نخست وزیر ژاپن: مانورهای نظامی چین را محکوم می کنیم

به گزارش مجله چایی، نخست وزیر ژاپن پس از ملاقات با پلوسی گفت، دولت توکیو مانور های نظامی چین در نزدیکی تنگه تایوان و بعلاوه شلیک های موشکی اخیر را محکوم نموده و آن را تضعیف کننده امنیت در منطقه و دنیا می داند.

نخست وزیر ژاپن: مانورهای نظامی چین را محکوم می کنیم

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، فومیو کیشیدا، نخست وزیر ژاپن گفت: این یک مشکل بزرگ است که بر امنیت مردم منطقه تاثیر می گذارد. ما مراتب اعتراض خود را به دولت چین ابراز می کنیم.

وی پس از ملاقات با نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: اقدامات پکن بر صلح و ثبات در منطقه و دنیا تاثیر می گذارد. ما خواهان تعلیق سریع مانور های نظامی چین هستیم.

روز پنجشنبه، چین رزمایش بزرگی را با سلاح واقعی در شش منطقه آبی و حریم هوایی نزدیک به تایوان و در واکنش به سفر پلوسی به این جزیره انجام داد. این مانور ها تا ساعت 4 به وقت گرینویچ روز یکشنبه ادامه دارد.

تنش ها بین چین و تایوان پس از بی اعتنایی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به هشدار های پکن بابت سفرش به این جزیره شدت یافت. پلوسی عالی ترین مقام آمریکایی است که در 14 سال گذشته به این جزیره سفر کرد.

چین، تایوان را بخشی از قلمروی خود می داند و این مساله را هم انکار نمی کند که اگر لازم باشد با زور و اجبار آن را تحت حاکمیت خود در می آورد.

منبع: فرارو
انتشار: 15 مرداد 1401 بروزرسانی: 15 مرداد 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1562

به "نخست وزیر ژاپن: مانورهای نظامی چین را محکوم می کنیم" امتیاز دهید

1 کاربر به "نخست وزیر ژاپن: مانورهای نظامی چین را محکوم می کنیم" امتیاز داده است | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر ژاپن: مانورهای نظامی چین را محکوم می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید