گردش 24 ساعته: آمستردام با دوچرخه

به گزارش مجله چایی، آمستردام به لحاظ وسعت چندان بزرگ نیست و کلیه جاذبه های آن در فاصله نزدیکی از هم قرار دارند. از این رو، می توان در عرض 20 دقیقه با پای پیاده یا دوچرخه از محلی به محل دیگر رفت. در صورتی که فقط 24 ساعت فرصت اقامت در آمستردام را دارید، با خبرنگاران همراه شوید تا به نکاتی درباره گردش در این شهر با دوچرخه بپردازیم!

گردش 24 ساعته: آمستردام با دوچرخه

از سفر با قیمت تور نوروزی سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

شهر آمستردام از جمله شهرهای زیبا و آرام اروپا است و بزرگ ترین شهر کشور هلند به شمار می رود. این شهر با دارابودن معماری زیبا و کانال های آبی، پذیرای گردشگرانی از سراسر جهان است. آمستردام با وجود اینکه از لحاظ مساحت چندان بزرگ نیست ولی دارای جاذبه های بسیاری است که می توان با پای پیاده، قایقرانی درون کانال ها یا حتی در حال دوچرخه سواری از آن ها بازدید کرد.

7:30 تا 11 صبح

بهتر است تا در آمستردام صبح زود در رختخواب بمانید و استراحت کنید، چون مراکز این شهر تا قبل از ساعت 10 آغاز به کار نمی نمایند. ولی اگر علاقه مند به عکاسی هستید، این وقت از روز زمان مناسبی برای شکار سوژه های ناب است. از آنجا که این شهر در Buiten-Ij و نزدیکی دریای شمال قرار گرفته است، تلفیق روزهای گرم تابستان و شب های خنک باعث ایجاد صبح های مه آلود زیبایی در منطقه پل ها و کانال های این شهر شده و منظره حرکت مردم به سمت کار و فعالیت روزانه خود با دوچرخه در میان مه صبحگاهی بسیار زیبا به نظر می رسد. اگر گردش خود را در ساعت 9 صبح آغاز کنید، می توانید در هتل یا کافه صبحانه انگلیسی کاملی را با قیمت 7 یورو میل کنید. ولی اگر قصد صرف صبحانه سبک تری را دارید، در کلیه نقاط شهر می توان با قیمت 3 یورو نیز این وعده غذائی را نوش جان کرد! در ساعت 10 صبح کلیه مراکز آمستردام مانند مغازه ها، کافه ها، موزه ها و جاذبه های گردشگری به معنای واقعی فعالیت خود را آغاز می نمایند. بعبارت دیگر، زندگی از ساعت 10 صبح در این شهر رسما جریان پیدا می نماید! پس بهتر است تا همزمان با مردم آمستردام در این ساعت از محل اقامت خود خارج شده و دوچرخه مناسبی را برای گردش 24 ساعته داخل شهر کرایه کرد.

ساعت 11 صبح تا 14 بعد از ظهر

ایستگاه مرکزی آمستردام مکان مناسبی برای آغاز این ماجراجوئی جذاب به سمت شمال است. برای این کار می توانید سوار یکی از قایق های رایگان داخل کانال شده و به سمت اسکله NDSM Wharf بروید. این اسکله، محل تجمع هنرمندان نوگرا و اسکیت بازها در منطقه بازسازی شده صنعتی و همچنین انبار کانتینرها است. اگر علاقه مند به این سبک هنری نیستید، پس بهتر است سوار قایق دیگری از ایستگاه مرکزی شده و در جهت مخالف به موزه جدید Eye Film بروید؛ این مجموعه دارای محوطه ای عظیم در کنار کانال است و در آن مجموعه ای از فعالیت های رایگان درباره تاریخ هنر هفتم برای بازدیدنمایندگان فراهم شده است. پس از آن می توانید به بازدید از فضای جدید تورن (Toren) در ساختمان قدیمی شل (Shell) بروید. این ساختمان از سال 2015 به موزه موسیقی و استودیوهای صوتی جدید آمستردام تغییر کاربری داده است.

14 تا 18 بعد از ظهر

پس از گردش و بازدید در شهر اکنون نوبت استراحت در گوشه ای دنج و صرف چای یا قهوه است. البته در صورت آفتابی بودن هوا، می توان از فضای بیرونی کافه ها استفاده کرد و در حین صرف نوشیدنی از مناظر زیبای اطراف نیز لذت برد. پس از استراحت، دوباره سوار دوچرخه شده و به گردش در شهر ادامه دهید!

18 تا 21 عصر

در امتداد یکی از کانال های شرقی به سمت جنوب Pijp منطقه ای مسکونی قرار گرفته است. در پشت ساختمان Heineken خیابانی وجود دارد که در آن می توان انواع رستوران های تایلندی، اتیوپیایی، اسپانیایی و غیره را یافت. مردم شهر آمستردام از 142 ملیت مختلف به آنجا مهاجرت نموده اند و از این رو این تنوع را حتی می توان در کافه ها و رستوران های شهر نیز مشاهده کرد. در این رستوران ها می توان همزمان با صرف غذای مطابق با ذائقه از تماشای منظره خیابان و رهگذران در حال عبور و همچنین هوای بی نظیر لذت برد.

بعد از ساعت 21

در سمت غربی ایستگاه مرکزی، بزرگ ترین پارک شهر به نام WesterPark قرار گرفته است که در محل قدیمی پالایشگاه گاز طبیعی احداث شده است. در این پارک کلیه برنامه ای مورد علاقه گردشگران مانند کنسرت و غیره اجرا می گردد و این برنامه ها تا پاسی از شب ادامه دارند. در حین دوچرخه سواری در این پارک می توان از این برنامه های مفرح دیدن نموده و از اقامت در این شهر زیبا لذت برد. منبع: urbanadventuresمنبع: کجارو
انتشار: 24 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 138

به "گردش 24 ساعته: آمستردام با دوچرخه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گردش 24 ساعته: آمستردام با دوچرخه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید