نخست وزیر کانادا خواهان اتحاد مردم کشورش برای مقابله با کرونا شد

به گزارش مجله چایی، نخست وزیر کانادا خواهان یک کوشش دسته جمعی و گروهی در این کشور برای مقابله با شیوع ویروس کرونا شده است.

نخست وزیر کانادا خواهان اتحاد مردم کشورش برای مقابله با کرونا شد

جهت دریافت مشاوره سفر با تور کانادا با ما همراه باشید، سفر به آبشار نیاگارا و شهرهای پیشرفته تورنتو و مونترال را در کنار ما تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، جاستین ترودو نخست وزیر کانادا روز چهارشنبه ضمن درخواست برای یک کوشش گروهی و دسته جمعی با هدف مقابله با شیوع ویروس کرونا، گفت: مجلس باید از بسته یاری مالی و مالی بزرگ و مهم دولت حمایت کند.

بر اساس این گزارش، بیل مورانو وزیر دارایی کانادا نیز در اظهاراتی تاکید نمود: تدابیر و اقدامات پیشنهادی تا به امروز بالغ بر 74 میلیارد دلار یا 5 درصد فراوری ناخالص داخلی کانادا بوده است. اتاوا همچنین پیشنهاد کاهش 85 میلیارد دلاری مالیات اشخاص و کسب و کارها را ارائه داده است.

نخست وزیر کانادا در جمع خبرنگاران توضیح داد: این بزرگترین برنامه مالی در تاریخ کانادا به شمار می رود، بنابر این از مقام های رسمی درخواست می کنم تا حمایت مجلس را جلب نمایند. این باید یک کوشش گروهی در کانادا باشد.

کریستیا فریلند معاون نخست وزیر کانادا نیز در اظهاراتی گفت: دولت به نقش احزاب مخالف احترام می گذارد. ما خواهان همکاری مجلس هستیم.

این در شرایطی است که اندریو شیر رهبر حزب مخالف محافظه کار کانادا نیز پیش از این دولت ترودو را به اهمال و واکنش ناکافی برای مقابله با ویروس کرونا متهم نموده است.

تعداد موارد فوت بر اثر ویروس کرونا در کانادا از 89 نفر در روز سه شنبه به 112 نفر افزایش یافته است. تعداد موارد ابتلا به این ویروس نیز از 7708 به 9560 نفر رسیده است.

ایالت کبک که از مهمترین ایالات کانادا به شمار می رود، اعلام نموده است که با کاهش چشمگیر ذخایر تجهیزات پزشکی و دارویی روبرو شده است.

در حالی که بعضی پزشکان و پرستاران از کمبود شدید ماسک و دستکش و سایر تجهیزات محافظتی در برابر ویروس کرونا شکایت و اعتراض داشته اند، دولت کانادا از اختصاص 2 میلیارد دلار برای تامین اقلام مورد احتیاج بیمارستان ها و مراکز بهداشت و درمان خبر داده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 فروردین 1399 بروزرسانی: 20 آذر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 261

به "نخست وزیر کانادا خواهان اتحاد مردم کشورش برای مقابله با کرونا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر کانادا خواهان اتحاد مردم کشورش برای مقابله با کرونا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید