iOS 16 با قابلیت های فراوان عرضه شد

به گزارش مجله چایی، اپل iOS 16 را برای گوشی های آیفون عرضه نموده تا کاربران بتوانند قابلیت هایی نظیر شخصی سازی صفحه قفل، ویرایش پیغام ها و… را تجربه نمایند.

iOS 16 با قابلیت های فراوان عرضه شد

اپل بعد از مدت ها انتظار بالاخره iOS 16 را برای دانلود در دسترس قرار داده و گوشی های واجد شرایط (از آیفون 8 به بالا) می توانند هم اکنون آن را دانلود و نصب نمایند. این سیستم عامل قابلیت های زیادی دارد که از جمله این موارد می توان به امکان شخصی سازی صفحه قفل، اضافه شدن حالت ویبره تازه به صفحه کلید، تغییرات امنیتی با اضافه شدن حالت قرنطینه، بهبود iMessage و… اشاره نمود.

برای مثال کاربران می توانند صفحه قفل را با اضافه کردن ویجت های مختلف شخصی سازی نمایند که این قابلیت در گوشی های آیفون 14 پرو و پرو مکس که از نمایشگر همواره روشن بهره می برند بسیار مجذوب کننده تر خواهد بود. بعلاوه امکان ویرایش پیغام های iMessage هم یکی دیگر از قابلیت های بسیار خوب iOS 16 به شمار میرود که به کاربران این اجازه را می دهد تا پیغام ها را حتی بعد از ارسال هم ویرایش نمایند. البته به خاطر داشته باشید 15 دقیقه بعد از ارسال پیغام، دیگر نمی توانید آن را ویرایش کنید. علاوه بر این ها، اپل امکان نشان دار کردن یک پیغام به عنوان پیغام خوانده نشده را به iMessage اضافه نموده تا کاربران فراموش ننمایند بعدا به آن پاسخ دهند. بعلاوه مثل قابلیت تازه واتساپ، iMessage هم در iOS 16 اجازه می دهد کاربران سرعت پخش فایل های صوتی را افزایش دهند.

از لحاظ امنیتی هم اپل یک سری اقداماتی در سیستم عامل تازه صورت داده که از جمله این اقدامات می توان به حالت قرنطینه یا Lockdown Mode اشاره نمود. با فعال کردن این قابلیت، گوشی هر گونه ضمیمه ای را در پیغام ها بلاک می نماید، پیش نمایش لینک ها و یک سری فناوری های وب گردی را به صورت پیش فرض غیرفعال می نماید و حتی تماس های ناشناخته در فیس تایم را هم رد می نماید تا بدین ترتیب کاربران در یک فضای امنیتی بسیار قدرتمند حضور داشته باشند.

اگر بخواهیم تمام قابلیت های iOS 16 را در این مطلب بیان کنیم قطعا از حوصله متن خارج خواهد بود. در مطلبی جداگانه به این سیستم عامل و قابلیت های خوب آن پرداخته ایم اما آنچه که در بالا اشاره شده، برترین و مجذوب کننده ترین قابلیت های این نسخه از سیستم عامل اپل به حساب می آیند.

درست مثل iOS 15 در iOS 16 هم تمام قابلیت های نرم افزاری به سرعت در دسترس قرار نمی گیرند و باید برای دسترسی به تمام آن ها کمی منتظر بمانید. برای مثال اپل قابلیت iCloud Shared Photo Library را که برای اشتراک گذاری تصاویر بین نهایتا 5 نفر از اعضای یک خانواده در نظر گرفته اواخر سال جاری راهی گوشی های خود می نماید. نسخه تازه سرویس CarPlay هم تا زمانی که خودروهای تازه با پشتیبانی از آن راهی بازار نشوند، در دسترس کاربران قرار نخواهد گرفت. البته گفته می گردد این اتفاق اواخر 2023 رخ خواهد داد.

همانطور که در بالا هم گفته شده، کاربران گوشی های آیفون 8 به بعد می توانند iOS 16 را همین حالا دانلود و تجربه نمایند.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 شهریور 1401 بروزرسانی: 24 شهریور 1401 گردآورنده: teaslimming.ir شناسه مطلب: 1586

به "iOS 16 با قابلیت های فراوان عرضه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "iOS 16 با قابلیت های فراوان عرضه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید