همدستانم اطمینان دادند که به دام نمی افتیم

به گزارش مجله چایی، زمانی که صاحب انباری در جنوب تهران در انبارش را باز کرد، تصور نمی کرد چند ساعت قبل حادثه تلخی برای او و نگهبانش رقم خورده باشد. به محض ورود به انبار، شوکه شد. از آن همه وسایلی که داخل انبار بود، خبری نبود و بی شک دزد به آنجا زده بود. او چندین بار نگهبان پیر را صدا زد اما خبری از او نبود. با دقت که گوش کرد صدای خفیفی را از گوشه انبار شنید. خودش را به محل صدا رساند و نگهبان را دید که دست و پا بسته و بی حال در کناری افتاده است. چند دقیقه بعد او سرقت را به پلیس خبر داد و تحقیقات آغاز شد.

همدستانم اطمینان دادند که به دام نمی افتیم

به گزارش خبرنگاران، در ادامه کارآگاهان با سرقت های سریالی به همین شیوه و شگرد روبرو شدند. ماموران پلیس در ادامه پیروز به دستگیری شش عضو این باند شدند. یکی از متهمان اصلی پفراینده، این هفته در گفتگو با تپش از سرقت هایشان می گوید.

چه شد نقشه سرقت کشیدی؟

بی پولی و نداری. من ورزشکارم و آدم خانواده داری هستم. چندین بار مدال طلای استانی گرفته ام و می دانم مال حرام نباید وارد زندگی شود، اما وقتی چاره ای برایت نمی ماند مجبوری که دست به کار هایی بزنی که خودت نمی خواهی. 20 میلیون تومان پول بهره ای گرفتم و باید 30 میلیون تومان برمی گرداندم، اما نتوانستم این پول را تهیه کنم و تنها فکری که به ذهنم رسید این بود که از راه خلاف این پول را فراهم کنم.

20 میلیون تومان بدهی برای چی بود؟

پنج سال است از شهرستان آمده ام و در تهران باربری می کنم. هر چقدر هم پول از این راه به دست آوردم را برای جهیزیه خواهرم دادم. اما باز هم پول کم بود. به هر کسی که فکرش را می کنید رو انداختم تا این پول را به من قرض دهد، اما جواب همه یکی بود، پول ندارم. در نهایت به این نتیجه رسیدم که پول بهره ای بگیرم.

ایده سرقت از طرف کدام یکی از شما بود؟

همه با هم نظر دادیم. ما به دلیل کار زیاد خیلی دیر به دیر همدیگر را می دیدیم. چند شب قبل بعد از یک ماه با هم ولایتی هایم دور هم جمع شدیم. هر کسی از بی پولی و گرفتاری هایش گفت و درنهایت تصمیم گرفتیم از دیوار انبار ها بالا برویم.

چرا انبار ها را برای سرقت انتخاب کردید؟

معمولا سارقان دنبال کاری می فرایند که به آن تسلط دارند؛ خب من و همدستانم هم در کار باربری بودیم و تمام طول روز به این انبار ها رفت و آمد داشتیم. برای همین می دانستیم کدام انبار دوربین دارد و کدام ندارد یا این که می دانستیم هر انبار چند نگهبان دارد و نحوه ورود به انبار چطور است. این اطلاعات را کنار هم قرار دادیم و تصمیم به سرقت گرفتیم.

سرقت را چطور انجام دادید؟

شش نفری سوار بر نیسان یکی از همدستانم شده و راهی انبار هایی می شدیم که فاقد دوربین مداربسته باشند. نیمه شب بهترین ساعت ورود بود، چرا که چشم های نگهبان سنگین می شد و با ورود ناگهانی ما به انبار، تا او به خودش بیاید ما سرقت را انجام داده بودیم. از در یا دیوار انبار ها وارد شده و پس از بستن دست و پای نگهبانان، بار های سرقتی را سوار بر نیسان کرده و وسایل را از انبار خارج می کردیم.

با وسایل سرقتی چه می کردید؟

وسایل سرقتی را هم در گاوداری یکی از دوستانمان یا خانه ای در تهران تخلیه می کردیم تا در فرصت مناسب بفروشیم.

فکر می کردید دستگیر شوید؟

دستگیری برای آدم خلافکار است. مطمئن بودیم به دام می افتیم، اما فکر این که در عرض چند روز به دام بیفتیم، قبل از این که فرصت فروش اموال را داشته باشیم، نمی کردیم.

پایت چه شده است؟

خانه من در طبقه دوم بود و وقتی صدای ماموران را پشت در خانه شنیدم که برای دستگیری ام آمده اند تصمیم به فرار گرفتم. پنجره باز تنها راه فرارم بود، برای همین از پنجره به بیرون پریدم که پایم شکست.

سابقه داری؟

من نه، اما چند نفر از همدستانم سابقه کیفری دارند. اصلا آن ها باعث شدند من این راه را انتخاب کنم. وقتی از مشکلاتم با خبر شدند پیشنهاد سرقت را مطرح کردند و با اطمینان گفتند به دام نمی افتیم. من هم با وسوسه های آن ها و تصور این که بتوانم 30 میلیون پول بهره ای را بدهم همراهشان شدم.

منبع: تپش روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1210

به "همدستانم اطمینان دادند که به دام نمی افتیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همدستانم اطمینان دادند که به دام نمی افتیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید