کاهش رشد جمعیت چین پس از پنج دهه

به گزارش مجله چایی، اداره ملی آمار چین میخواهد در جدیدترین سرشماری خود کاهش رشد جمعیت در این کشور را اعلام کند.

کاهش رشد جمعیت چین پس از پنج دهه

به گزارش ، روزنامه فایننشال تایمز با استناد به منابع مطلع نوشت: چین آماده است پس از پنج بار سرشماری در هر دهه، اولین کاهش جمعیت خود در پنجاه سال گذشته را گزارش کند.

کاهش جمعیت، فشار ها را بر پکن برای ترغیب زوجین به فرزندان آوری بیشتر با هدف معکوس کردن این فرایند، افزایش داده است.

اداره ملی آمار چین که قرار بود نتایج سرشماری را که اواخر سال گذشته انجام شد منتشر کند، به درخواست های این نشریه برای اظهار نظر درباره این موضوع پاسخ نداد.

روزنامه فایننشال تایمز روز سه شنبه به نقل از منابعش اضافه نمود: آمار مربوط به جمعیت بسیار حساس است و تا زمانی که اداره های دولتی درباره داده ها و پیامد های آن اجماع نداشته باشند، منتشر نخواهد شد. هیچ توضیحی درباره این تاخیر در انتشار این آمار ارائه نشده است، اما این اداره این ماه گفت که کار های مقدماتی بیشتری احتیاج است. رسانه دولتی چین در ماه های اخیر به شکل فزاینده ای اخبار ناخوشایند را منتشر نموده اند و گفته اند که در سال های آینده جمعیت چین کاهش می یابد.

چین در سال 2016 چند دهه سیاست تک فرزندی را به امید تقویت تعداد زاد و ولد متوقف و سیاست دو فرزندی را جایگزین کرد. در آن موقع چین هدف افزایش جمعیتش را از 1.34 میلیارد نفر در سال 2010 به 1.42 میلیارد نفر در سال 2020 مشخص کرد. با وجود این فرایند کاهش جمعیت در چین همچنان ادامه یافت. این تا حدی به این علت است که زوج های شهری، به ویژه متولدین بعد از سال 1990، علی رغم فشار والدین برای داشتن فرزند، بیش از تأمین خانواده برای استقلال و حرفه خود ارزش قائل هستند.

افزایش هزینه زندگی در شهر های عظیم، جایی که انتظار می رود تولد نوزادان بیشتر باشد، موجب شده است زوج ها از داشتن فرزند منصرف شوند. کاهش نرخ زاد و ولد و افزایش فرایند پیر شدن جمعیت، به فشار ها بر افراد در سن کار و بهره وری می افزاید.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1217

به "کاهش رشد جمعیت چین پس از پنج دهه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش رشد جمعیت چین پس از پنج دهه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید