100 درصد کارشناسان ریزشی نبودن بورس را درست پیش بینی کردند

به گزارش مجله چایی، نتیجه نظرسنجی هفته گذشته خبرنگاران از 10 کارشناس بازار سرمایه در مقایسه با تغییرات شاخص کل بورس را در این گزارش بخوانید.

100 درصد کارشناسان ریزشی نبودن بورس را درست پیش بینی کردند

به گزارش خبرنگار بورس گروه مالی خبرنگاران، روز آدینه هفته گذشته، نظرسنجی خبرنگاران از 10 کارشناس بازار سرمایه با موضوع پیش بینی بازدهی شاخص کل بورس و فرایند بازار سرمایه در هفته ای که گذشت انجام شد. سوال زیر به طور مشترک از کارشناسان پرسیده شد.

فرایند بازار سرمایه و بازدهی هفتگی شاخص کل در هفته آینده را چگونه ارزیابی می کنید؟

1. مثبت. افزایشی

2. بدون تغییر چشمگیر (نوسان کمتر از 1 درصد)

3. منفی. کاهشی

طبق نتیجه نظرسنجی 40 درصد از کارشناسان اعتقاد به مثبت شدن شاخص کل (گزینه اول) در هفته ای که گذشت داشتند. 60 درصد دیگر نیز معتقد بودند که این شاخص در هفته ای که گذشت تغییر چشمگیری نخواهد داشت (گزینه دوم). نتیجه این نظرسنجی در تصویر زیر و مشروح نظرات کارشناسان به وسیله لینک زیر قابل دسترسی است.

تمام 10 کارشناس اعتقادی به ریزش بیشتر بورس ندارند

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته، چهارشنبه 5 آبان ماه شاخص کل بورس بر روی تراز یک میلیون و 393 هزار واحدی کار خود را به خاتمه رساند.

با گذشت یک هفته شامل 5 روز معاملاتی از تاریخ 8 تا 12 آبان ماه، در خاتمه معاملات روز چهارشنبه 12 آبان، شاخص کل بورس در پله یک میلیون و 398 هزار واحدی به کار خود خاتمه داد.

حالا با آنالیز نتایج نظرسنجی می توان گفت که 60 درصد کارشناسان به دقت نوسانی بودن بورس و عدم تغییر چشمگیر در شاخص کل را به درستی پیش بینی کردند. بعلاوه تمامی کارشناسان نیز ریزشی نبودن بورس و منفی نشدن شاخص کل در هفته ای که گذشت را به درستی پیش بینی کردند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 14 آذر 1400 بروزرسانی: 14 آذر 1400 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1329

به "100 درصد کارشناسان ریزشی نبودن بورس را درست پیش بینی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "100 درصد کارشناسان ریزشی نبودن بورس را درست پیش بینی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید