قطار گردشگری قزاقستان-اینچه برون راه اندازی می گردد

به گزارش مجله چایی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در صورت اخذ موافقت کشور ترکمنستان، قطار گردشگری قزاقستان به اینچه برون استان گلستان راه اندازی می گردد.

قطار گردشگری قزاقستان-اینچه برون راه اندازی می گردد

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا ویژه فروردین 99 هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از گرگان، به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، ابراهیم کریمی که به همراه هیئتی تجاری، مالی و فرهنگی به ریاست استاندار در قزاقستان به سر می برد، گفت: در این سفر، مذاکراتی با بخش خصوصی و دولتی آکتائو داشته ایم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار کرد: این مذاکرات در 3 محور برقراری پرواز گرگان-آکتائو، قطار گردشگری و تبادلات گردشگری 2 کشور و به خصوص 2 استان انجام شد.

وی درباره مذاکرات اجرا شده در موضوع قطار گردشگری گفت: با توجه به زیرساخت های منطقه گردشگری اینچه برون، طرف قزاقستانی موافقت خود را گفت و همچنین مدیرکل راه آهن استان نیز که در جلسه حضور داشت اعلام آمادگی کرد و مقرر شد در صورت موافقت کشور ترکمنستان، قطار گردشگری از قزاقستان به اینچه برون راه اندازی گردد.

کریمی با اشاره به انجام مذاکرات درباره پرواز گرگان - آکتائو گفت: در گذشته مذاکراتی در این زمینه اجرا شده بود اما در عمل نتیجه ای به دنبال نداشته و در این ملاقات مقرر کردیم شرکت کاسپین با طرف قزاقستانی یک شرکت پروازی مشترک تشکیل دهند تا این پرواز که برای 2 استان بسیار مهم است راه اندازی گردد.

وی درباره محور سوم مذاکرات نیز گفت: در مورد تبادلات گردشگری 2 کشور، جلساتی با مدیران تورهای گردشگری قزاقستان و نمایندگان و مدیران دفاتر مسافرتی استان برگزار گردید که مقرر شد طرف قزاقستانی از گرگان و ظرفیت های گردشگری آن به خصوص گردشگری سلامت بازدید کند و در صورت آمادگی، در حاشیه جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام ایران زمین، تفاهم نامه ها و قراردهای مربوطه انجام گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان اظهار امیدواری کرد: این مذاکرات بتواند گام مؤثری در جهت توسعه صنعت گردشگری استان بردارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 170

به "قطار گردشگری قزاقستان-اینچه برون راه اندازی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قطار گردشگری قزاقستان-اینچه برون راه اندازی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید