محبوب ترین پارک های موضوعی دنیا

به گزارش مجله چایی، معروف ترین پارک های موضوعی در دنیا

پارک ها و هتل های دیزنی همچنان در صدر لیست محبوب ترین پارک های دنیا قرار دارند. تنها در ایالات متحده، پارک های موضوعی توانستند نزدیک به 60 میلیارد دلار در سال، تاثیر اقتصادی مستقیم بر روی اقتصاد کشور بگذارند. پارک های تفریحی خود عبارتی گسترده است و امروزه در دنیا، گستره ای از مراکز تفریح بزرگ و کوچک، موضوعی و بعضا بسیار پیشرو وجود دارند که مدیران پارک ها نهایت کوشش خود را می نمایند تا بر تعداد بازدیدنمایندگان بیافزایند. این مراکز می تواند چیزی شبیه به موزه های روباز با حداقل تفریحات تعاملی (مانند موزه هندوانه چین) یا بزرگترین پارک موضوعی دنیا در دبی، که در سال 2020 افتتاح خواهد شد، باشد. با این توصیفات، دنیای پارک های تفریحی رنگی تر و هیجان انگیزتر از آنچه که ما در ایالات متحده به صورت دیزنی لند و دیزنی ورلد به دیدنشان عادت نموده ایم، است. شاید این دو برند معروف تر از بقیه باشند اما در سراسر دنیا مکان های جالب دیگری نیز هستند که ارزش بازدید را دارند. نکته جالب دیگر، رتبه این دو پارک در قیاس با رقبای خود است. با خبرنگاران همراه باشید تا در ادامه از محبوبترین پارک های موضوعی در دنیا بیشتر بدانیم.

محبوب ترین پارک های موضوعی دنیا

بزرگی و اهمیت یک پارک موضوعی نه تنها وابسته به بزرگی ظاهری آن، بلکه به جمعیت حاضر در آن نیز بستگی دارد. بسیاری از موسسات لیست های مختلفی از بزرگترین پارک های موضوعی جهان ارائه نموده اند، ولی آمارهای رسمی، تنها تحت عنوان یک شاخص ارائه می گردد. در زیر بعضی از یافته های خواندنی آن ها از سال 2014 در خصوص پارک های موضوعی پرتردد جهان را می خوانیم.

سه پارک با بیشترین تعداد بازدید نماینده

در سال 2015، بزرگترین پارک موضوعی از لحاظ بازدید نماینده، مجیک کینگدوم در جهانی والت دیزنی بود که با 6% افزایش به نسبت سال 2014، میزبانی بیش از 49/20 میلیون نفر را به خود دید. این پارک که در لیک بوئنا ویستا، فلوریدا واقع شده است، همواره در حال تحول است و برای سرگرم نگه داشتن بازدیدنمایندگان خود، جاذبه های جدیدی را می افزاید.

دومین پارک موضوعی بزرگ، دیزنی لند در آناهایم، کالیفرنیا بود که جایگاه خود را به نسبت سال پیش، یک پله بهبود بخشیده است. هنگام حضور در مجتمع آناهایم، بازدیدنمایندگان می توانند از خدمات دو هتل ویژه موضوعی، یک مرکز آب درمانی و تعداد زیادی اسنک بار، کافه، مغازه ها و کیوسک ها بهره مند شوند. نکته جالب دیگر در خصوص این پارک، این است که تاریخچه آن، به مجذوب نمایندهیت هر چه بیشتر آن یاری می نماید، این تنها پارکی است که زیر نظر مستقیم شخص والت دیزنی ساخته شده است. در سال 2015، با افزایشی 9% به نسبت سال پیش، این پارک در شصتمین سالگرد افتتاح خود، از 27/18 میلیون نفر پذیرایی کرد.

سومین پارک تفریحی جهان، دیزنی لند توکیو است. در 2014، 3/17 نفر از درب های ورودی آن عبور کردند، هر چند که این تعداد در سال 2015، که احتمالا به علت رقابت با یونیورسال استودیوز ژاپن باشد، به 6/16 میلیون کاهش یافت. از محبوب ترین جاذبه های این پارک، می توان به ورلد بازار، دزدان دریایی کارائیب و استارجت رایدز اشاره نمود. مکان های کلاسیک مانند پرواز های پیتر پن و قلعه سیندرلا نیز برای جمعیت توریست مجذوب نماینده و دلنشین است.

بعضی نکات ارزشمند در خصوص پارک های موضوعی در جهان

به جز این سه پارک، پارک های دیگری نیز در جهان توانسته اند از حیث تعداد بازدیدنماینده، نام و رسمی برای خود پیدا نمایند. توکیو دیزنی سی در ژاپن رتبه پنجم، و یونیورسال استودیوز ژاپن هم اکنون با افزایشی 8/17% درصدی در تعداد بازدیدنماینده به نسبت سال 2014، رتبه چهارم را در اختیار دارند. در لیست ده پارک موضوعی برتر به جز موارد اشاره شده، اپکات (والت دیزنی ورلد) (ایالات متحده)، دیزنی انیمال کینگدوم (ایالات متحده)، دیزنی هالی وود استودیوز (ایالات متحده)، و دیزنی لند پارک (فرانسه) هم وجود دارند.

به نظر می رسد این لیست را برند دیزنی در چنگ خود دارد، اما چرا؟ اولین عامل می تواند محبوبیت ذاتی و سنتی آن باشد. والت دیزنی در فراوری انیمیشن ها و فیلم هایی نقش داشت که سال ها در اذهان نسل های مختلف باقی می ماند. دیزنی در اوایل دهه 1920 کار خود را شروع کرد، اما از 1937 بود که اولین فیلم انیمیشینی او یعنی سفید برفی و سپس هفت کوتوله، به امپراطوری دیزنی شکل دادند. با داشتن 54 فیلم مختلف در سال های آینده، والت دیزنی بی شک هنوز هم یکی از شناخته شده ترین نام ها در جهانست شاید مهم ترین علت محبوبیت پارک های موضوعی او نیز همین باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 8 اردیبهشت 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1473

به "محبوب ترین پارک های موضوعی دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محبوب ترین پارک های موضوعی دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید