ژاوی: سوارس شایسته استقبالی گرم است، به خاطر ماندن دمبله نمی توانیم خودزنی کنیم!

به گزارش مجله چایی، سرمربی تیم فوتبال بارسلونا به هواداران این تیم توصیه کرد که از ستاره اروگوئه سابق این تیم به گرمی استقبال کنند.

ژاوی: سوارس شایسته استقبالی گرم است، به خاطر ماندن دمبله نمی توانیم خودزنی کنیم!

به گزارش خبرنگاران، در حساس ترین بازی از هفته بیست و سوم لالیگا، فردا (یکشنبه) تیم های فوتبال بارسلونا و اتلتیکومادرید از ساعت 18:45 به وقت تهران در ورزشگاه نوکمپ بارسلونا به مصاف یکدیگر خواهند رفت. این اولین بازی بارسایی ها پس از خریدهای زمستانی شان از جمله فران تورس، پیر امریک اوبامیانگ و آداما ترائوره و ماجرای جنجالی تلاش برای انتقال عثمان دمبله به تیمی دیگر و ماندن این بال فرانسوی در نوکمپ است. برخلاف شائبه هایی که درباره احتمال تبعید شدن دمبله از تیم اصلی باشگاه وجود داشت، ژاوی هرناندس سرمربی بارسلونا او را در فهرست تیمش برای مصاف با اتلتیکومادرید قرار داده است و همین موضوع هم برای خبرنگارانی که برای پوشش صحبت های او در نشست خبری پیش از بازی آمده بودند سؤال برانگیز شد.

ژاوی هرناندس گفت: من آدمی اهل سازش هستم. الان هم دیگر هیچ راه حلی وجود ندارد، جز اینکه او به ما کمک کند. دمبله هنوز بازیکن بارسلونا است. او بازیکنی بسیار حرفه ای بوده است. همه ما هنوز در یک کشتی هستیم. من درباره هیچ چیز یک جانبه قضاوت و تصمیم گیری نمی کنم. فکر می کنم که بهترین چیز برای باشگاه این است که دمبله بتواند به ما کمک کند. او تا سرانجام فصل قرارداد دارد و بازی های زیادی برای ما انجام خواهد داد. متأسفانه شرایط به گونه ای بود که اجازه نداد ما برای آینده او راه حلی پیدا کنیم اما او هنوز هم عضوی از تیم است. شرایط تغییر کرده است. چون نتوانستیم راه حلی پیدا کنیم، نباید خودزنی کنیم. دمبله بازیکنی حرفه ای است، مثل دیگر بازیکنان تیم. من موضع باشگاه را در قبال او و درخواست بازیکن و همینطور رویکرد هواداران را درک می کنم. الان اما دیگر باید این ماجرا را فراموش کنیم و به فکر باشگاه باشیم.

ژاوی درباره خریدهای زمستانی بارسلونا هم گفت: ما بازیکنانی با توانایی های فنی بالا را به خدمت گرفته ایم. بعضی از بازیکنان حاضر به کاهش حقوق درخواستی شان شدند. بیشتر بازیکنان دوست دارند به بارسلونا بیایند. با اینکه شرایط باشگاه از نظر اقتصادی چندان خوب نیست، همه می خواهند که به این تیم ملحق شوند. تیم ما به خوبی تقویت شده است و باید ببینیم که تا چه مرحله ای می توانم رقابت کنیم. من از خرید های مان راضی ام.

سرمربی کاتالان ها درباره مصاف شاگردانش با اتلتیکومادرید هم تأکید کرد: این یک فینال دیگر است. ما می دانیم که چه بازی سختی پیش رو داریم. اتلتیکومادرید تیم سرسختی است اما بازی در نوکمپ است. سه امتیاز این بازی بسیار حیاتی است. باید سخت بجنگیم چون این یک فینال است. سبک بازی اتلتیکومادرید و سیمئونه سبکی نیست که بارسلونا می پسندد و من فکر نمی کنم که هواداران هم بخواهند که بارسا به این شیوه بازی کند اما معنای این حرف من این نیست که اتلتیکومادرید استحقاق موفقیت هایی که کسب کرده را نداشته است. سیمئونه مربی توانمندی است. چیزی هم که درباره سبک بازی تیمش می گویم انتقاد نیست بلکه بیان یک واقعیت است.

یکی از اتفاقات مهم بازی بازگشت لوئیس سوارس مهاجم سابق بارسلونا به نوکمپ یک سال پس از جدایی اش از این تیم است. ژاوی درباره بازگشت هم تیمی سابقش به کاتالونیا گفت: سوارس لیاقتش را دارد که از سوی هواداران ما مورد تشویق قرار بگیرد. او و اتوئو بهترین مهاجمان نوکی بوده اند که بارسلونا در 25 ، 30 سال گذشته داشته است. پس باید از او تجلیل شود.

مسئله مهم دیگری که ژاوی به آن پاسخ داد کنار گذاشتن دنی آلوز از فهرست بازیکنانش برای حضور در رقابت های لیگ اروپا به دلیل محدودیت در اضافه کردن بازیکنان تازه به فهرست ابتدای فصل بود. ژاوی که ترجیح داده سه مهاجم تازهش را به فهرست اضافه کند، گفت: من از این بابت متأسفم. این تصمیم سختی بود اما با توجه به پستی که در آن بازی می کرد، مجبور شدم این تصمیم را بگیرم و البته می دانم که بی انصافی بود. لیگ اروپا برای ما یک فرصت تازه جهت کسب جام و سهمیه لیگ قهرمانان است. ما پیش از این در سطحی نبودیم که شانسی برای قهرمانی داشته باشیم اما الان این هدف ماست. من دوست دارم که بتوانیم این قهرمانی را کسب کنیم.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 27 اسفند 1400 بروزرسانی: 27 اسفند 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1441

به "ژاوی: سوارس شایسته استقبالی گرم است، به خاطر ماندن دمبله نمی توانیم خودزنی کنیم!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ژاوی: سوارس شایسته استقبالی گرم است، به خاطر ماندن دمبله نمی توانیم خودزنی کنیم!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید