسد. اگر زمان بلیط قطار اهواز تهران را طوری انتخاب نموده باشید که بیشتر ساعات سفرتان در روز باشد، می توانید از تماشا جذابیت های مسیر لذت ببرید.

ایستگاه های قطار اهواز تهران

مسیر ریلی اهواز تهران 11 ایستگاه بین راهی دارد که شامل هفت تپه، شوش، اندیمشک، سپیددشت، بیشه، دورود، ازنا، مومن آباد، شازند، اراک و قم هستند. زیباترین مسیر این سفر در استان لرستان است که قطار از کناررودخانه ها و آبشارهای خروشان و طبیعت سرسبز این استان عبور می نماید. این طبیعت زیبا در مسیر قطار اهواز تهران، این خط ریلی را به یکی از زیباترین مسیرهای ریلی ایران تبدیل نموده است که همین امر گردشگران داخلی و خارجی زیادی را برای سفر از اهواز به تهران، به خرید بلیط قطار ترغیب می نماید.

انواع قطارهای اهواز تهران

انتخاب نوع قطار در کیفیت مسیری که تجربه می کنید، تاثیر مستقیم دارد. برای مسیرهای طولانی مثل اهواز به تهران، توصیه می کنیم از قطارهای باکیفیتی بهره ببرید که امکانات مناسبی داشته باشند تا این مسیر طولانی 15 ساعته را با اوقاتی خوش سپری کنید و از زیبایی های راه لذت ببرید. مسیر ریلی اهواز تهران شامل قطارهای 4 تخته و 6 تخته هستند که شما باید باتوجه به بودجه، زمان سفر و تعداد همسفرانتان مناسب ترین نوع قطار را انتخاب کنید. ضروری است اشاره کنیم که در این مسیر قطار اتوبوسی فعالیت نمی نماید.

چه زمانی از اهواز به تهران سفر کنیم؟

فرقی نمی نماید که قصدتان از سفر به تهران برای سرگرمی و گردش باشد یا به علت کاری و تجاری به این شهر سفر کنید، در هر صورت برای خرید بلیط قطار اهواز تهران باید بدانید که این مسیر یکی از پرترددترین مسیرهای ریلی کشور است. در نتیجه برای این که سفرتان در موعد مقرر انجام گردد باید از روزهای قبل برنامه ریزی داشته باشید و بلیط قطار اهواز تهران را تهیه کنید تا از سفر جا نمانید. درمورد روزهای حرکت قطار اهواز تهران هم نگران نباشید، زیرا تقریبا هر روز هفته از اهواز به سمت تهران قطار موجود است.

قیمت بلیط اهواز تهران

قیمت بلیط های قطار در تمام طول سال یکسان نیستند و به شرایط و عوامل مختلفی بستگی دارند. بلیط قطار اهواز تهران هم مانند تمام مسیرهای ریلی در زمان تعطیلات و پیک شلوغی، قیمت متفاوتی از روزهای عادی دارد. درنتیجه اگر قرار است سفرتان به تهران در تعطیلات باشد باید تفاوت قیمت های را درنظر بگیرید. پیشنهاد می کنیم برای سفر به تهران در زمان تعطیلات، حتما بلیط رفت و برگشت تهیه کنید، زیرا ممکن است هنگام برگشت با تکمیل ظرفیت روبرو شوید و بازگشتتان به تعویق بیفتد.

البته عوامل دیگری غیر از زمان سفر هم در قیمت بلیط قطار تهران تاثیرگذارند. نوع و درجه قطار یکی از این عوامل است که با توجه به کیفیت و خدماتی که قطار به شما ارائه می دهد، قیمت های متفاوتی برای بلیط در نظر گرفته شده است.

برترین راه تهیه بلیط اهواز تهران

این روزها که سرعت و صرفه جویی در زمان، حرف اول را در زندگی روزمره ما می زند، هوشمندانه است که برای انجام دادن کارها، سریع ترین روش را انتخاب کنیم. خرید بلیط قطار اهواز تهران، یا هر مقصد دیگری هم در دسته کارهایی قرار می گیرد که می توان آن را با روشی سریع و مطمئن انجام داد. خرید اینترنتی بلیط قطار باعث می گردد هم از گرما و ترافیک مسیر رفتن به آژانس ها راحت شوید و هم با صرف تنها چند دقیقه بتوانید بلیط مد نظرتان را بخرید. در سایت فلای تودی می توانید علاوه بر خرید بلیط از مزایای دیگری مثل مقایسه قیمت و خدمات، استرداد آنلاین بلیط، رزرو هتل و... بهره ببرید.

در قطار اهواز تهران همسفر فلای تودی باشید

سفر از هفتمین شهر پرجمعیت ایران یعنی اهواز، به پرجمعیت ترین شهر ایران، باید با انتخابی هوشمندانه انجام گردد. خرید بلیط قطار اهواز تهران یکی از انتخاب های هوشمندانه این سفر است. با انتخاب قطار برای سفر به تهران، علاوه بر تجربه مسیری زیبا با طبیعتی شگفت انگیز، سفری با کیفیت را شروع خواهید کرد که بسیار مقرون به صرفه است. فلای تودی شما را برای خرید مطمئن و سریع بلیط قطار اهواز تهران، همراهی می نماید. با چند کلیک در سایت فلای تودی، می توانید برای هر روزی که قصد سفر دارید بلیط تهیه و سفرتان را با یکی از زیباترین مسیرهای ریلی کشور شروع کنید.

منبع: چمدان
انتشار: 21 آبان 1402 بروزرسانی: 21 آبان 1402 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1747

به "قطار اهواز تهران از چه ایستگاه هایی عبور می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار اهواز تهران از چه ایستگاه هایی عبور می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید